Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Takk for info, tror kanskje det blir enten disse Schmidt felgene eller Borbet T 8x14 (Eller andre 8x14 felger). Føler at jeg feiga ut med 8x13 felgene nå men... heh ;)

 

Uansett, var på Biltema i dag og skulle kjøpe nye tenningsdeler. I forrige uke fikk jeg et tenningssett, som egentlig var til 1,6 viste det seg. Da de ikke solgte sett til 1,5 dro jeg og kjøpte ny rotor, stift og fordelerlokk løst. Men disse var prikk like som 1,6 delene og passer dermed ikke!!

Jeg kjøpte også luftfilter til 1,5 litern, men dette var også feil! Det luftfilteret jeg har er jo sånn stort og rundt, dette var en liten eske.

 

Så, spørsmålet mitt er da... har jeg virkelig ikke 1,5? Har jeg 1,1 eller 1,3?

Alle bilder jeg har sett av andre motorer er helt annerledes, de ser speilvendte ut. På min sitter pluggene innerst mot torpedoveggen mens hele motoren / toppen er vinkla ut mot grillen. Eksosen kommer ut mot grillen også.

 

Er det ikke 1.5?

DSC02887.jpg

 

Fikk iallfall shoppa litt nødvendig utstyr som epoxy, for å feste stålplater bak hullene på bakluka. (Epoxy fordi dette forsegler helt og hindrer fuktighet og rust).

Sparkel, til bakluka. Lakk, fikk faktisk tak i nøyaktig samme fargen (LB5A - Pargasblau). Ikke at jeg skal ha denne fargen på bilen, men jeg lakker over etter at sparkelen har godgjort seg for å hindre fuktighet og rust.

Vinkelsliper ble kjøpt inn, så nå kan jeg kutte i skjermene for Passatblinklys :)

 

I morgen skal jeg på hoggern og se om de har noe gøy. Trenger grill, spylersystem (Tror jeg, ettersom jeg skal ha inn GTI motor så er vel spylersystemet annerledes så tanken og pumpa blir kanskje annerledes?).

List på siden, med mindre jeg sparkler igjen hullene og kun har det "søkket" i karroseriet. Så er det vel noen andre ting jeg kunne tenkt meg.

Kommer vel hjem med mye rart :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Står det ikke kilowatt i vognkortet da? Med mindre det er byttet motor da. Men etter det jeg kan se så er nok ikke det der en 1,5. Har ikke skrudd noe særlig på Golf 1 men har sett under panseret på et par stykker.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit bil:) Søtra kjøpte en mk1 diesel til 8 lapper inkl service osv :) så jeg har blitt dieselkjører :D. Hva med å ha et justerbart senkesett, og ha et par små felger liggende til show bruk. på treff etc? :) Det jeg har tenkt på..

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tenkt tanken om at det kanskje blir litt "idiotisk". Er jo forskjell på ubrukelig lavt og "idiotisk" lavt. hehe :)

Tanken falt også på et par 8x14" Borbet T felger, vet dette er ganske pent. Men jeg digga de polerte Schmidt felgene, og hvis det blir lavt nok så...

 

Har denne da, denne har jo disse felgene, men jeg er ikke sikker på om det er 15" eller 16". Den er litt for høy syns jeg.

i=wMzEzMTQxNnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg

 

Vi får se, vi får se. :)

Hadde slike på min einser og det kan senkes mer enn det der....

solgte de nettopp pga 8x15" ble for "smalt" bak :D

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra... råskinn :D

40 / 50 hk eller no da?

 

Jaja, den skal ut snart...

 

Dette er en 801-blokk, ja. Det eneste positive du kan si om den er at den i det minste har crossflow-topp;) Vi snakker 1,1 eller 1,3 som Dinglevims skriver. Hhv. 50 eller 60 ikke direkte illsinte hester.....

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossflow ja, men det er fortsatt en 1.1 eller 1.3, hehe :D

Jaja, samma det. Den skal ut fort! Men først vil jeg ha start på den så jeg kan teste ut Golfen. ;)

 

8x15" for SMALT? Ikke si sånn da, blir bare i tvil da.. hehe.

Nei, om jeg går for 15" blir det definitivt Schmidt felgene. Må bare finne en jeg kan betale luselønn for å polere de for meg. :D Næda, får vel polere selv, men det kommer jo til å ta evig lang tid. Er jo litt "ujevnheter" i senter og sånn.

Eller bare vinne i Lotto og sende de bort for kromming eller no. :)

 

 

EDIT: Et lite spørsmål til slutt:

Er 16V motoren bolt-on, selv med denne bittelille motoren? Er motorfestene like?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossflow ja, men det er fortsatt en 1.1 eller 1.3, hehe :D

Jaja, samma det. Den skal ut fort! Men først vil jeg ha start på den så jeg kan teste ut Golfen. ;)

 

8x15" for SMALT? Ikke si sånn da, blir bare i tvil da.. hehe.

Nei, om jeg går for 15" blir det definitivt Schmidt felgene. Må bare finne en jeg kan betale luselønn for å polere de for meg. :D Næda, får vel polere selv, men det kommer jo til å ta evig lang tid. Er jo litt "ujevnheter" i senter og sånn.

Eller bare vinne i Lotto og sende de bort for kromming eller no. :)

 

 

EDIT: Et lite spørsmål til slutt:

Er 16V motoren bolt-on, selv med denne bittelille motoren? Er motorfestene like?

 

Schmidt leverer felgene ferdig kromma, så det er ikke noen vits i å polere.

 

Motorfestet på regreimsida (til venstre sett forfra) sitter altfor langt fram og et fra en bil med 827-blokk må sveises inn i profilene der det hører hjemme lenger bak på rammevangen. Dette kan min gode venn Einserfreak utdype mere...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg hadde hatt en Golf med 1.5, 1.6 eller 1.8 motor så ville 16V passe rett inn?

Sveise inn motorfeste ja... hm, det bør jo kunne gå greit det tror jeg.

Må man så må man :)

 

Om du kan sveise eller får hjelp av noen som er gode til det er det null problem å flytte det motorfestet! Det aller viktigste når man skal ha seg en Einser er å finne et karosseri som er en god basis med tanke på rust. Hva slags motor som sitter i er egentlig uinteressant, siden det meste kan skaffes på høggern og bilen reint teknisk er like avansert som Lego Duplo

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg iallfall sikra meg et godt utgangspunkt med tanke på at jeg enda ikke har finni noe rust. Var kanskje en liten antydning til rust på bakluka, men det er bare å dra over 2 ganger med litt sandpapir så er det borte.

 

Men jo, du har rett i det du sier.

Det jeg skal gjøre er å demontere Golfen så og si 100%, og bygge derfra. Inni blir det vel nesten ikke en orginal del igjen :)

Satser ikke på å bli ferdig før neste sommer eller enda seinere så, har god tid.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår