Gå til innhold

B21/b230 forsterking av blokk

Ranger emnet

vølvø

Anbefalte innlegg

går det å sette in Nicasyl foringer i volvo b21 motorer

tenkte på å fylle opp med "sement" først å så borre med stressplate til dimmen på nicasyl foringa får å så presse inn denne

hva blir mest holdbart?

evt ta en 1998 b230 å sette inn foringer i denne så syl volumet blir 2.1liter (1998 b230 har tykke vegger fra før)

kan man ha for tykke syl vegger? (tenkte på kjøling) må det være en viss tykkelse for å få bra nok kjøling?

er det noe mer som trenger å forsterkes av de ikke roterende delene av motorn? (ikke nevn lagerbukker å skruer for det har jeg allerede tenkt på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lade mye eller? ;)

Vet ikke hva som er mest holdbart...men;

Når det gjelder kjølinga, ville jeg vært mer skeptisk til å bruke sement i blokka

enn å kjøre med tykkere vegger (f. eks b230 med foringer fra 96-92mm), fordi sementen da ligger i kjølekanalene, og direkte reduserer kjøleevnen, mens de tykkere veggene forsåvidt ikke gjør annet enn å sørge for at det tar lengre tid før motoren blir varm, og kald.

Ellers regner jeg med du har tenkt på topplokksbolter, evt bytte til grøvre sådane. Kan jo være en fordel å lage til toppakning av metall evt o-ringer eller "pianotråd" i tillegg/istedenfor. (hvis det er som det høres ut til; at du skal måke på litt ladetrykk ;) )

Fortell mer om det er noe moro du skal bruke den til!

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rått ut... hva for slags turbo prosjekt er detta egentlig.. Noe som kommer til å rulle på veiene i østfold eller? Gleder meg til å høre mer om detta prosjektet...

PS: Det finnes en Ascona A med betong fylt B23 i sverige. Stod en stor artikkel i Weels for noen år siden... Den hadde vist nokså høyt ladetrykk ja...

Dro kvartmila på 10'ern... sombrero

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider