Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

hehe, VW-kvalitet vettu ;)

Tenkte å tette rusthullene i gulvet med glassfiber muligens. Er stor fare for fuktighet akkurat der, og ved bruk av glassfiber vil det jo isolere mot fuktighet. Må bare få tetta skikkelig.

TROR jeg da, er fortsatt bare en tanke. Litt opptatt av rust-faren ved sveising og sånn, da det fort kan ruste igjen. SKal sandblåse, men allikevel.

Får se hva det blir til :)

Og girstanga mi er lang :P Vet ikke nøyaktig men.

sveis, slip, zinc, grunn, lakk. never om det blir rust igjen.

Husk nå for all del å gjøre dette på baksiden oxo da...

Skal du gå skikkelig tilverks (hvis det er ekstremt mye) så har veng nye bunn plater. identiske med dem som er. Eller kjøp hoss vw forhandler.

HVis det er ekstremt mye, ville ialefall jeg tatt meg en kikk etter et nytt objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den eneste rusta som er er de to hullene i gulvet.

Iogmed at disse kun er igjennom første laget så kommer jeg jo ikke til på baksiden... bør jeg da kutte igjennom hele gulvet, eller hvordan bør jeg gjøre dette?

Skulle gjerne ha hatt tak i et nytt gulv, bare for å få det hele mer komplett, men jeg greier ikke å sveise inn en ny gulvplate. hehe.

Men om jeg allikevel skal sende den på sveiseverksted for å sveise inn ny bakplate så kanskje... skal tenke på saken.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er da ikke mye rust... pinglete ass !! kjøp deg en ny gulvplate hos veng, koster sikkert ikke mer enn 500 eller noe for den rep.delen, så kan du få noen som kan det til å sveise.. er det ikke mer rust enn du har vist nå, så er ikke det noe problem.. hadde du bodd nærmere kunne jeg gjerne hjelpt deg med å sveise det mot en liten ubetydelig sum.. Kan også skaffe ekstremt billige sveisedeler til denne bilen gjennom firma... skulle nok bodd på sørlandet du :)

selv har jeg en retro bil i deler nå som må byttes alt av kanaler og hjulbuer på.. pluss store deler av gulvet...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Isi i dag og leita etter Golfen som du, Henning, snakka om.

Jeg fant den også, i bunn av en stabel med 240'r og andre biler :( Den hadde jo smale baklys tilogmed!! Hvis det var den du snakka om.

Interiøret så jo strøkent ut, men taket var flatt så jeg fikk ikke sett stort.

Fant derimot en Golf Carat, sjelden sak.

Plukka med meg alt av brytere til el. vinduer og el. speil... kanskje jeg kan bygge om til el.vinduer på min og sette bryterne et annet sted. Vil ikke ha de på dørpanelene :)

Også fant jeg to solskygger med speil og lys i en Passat. Jeg skal flytte over speil / lys til mine solskygger da jeg skal trekke de om, så blir det "luksus".

Ellers plukka jeg meg håndtak fra Carat'en bak... så om disse passer på min Golf forran så får jeg håndtak frie for nøkkelhull.

DSC03368.jpg

DSC03369.jpg

Ellers sliter jeg med å fjerne asfaltmattene i bilen. Evighetsjobb. Skal prøve med varmepistol først... om det også er "umulig" så blir det tørris.

dette er da ikke mye rust... pinglete ass !! kjøp deg en ny gulvplate hos veng, koster sikkert ikke mer enn 500 eller noe for den rep.delen, så kan du få noen som kan det til å sveise.. er det ikke mer rust enn du har vist nå, så er ikke det noe problem.. hadde du bodd nærmere kunne jeg gjerne hjelpt deg med å sveise det mot en liten ubetydelig sum.. Kan også skaffe ekstremt billige sveisedeler til denne bilen gjennom firma... skulle nok bodd på sørlandet du :)

selv har jeg en retro bil i deler nå som må byttes alt av kanaler og hjulbuer på.. pluss store deler av gulvet...

Blir nok å kjøpe ny gulvplate og få sveiset den ja. :)

Ja, skulle nok bodd på sørlandet. hehe

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elektriske knappene kan du ha forran på dashbordet (Som på Citroen Xsara)

Er mer praktisk å ha de på døra, men siden du ikke vil det, så er jo det en veldig kjekk løsning. (David har sånn i bilen "sin")...

Ang. sørlandet, så kan jo jeg møte noen når jeg er der på en av mine mange turer og ta med noe hjem hvis du avtaler med noen der nede... (Om det ikke er noe sykt stort og tungt noe da seff)

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..Golf Carat har har jeg aldri hørt om. Skikkelig luksus versjon?:P

Tok du ikke av speila og el.vindu mekanismen også?

Luksusversjon ja :)

Tror det egentlig er noe USA-greier som er importert eller noe. Har kun hørt om Carat der.

El. vinduer, el. speil, masse luksus ;)

Tok ikke speil eller vindusmekanismen. Jeg skal ikke ha el. speil, men knappen bare ble med. hehe. Vindusmekanismen kan jeg enten kjøpe universalt eller hente fra en annen Golf med el. vinduer seinere.

De elektriske knappene kan du ha forran på dashbordet (Som på Citroen Xsara)

Er mer praktisk å ha de på døra, men siden du ikke vil det, så er jo det en veldig kjekk løsning. (David har sånn i bilen "sin")...

Knappene satt originalt i midtkonsollen på den Carat'en... egentlig ganske greit, men jeg har jo Golf 1 og ingen midtkonsoll med mulighet for å ha de (Skal jo ha 3 instrumenter). Så ut som de hullene var støpt i konsollen også.

Tenkte å ha de litt mer skjult, i den "hylla" under ved beina f.eks eller noe.

Hvis jeg skal ha el. vinduer da... får se. Isåfall blir det skjult... :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fashion before function? ;)

Derfor er jeg litt i tvil.. blir cleant uten hverken sveiv eller brytere på dørpanelene. Men med mindre jeg finner en god og delvis skjult plass til bryterne blir det nok krom-sveiver.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det rusler og går fortsatt...

Det går smått men... med lange og slitsomme skoledager orker jeg ikke stort, men det blir jo litt jobbing med bilen hver kveld.

Begynt å banke løs asfaltplater, men det er jo døfødt... skal kjøpe meg en billig varmepistol på biltema og prøve det. Men har da fått løs en del.

Ellers har jeg begynt å demontere motor / motorrom. Eneste som gjenstår er motor og girkasse. Bremser, understell og styring venter jeg med til jeg får flytta den til der jeg skal ha den i løpet av sommeren.

Blitt kvitt alle ledninger og rot nå

DSC03486.jpg

Ryddig og fint i motorrom også

DSC03487.jpg

Blir gøy når jeg skal rydde opp i kaoset

DSC03488.jpg

Ellers kan jeg si at det blir endring i planene også... gått litt tilbake til tidligere planer med 8x13", funnet en farge også, er iallfall 90% sikker. Alt ordner seg nå :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den lille rusta jeg har kan snart fjernes :D

Men om jeg får noen til å sveise motorfeste og bakplata så kjøper jeg en ny rep.plate på Veng som de også kan sveise inn ;)

Jaja, i dag handla jeg meg varmepistol på Plantasjen faktisk... kan den være noe bra da?

Jada, asfaltplatene ble som smør og kunne enkelt skrapes bort... utrolig digg. hehe, slipper å sitte i timesvis og banke de bort.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider