Gå til innhold

mere turbotrykk!

Ranger emnet


AfroAlien

Anbefalte innlegg

jeg har sett og lest litt rundt om kring.. å funnet ut att det er wastegaten som slipper eksos forbi turbo`n å att dette kan justeres slik att mere eksos går inn i turbo`n og mere trykk oppnås.. å mere morro... er det noen som har noen bilder eller DIY sider til å justere wastegaten? evt noen som har gjort det?

nå er det 0,6bar... men jeg har lyst til å ha den opp i 1... noen tips?

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en Renault 5 GT turbo...

forgasserturbo :P

hvordan kan jeg finne ut av bensin/luft blandinga da? er det noe apparat jeg kan få tak i? eller må jeg bare vente å se på pluggene hvordan de blir? bare justere til det høres greit ut?

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh, god bil, har hatt en sånn eg og. Du bør ikke skru opp trykket før du har fått en topp pakkning som tåler mer enn den org, (som er 1kg,om eg ikke huske helt feil) og skifte hoved og tomgangsdyså til noe heftigere. nå husker ikke eg helt tallet på di dysene men er bare og søke på nettet. Hadde et kilo på det meste på min ,da gikk d noe helt jævligt,men eg raste og motoren 100m etter ,feslige greier. så ver forsiktig, er moro bil .men tåler ikke så mye som folk vil ha det til.

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal tåle opp til 1 bar uten modifikasjoner... skal du ha 1,3 som er maks på turbo`n så må du ha ny intercooler... så jeg vil bare ha trykket litt opp jeg... så jeg får litt mere gjøys...

bilen er utrolig festlig... men jeg vil ha mere :P jeg skal bare kjøre fra civic`er på gatebil jeg.

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal tåle opp til 1 bar uten modifikasjoner... skal du ha 1,3 som er maks på turbo`n så må du ha ny intercooler... så jeg vil bare ha trykket litt opp jeg... så jeg får litt mere gjøys...

bilen er utrolig festlig... men jeg vil ha mere :P jeg skal bare kjøre fra civic`er på gatebil jeg.

 

 

Da må du nok gjøre mer enn å skru tubo opp i 1 bar

regner med at turboen din er liten også og flow`er lite.

 

1 bar=ingen betydning

det er hvor mye luft turboen din flow`er som teller

og selvølgelig hva du har gjort videre med motoren..

skal du knuse de civicene som antagelig kommer på gatebil må du gjøre mye mer..

har hørt rykter om 500whp...............................

Vag???HAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok gjøre mer enn å skru tubo opp i 1 bar

regner med at turboen din er liten også og flow`er lite.

 

1 bar=ingen betydning

det er hvor mye luft turboen din flow`er som teller

og selvølgelig hva du har gjort videre med motoren..

skal du knuse de civicene som antagelig kommer på gatebil må du gjøre mye mer..

har hørt rykter om 500whp...............................

 

Hva har vi lært i dag ?

 

- 1 bar har ingen betydning...

- Alle civicene på gatebil har kanskje 500 hk...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en Renault 5 GT turbo...

forgasserturbo :P

hvordan kan jeg finne ut av bensin/luft blandinga da? er det noe apparat jeg kan få tak i? eller må jeg bare vente å se på pluggene hvordan de blir? bare justere til det høres greit ut?

 

 

 

Mye har du gitt for denne Renault 5 GT turbon din?

X: Golf gti 16v Stjålet

 

Kartleser på Golf 1 G60Turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok gjøre mer enn å skru tubo opp i 1 bar

regner med at turboen din er liten også og flow`er lite.

 

1 bar=ingen betydning

det er hvor mye luft turboen din flow`er som teller

og selvølgelig hva du har gjort videre med motoren..

 

Stemmer det, har en Colt Turbo med en TD04 org snurre som er org 0.5bar, og skrudd opp til 0.65 bar og ytelsen var ikke noe merkbar :rolleyes: men regner med en snurre oppgradering mot sommeren, en T25 kansje ? :titties:

 

Sleng opp noen bilder og info om R5T'en din da? Små bil = Morro Bil sombrero

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ga 15 for den.. å har brukt like mye på å få den pen...

helt orginal da.. å så er den bare gått 75k km..

ei gammel dame fra halden som har hatt den fra 88 og frem til jeg kjøpte den. så den var ganske full av småbulker og rulla fremdeles på orginal sommerdekka fra 1986!...

men nå har en kompis av meg lånt bilen, kjørt den i grøfta.. så jeg må ha ny front og skjerm.. å uka etterpå så var det innbrudd i bilen å den ene døra ble ødelagt for en cdspiller til 1000spenn... jævli ok...

så nå er den parkert for vinteren å så hadde jeg tenkt å bruke litt tid og penger på den til sommeren igjen. jeg driver å bygger leilighet nå så tid og penger er det knappt med...

 

så hvis noen har en phase1 front liggende... helt hvit :D send meg en pm så skal du få en klem og penger :D

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru av ventilen.,..maks bar trykk

 

 

 

jeg har sett og lest litt rundt om kring.. å funnet ut att det er wastegaten som slipper eksos forbi turbo`n å att dette kan justeres slik att mere eksos går inn i turbo`n og mere trykk oppnås.. å mere morro... er det noen som har noen bilder eller DIY sider til å justere wastegaten? evt noen som har gjort det?

nå er det 0,6bar... men jeg har lyst til å ha den opp i 1... noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nah.. fjerne alt.. da blir det vel max trykk å det er 1,3.. å da ryker intercooleren... å jeg har ikke tenkt å bytte den med det første...

hadde bare tenkt å få den fra 0.6 til 1.. å få no mere bensin inn... men det virker som om jeg må få folk til å gjøre det.. har lest ganske mange historier om disse motorene som går varme og dør.. å det tror jeg att jeg tar på sikt.. så jeg får se om jeg finner noen som har vært å pillt på sånne biler før..

 

si i fra da hvis du er en R5 Gtt fantom :D

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår