Gå til innhold

S: Mercedes 280SE

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Finnes det noen mercedes enthusiaster her?

Vet nemmelig om en 280SE, 1982 modell til salgs.

Jeg tror fargen heter "sjøgrønn".

 

Illustrasjonsbilde:

280se82.jpg

 

Den har:

* nye bremseskiver og klosser

* orginal mercedes stereo

* alu felger (tror det er to sett)

* Automatkasse

* Tre-interiør (på dash, ratt, girkule)

* rekke6 motor, som jeg mener å huske er ca. 180hk.

* hvite blinklys

 

Den er godkjent i slutten av 2004. (september mener jeg å huske).

Bilen har skilter og er i daglig bruk.

 

Den skal selges pga. eierene vil ha en konebil. Det kan derfor være aktuellt for dem å evnt. bruke den som delbet. av en mindre, dyrere bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil å kjøpe hvis du har tenkt å lage et bilmuseum ellerno. Den bilen er rett og slett for gammel til at d er kult å kjøre den. Den ser gammel ut, er umoderne og går dårlig. Bruker bare masse bensin. Bedre å ha en 124 E-klasse. Mye penere bil og.

 

Styr unna..

93 Mercedes-Benz SL 500

18 linjer er 13 for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil å kjøpe hvis du har tenkt å lage et bilmuseum ellerno. Den bilen er rett og slett for gammel til at d er kult å kjøre den. Den ser gammel ut, er umoderne og går dårlig. Bruker bare masse bensin. Bedre å ha en 124 E-klasse. Mye penere bil og.

 

Styr unna..

 

Jeg er enig i at en W124 serie er penere ja, men du får ikke mye W124 for 15.000kr. Da får du den billigste og eldste utgaven i dårlig stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

126 er jo vel så moderne som 124

 

Denne aktuelle 280SE'en bruker visst under literen på langkjøring.

Jeg mener den drar greit (har kjørt den selv).

Du får ikke samme fartsfølelse som i en mindre bil (feks w124), da denne er vel mer en cruiser.

 

124 er litt hardere i fjæring, samt den er mye mindre.

124 har vel litt mer moderne motor og gir, men øvrige tekniske er vel mer eller mindre det samme tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil å kjøpe hvis du har tenkt å lage et bilmuseum ellerno. Den bilen er rett og slett for gammel til at d er kult å kjøre den. Den ser gammel ut, er umoderne og går dårlig. Bruker bare masse bensin. Bedre å ha en 124 E-klasse. Mye penere bil og.

 

Styr unna..

 

Du har ikke peiling ;-)

 

Neida. Fra spøk til revolver. Denne Mercedesen er kjempefin. Gammel? Hva så? Gjør det noe? Denne S-klassen er fra den tiden Mercedes virkelig var Mercedes. De sparte ikke på noe som helst. Min drøm er å en gang kunne kjøpe en 100% strøken 500SEL eller en 560SEC...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke peiling ;-)

 

Neida. Fra spøk til revolver. Denne Mercedesen er kjempefin. Gammel? Hva så? Gjør det noe? Denne S-klassen er fra den tiden Mercedes virkelig var Mercedes. De sparte ikke på noe som helst. Min drøm er å en gang kunne kjøpe en 100% strøken 500SEL eller en 560SEC...

 

Hmm.. Det kan jo være du kan kjøpe denne og så kjøpe 500 motor fra feks http://www.mbdeler.no

 

Vet dog ikke om det blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både hatt en 280 SE og en 500 SEL og savner dem begge meget mye! Dem er helt utrolig gode å kjøre og man merker ikke farten. 280 har 185 hk DaButcher! ;)

Men du skrev noe om 15 lapper over her, er dette prisen på denne bilen? Både jeg og en kamerat kunne tenkt oss en slik men jeg vil satse på en 500 igjen hvis kronene strekker til! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil å kjøpe hvis du har tenkt å lage et bilmuseum ellerno. Den bilen er rett og slett for gammel til at d er kult å kjøre den. Den ser gammel ut, er umoderne og går dårlig. Bruker bare masse bensin. Bedre å ha en 124 E-klasse. Mye penere bil og.

 

Styr unna..

 

Pisspreik! Det er flotte biler å kjøre, men originalrattet kan med stor fordel byttes ut med noe som er mindre enn Scania-rattene. Den ser langt fra umoderne ut hvis du finner frem noen ålreite felger og slipper den ned mot moder jord. Dårlig går de ikke, de har 185hk og de pleier å fungere bra. Bensinforbruket ligger som regel rundt 1-1,2l/mil ved blandet kjøring, og det er faen ikke mye for en bil på over 1700kg med fører!

 

Men... et STORT MEN! Mye problemer med rust på vanskelige plasser, dyre delepriser, lite brukte deler å oppdrive og dyr forsikring er noen av tingene som er verdt å tenke over. 15000kr for en sånn bil er ikke akkurat noe klart tegn på at vi snakker om noe særlig godt eksemplar. Skulle jeg kjøpt en slik nå, men det skal jeg ikke for jeg holder på å pusse opp den jeg har fra før, så ville jeg gått for en av den dyrere sorten. En som kan dokumenteres oppusset eller velholdet fra livets begynnelse i stedet for en "kjørt og kjørt" utgave, for det kan fort bli et dyrt bekjentskap.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både hatt en 280 SE og en 500 SEL og savner dem begge meget mye! Dem er helt utrolig gode å kjøre og man merker ikke farten. 280 har 185 hk DaButcher! ;)

Men du skrev noe om 15 lapper over her, er dette prisen på denne bilen? Både jeg og en kamerat kunne tenkt oss en slik men jeg vil satse på en 500 igjen hvis kronene strekker til! ;)

 

Heisann, volvomannen!

Den går for 15 lapper ja..

Jeg mener det er to sett alu-felger.

 

Det er injection, men det regner jeg med folk vet at SE er.

Det er litt småfiks på bilen, som med alle gamle biler, men den er et veldig bra objekt, som ruller og har skilter. Den er godkjent også, som jeg nevnte ovenfor.

 

småfiks tingene er ikke så særlig dyre å fikse, samt enhver som vet hva en skiftenøkkel er, klarer å fikse det selv.

 

Hadde jeg vært en merce enthusiast, vet jeg at jeg hadde kjøpt den selv, lakket den sort, senket den, fyrt på noen 18" felger, etc. Da hadde den vært mafia-bil deluxe!

man får jo også styling-baklykter til denne bilen fra styling-firmaer i england, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tror di er morsomme?

 

Opprinnelig skrevet av SL-porno

flott bil å kjøpe hvis du har tenkt å lage et bilmuseum ellerno. Den bilen er rett og slett for gammel til at d er kult å kjøre den. Den ser gammel ut, er umoderne og går dårlig. Bruker bare masse bensin. Bedre å ha en 124 E-klasse. Mye penere bil og.

 

Styr unna..

 

Det skal bare litt senking til og fjerning av evnt. cromlister rundt hjulbuene, 16" + og blanke lykter så ser denne 10 år nyere med en gang. Dette er en skikkelig kjøremaskin, med greit nok av krefter og mye komfor. Den skal i teorien gå like 'bra' som en 190E 2,0 med 122hk og di veier 1100kg. Så di går helt kurrant nok, med tanke på størrelsen vs motoren. Fin lyd er det i de og.

 

Disse bilene har faktisk mye bedre chassi en Corvettene fra samme tid. Det skal ekstremt mye til før det begynner å krenge i karroseriet!!

 

Hvis det er lite med rust og den er i fin stand så er 15 000 en VELDIG god pris.

Det spørs litt hva farge den har på bilen og på interiøret.

 

Lykke til med salget, tror ikke du skal ha problem med å selge denne til noen som kjenner disse bilene litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik! Det er flotte biler å kjøre, men originalrattet kan med stor fordel byttes ut med noe som er mindre enn Scania-rattene. Den ser langt fra umoderne ut hvis du finner frem noen ålreite felger og slipper den ned mot moder jord. Dårlig går de ikke, de har 185hk og de pleier å fungere bra. Bensinforbruket ligger som regel rundt 1-1,2l/mil ved blandet kjøring, og det er faen ikke mye for en bil på over 1700kg med fører!

 

Men... et STORT MEN! Mye problemer med rust på vanskelige plasser, dyre delepriser, lite brukte deler å oppdrive og dyr forsikring er noen av tingene som er verdt å tenke over. 15000kr for en sånn bil er ikke akkurat noe klart tegn på at vi snakker om noe særlig godt eksemplar. Skulle jeg kjøpt en slik nå, men det skal jeg ikke for jeg holder på å pusse opp den jeg har fra før, så ville jeg gått for en av den dyrere sorten. En som kan dokumenteres oppusset eller velholdet fra livets begynnelse i stedet for en "kjørt og kjørt" utgave, for det kan fort bli et dyrt bekjentskap.

 

Den har som sagt tre-ratt og tre-girkule i tillegg til det orginale treverket på dash og på dører. Bilen er veldig bra karrosserimessig, men den kan gjerne sprayes litt lakk på. Jeg tror ikke forsikring er noe særlig dyr på denne bilen, så lenge man bare har ansvar.

 

Det lønner seg ikke uansett å ha mer enn ansvar, på en bil under 100.000kr

 

Jeg tror at om en eller annen enthusiast kjøper denne, overhaler motor, hiver på fete felger, lakker den, etc. så taper han neppe penger på bilen.

 

Jeg er litt usikker på om det følger med en ekstra skjerm, da ene forskjermen har litt rust under lykten.

 

Uansett, vet jeg at http://www.mbdeler.no har inne w126 til hugging, så deler er ikke noe problem.

 

Det som jeg vet må fikses på bilen, er:

et eksosrør (koster visst bare noen hundrelapper).

 

Om noen kjøper bilen for 15, regner jeg med de da kan få med et byttet eksosrør.. dvs. det er bare et av rørene fremme.

 

Bilen er ikke strøken, men den kan enten kjøpes og brukes som bruksbil, eller kjøpes og pusses opp for å ha den som samlebil.

 

Uansett hvorfor man kjøper den, er det mye man da får for 15.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår