Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Jeg får dra opp dit og se om det er noe brukbart.

Alle interiør-deler jeg henter nå vil sansynligvis ikke bli brukt i Golfen med mindre jeg går for skikkelig Old School og beholder originalt interiør osv. Men de vil bli brukt i et Jetta-prosjekt jeg håper å dra i gang til Høsten :)

Kom nettopp hjem fra Lier.

Første jeg fikk øye på var en noe sliten blå Golf 1... men det var et 110% strøkent interiør. Likt som mitt gamle, ganske stygt mønster i de syns jeg, men det var gøy at det var så strøkent. Ikke rift i førersetet engang!!

Hadde tenkt å plukke med meg grill og fanger fra den, da de var hele og fine, men fant ut at jeg ikke hadde penger. :(

Men jeg fant meg Wolfsburg ratt :D Og en original Blaupunkt radio :D

Skulle ha 100,- for rattet og radioen gikk med gratis.

Hadde jeg hatt skikkelig masse penger så jeg kunne brukt de uten å tenke prioritering så hadde jeg raska med meg interiøret også. Det var ekstremt strøkent, og selvom det egentlig er ganske stygt så likte jeg det. hehe :)

Raska med meg et Service hefte da, så nå er den komplett. hehe :D

Ble også noen girkuler med i samlinga, så nå har jeg 3 originale Golf 1 kuler, en Golfball og to Golf 2 kuler (4 gir og 5 gir). Samlinga vokser stadig.

siklesikle......velkommen til ulverattklubben ;) Tok med meg et par kromviskerarmer fra en granada, hehe, en slik blaupunktradio fulgte med bilen da jeg kjøpte den, dritgromt ;) Hvilken høgger var du på? Trenger du fangere (plast med krom) så kan du bare spørre meg ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk, hehe.

Kromviskerarmer ja, kanskje jeg skal hente meg det og se hvordan det blir. Planen er egentlig ikke så mye krom... blir ingen skikkelig Old School bil, men. Kanskje det blir tøft :)

Var på Lier bilopphogger.

Stod to stk. Golf 1 der. Den blå med det strøkne interiøret, så vidt jeg kunne se var den komplett. Mye bra på den! Også stod det en bulkete og sliten Golf D der, den jeg henta rattet og radioen fra. Var ikke så mye mer å hente på den, kanskje et dashbord, og midtre del av grillen.

Er på utkikk etter fangere ja, men plast... uten krom. ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede og monterte i stad. Ble jo riktig så bra :) hehe.

DSC03153.jpg

DSC03155.jpg

DSC03157.jpg

DSC03159.jpg

Samtidig pussa jeg ned resten av bakluke.

Her har jeg limt på et metallstykke på baksiden med Epoxy, først og fremst for å hindre fuktighet (Som ofte kan skje når det sveises) og fordi det var vanskelig og komme til med sveisepistol.

Men neste gang vet jeg at jeg skal skjære bort epoxyen som tyter ut før den er herda skikkelig. Vanskelig og pusse bort. Her greide jeg også å pusse ned til stålet, noe jeg ikke liker. For kaldt til å spraye litt grunning over også så... får satse på at den ikke er spist opp av rust i morgen tidlig.

DSC03161.jpg

DSC03163.jpg

Prøvde også å finne ut hvor eksoslekasjen var, men fant ikke noe.

Jeg tipper på glippe mellom manifold og toppen, så jeg skal smøre litt eksospasta på der for å se.

Jeg ser ikke noe eksos som siver ut, men den bråker skikkelig, en irriterende lyd. Dekselet som satt over var helt rusta, så når jeg skrudde det av knakk en skrue som jeg ikke får ut av pipa igjen angry Skrapte litt med skrutrekkeren på dekselet til manifolden og plutselig hadde det krympa til halv størrelse. doh

DSC03166.jpg

DSC03168.jpg

Også har jeg vel ikke posta noe bilde av hvordan den ser ut nå. Har fått på gromfelgene forran også! :rolleyes: Fikk løs boltene, men de var jo for korte til de felgene, så jeg brukte lenger bolter fra Biltema. De er jo krom også, bling bling! babyhmm?

Det var skikkelig nedtur da, iogmed at den ser ENDA høyere ut forran nå, enn før. Men men, det blir ikke lenge igjen før den bare er en haug med deler.

DSC03171.jpg

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo skikkelig kult med den nye stereoen da!! Men rattet er jo ikke så skjef som det du hadde da.. Er jo så pinglete det nye... men men...

Du kan jo bare skifte den pakningen mellom toppen og manifoilen da.. Er vel en rimelig grei opperasjon vil jeg tro... Hvis ikke alt er rusta opp å knekker sammen når du prøver å få det løs...

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lars, takk for baklampene :D var feil vinkel på dem så jeg må lage brakett til dem :(

Men de bling bling boltene til biltema, skal love deg at de får krokan etter 1 uke :D

stå på videre med bilen da :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo skikkelig kult med den nye stereoen da!! Men rattet er jo ikke så skjef som det du hadde da.. Er jo så pinglete det nye... men men...

Du kan jo bare skifte den pakningen mellom toppen og manifoilen da.. Er vel en rimelig grei opperasjon vil jeg tro... Hvis ikke alt er rusta opp å knekker sammen når du prøver å få det løs...

Det nye rattet ser kanskje mer "pinglete" ut ja, men det er jo tross alt et Wolfsburg ratt, og er tøft. hehe :)

Pakningen kan nok skiftes ja, men jeg gidder ikke påkoste den noe nå. Har eksospasta, så jeg bare kliner den inn med det.

Motoren skal byttes uansett så... orker ikke mer. hehe :)

Er litt redd for at det skal knekke mer skruer og sånn ja... litt dumt om jeg ikke får skrudd på manifolden igjen.

Og forresten, det er ingen "stereo"... det er mono! ;) :D

Hei lars, takk for baklampene :D var feil vinkel på dem så jeg må lage brakett til dem :(

Men de bling bling boltene til biltema, skal love deg at de får krokan etter 1 uke :D

stå på videre med bilen da :D

Så du fikk dem ja, flotters :)

Er vel ingen umulig oppgave å fikse no greier til de?

Ruster boltene altså? Hm, jaja :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sånne bolter som nødløsning før jul, etter en uke så kom det brune prikker, det er på grunn av at du skader krommen når du bruker kryssjernet!!

hadde heller kjøpt krom kapper til boltene hvis en skal ha krom-look :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg brukte de boltene var fordi de var lange nok til de nye felgene. :)

Men snart plukkes alt fra hverandre så da slipper jeg å tenke noe mer på det. Gleder meg til det... hehe.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg brukte de boltene var fordi de var lange nok til de nye felgene. :)

Men snart plukkes alt fra hverandre så da slipper jeg å tenke noe mer på det. Gleder meg til det... hehe.

Men har ikke aluminiumsfelgene dine rette kon for boltene?? biltemas er runde!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema's passer rett i iallfall :)

I dag var det skikkelig bra vær, så jeg kjørte Golfen ut! Den har ikke sett dagslys på over èn måned!

Jeg skulle bytte håndbrekkvaier... skikkelig drittjobb når man aldri har gjort det før iallfall!! :(

Men nå står den i baki der, fint og flott... men den rekker ikke opp!! Jeg ser den nedi ved håndbrekket, har fått dratt den litt opp, men mer vil den ikke!

Feil håndbrekkvaier kanskje? Fikk den med når jeg kjøpte bilen.

DSC03223.jpg

DSC03226.jpg

Jeg fikk ikke tredd enden av den svarte "hylsa" inni røret som vaieren skal inn i under bilen, fordi det satt noen rester der. Men jeg vil ikke tro dette har noe å si? Da hylsa bare er der for å beskytte. Vaieren er jo like lang uansett og går fritt inni hylsa?

Også skulle jeg tette eksoslekasjen! Grei jobb, ja... etterhvert.

Fant ut hvor lekasjen var. Det var akkurat under motoren der det går en slange inn på eksosrøret. Dritt sted å ha en lekasje!

Men med nok eksospasta ble det delvis tett... skal fikse mer seinere.

Denne må jo varmes opp for at den skal bli hard og tette skikkelig. Greit nok, fyrer opp bilen... går "fint" på tomgang. Litt host og hark og ulyder men, greit. Trekker ut choken så den skal gå enda høyere så det blir enda varmere. Da går motoren bedre, men den spytter ut bensin bak, massevis!

OKey, jeg trykker inn gassen, og drar den høyere og høyere på turtall... intill den når et visst punkt, og holder på å dø ut! Jeg ser bak meg, og røyken velter ut bak... jeg snur meg igjen, og røyken velter ut forran... jeg ser ned, og røyken velter ut under!!!

Wow... det var MASSE røyk!!! Skrur av bilen, og sjekker nedi motoren... masse røyk her også. Og på bakken var det en stor dam av et eller annet svart. Lukta ikke noe spesielt, og det kom ut fra slangen som skal suge varmluft fra manifolden!

Også under bunnpanna begynte det å dryppe, men dette kom fra et sted lenger opp. Antakeligvis fra under luftfilterboksen et sted, for der var det også sausa.

DSC03230.jpg

Har bare lyst til å plukke fra hverandre alt, hive det og kjøpe alt helt nytt... untatt karroseri og sånn da. :( :( :( :( :(

Noen som har noen forslag?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg sleit med min Golf mk1.. Ble rimelig drittlei.. Byttet f.eks clutch, speedovaier, håndbrekkvaiere, bremsene bak osv. Alt kom på en gang liksom. sombrero

Ja, når det først kommer så virker det som alt kommer på en gang doh

Hm, jeg får prøve litt mer... huff.

skal du ta den helt ut på denna bilen? glææær meg

Må jo det :)

Har litt planer i hodet, store planer. Og når jeg først skal plukke den helt fra hverandre og bygge opp igjen fra scratch så ser jeg jo ingen grunn til å ikke gjennomføre disse planene. :) Blir jo også et lite lære-prosjekt, men jeg er innstilt på å klare det iallfall så jeg håper det går. hehe

Bare en liten nedtur i dag, men dette er jo bare for å gjøre den klar for en liten prøvetur før jeg starter prosjektet. Har lyst til å prøve den litt, så jeg kan sammenligne etterpå :)

Men men, det ordner seg!

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider