Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei og nei.. ikke glassfiber i gulg, det vil sprekke og løsne etterhvert som du trår på det og nettop fuktigheten gjør at det vil løsne fra jernet.. få sveist det og behandle ordentlig.. er jo kun en halvtime å svise den lille rusten der....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å fylle litt på med uinteressant info, så kan jeg fortelle at jeg nå har fått ut taktrekket.

Fikk det ikke ut helt desverre, da det satt limt no innmari rundt alle kanter og under gummilistene. Det var litt dumt da jeg skal lage et eget taktrekk utenpå dette (For å få riktig form og sånn.).

Ellers er det bare motor og ledningsnett som gjenstår.

Styring og understell venter jeg med til jeg har fraktet den til "karroseriverkstedet", der jeg skal sveise, sandblåse, lakke og styre. Ser fram til det.

Har bestemt meg for farge, men det forblir en hemmeliget inntil videre.

Her står den, nyvaska tilogmed. Tenkte det var på tide, så jo ikke ut :)

DSC03353.jpg

DSC03359.jpg

DSC03363.jpg

DSC03355.jpg

Den ser jo ikke så aller verst ut når den står ute, og i tillegg er vaska :rolleyes: Liker faktisk originalfargen litt. Men tror ikke det vil passe med mine planer.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er originallakken ja. :) Synes den ser fin ut når den står ute. Men når den står inne i garasjen er det bare deprimerende :p

Og ja, den SKAL senkes... den skal bli laaaaaaaav.;)

EDIT: Sitter for tiden og tenker på å konvertere til smale baklys, "pre-79" baklys mener jeg det er. De selger ikke bakplate for disse på veng ser jeg, kun for de breie. Er det mulig å få tak i ny bakplate et sted?

Er bare en tanke foreløpig, vet ikke.

Først må jeg få plukka fra hverandre bilen helt. Motoren sitter fortsatt i :rolleyes:

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er originallakken ja. :) Synes den ser fin ut når den står ute. Men når den står inne i garasjen er det bare deprimerende :p

Og ja, den SKAL senkes... den skal bli laaaaaaaav.;)

EDIT: Sitter for tiden og tenker på å konvertere til smale baklys, "pre-79" baklys mener jeg det er. De selger ikke bakplate for disse på veng ser jeg, kun for de breie. Er det mulig å få tak i ny bakplate et sted?

Er bare en tanke foreløpig, vet ikke.

Først må jeg få plukka fra hverandre bilen helt. Motoren sitter fortsatt i :rolleyes:

Tror de har dette på http://www.volkswarenhaus.de

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se hva det blir til. Skal kanskje bytte bakplata uansett.

Var nede og sjekka litt på rusthullene i gulvet.

Oppå gulvet ligger det et hardt lag med noe jeg ikke vet hva er. Kan iallflal banke det bort med en hammer og skrutrekker. Er dette bare å banke bort eller? Er det støydemping eller noe sånt?

Er i alle gulvflatene forran og bak, pluss litt forran girstanga. Muligens det er på hele torpedoveggen også, der ligger det en støymatte nå så jeg ser ikke helt.

Om det er så mye så blir det litt av en jobb å banke det bort :rolleyes: Eller går det av ved sandblåsing tro? Satt ganske hardt virka det som.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se hva det blir til. Skal kanskje bytte bakplata uansett.

Var nede og sjekka litt på rusthullene i gulvet.

Oppå gulvet ligger det et hardt lag med noe jeg ikke vet hva er. Kan iallflal banke det bort med en hammer og skrutrekker. Er dette bare å banke bort eller? Er det støydemping eller noe sånt?

Er i alle gulvflatene forran og bak, pluss litt forran girstanga. Muligens det er på hele torpedoveggen også, der ligger det en støymatte nå så jeg ser ikke helt.

Om det er så mye så blir det litt av en jobb å banke det bort :rolleyes: Eller går det av ved sandblåsing tro? Satt ganske hardt virka det som.

¨

sandblåsinga tar ikke de platene eller tectyl.. i såfall kun på høytrykk og det er ikke særlig lurt for da bøyer metallet seg veeeldig.

så skrap bort det meste du klarer/gidder og tectyl om du skal ta under bilen.

lykke til.

ps. hvor skal du sandblåse?

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

sandblåsinga tar ikke de platene eller tectyl.. i såfall kun på høytrykk og det er ikke særlig lurt for da bøyer metallet seg veeeldig.

så skrap bort det meste du klarer/gidder og tectyl om du skal ta under bilen.

lykke til.

ps. hvor skal du sandblåse?

Takk for det.

Tenker du på hvor på bilen jeg skal sandblåse? Eller hvor jeg skal få gjort det? Skal sandblåse selv, og tar hele undersiden og kanskje hele karroseriet, eller kun der det trengs. Får se... har hørt at de tynne platene i Golfen ikke har så godt av det? Stemmer det?

Lars: det enkleste er enten å varme på de mattene så de blir varme og seige o lette å skrape av, eller få tak i tørris som du legger oppa slik at de blir så stive at det blir lett å knekke de og brekke dem opp...

Aha, tørris ja.. har jo hørt mye om det, men tenkte ikke på at det var disse mattene / platene.

Prøver varmepistol først, da jeg ikke vet hvor man får tak i tørris.

Får egentlig banka de av lett, går av i ganske store biter av og til men det sitter igjen litt rester her og der. Må jo få bort alt så det blir cleant :cool:

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker ang. kromfangere... vanskelig og få tak i brukt, og svinedyrt nytt.

Dessuten liker jeg svarte plastfangerene godt også :) Evt. svarte, med kromlist.

Får sjå :)

Men smale baklykter blir det vel sansynligvis.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider