AfroAlien Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 jeg har sett og lest litt rundt om kring.. å funnet ut att det er wastegaten som slipper eksos forbi turbo`n å att dette kan justeres slik att mere eksos går inn i turbo`n og mere trykk oppnås.. å mere morro... er det noen som har noen bilder eller DIY sider til å justere wastegaten? evt noen som har gjort det? nå er det 0,6bar... men jeg har lyst til å ha den opp i 1... noen tips? Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Hvilken bil er dette på, er mangen bilmerker som bare bruker en liten restriktor inni vakumslangen som går til wast'n . men du må huske på og gi den mer bensin , når du øker trykket ,ellers kan d gå galt Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 jeg har en Renault 5 GT turbo... forgasserturbo :P hvordan kan jeg finne ut av bensin/luft blandinga da? er det noe apparat jeg kan få tak i? eller må jeg bare vente å se på pluggene hvordan de blir? bare justere til det høres greit ut? Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 ved bare å stille opp turbotrykket og ikke bensin trykket så kan det føre til drlig smøring og rådebank, som fører til motor havari. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 ohhh, god bil, har hatt en sånn eg og. Du bør ikke skru opp trykket før du har fått en topp pakkning som tåler mer enn den org, (som er 1kg,om eg ikke huske helt feil) og skifte hoved og tomgangsdyså til noe heftigere. nå husker ikke eg helt tallet på di dysene men er bare og søke på nettet. Hadde et kilo på det meste på min ,da gikk d noe helt jævligt,men eg raste og motoren 100m etter ,feslige greier. så ver forsiktig, er moro bil .men tåler ikke så mye som folk vil ha det til. Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 motoren skal tåle opp til 1 bar uten modifikasjoner... skal du ha 1,3 som er maks på turbo`n så må du ha ny intercooler... så jeg vil bare ha trykket litt opp jeg... så jeg får litt mere gjøys... bilen er utrolig festlig... men jeg vil ha mere :P jeg skal bare kjøre fra civic`er på gatebil jeg. Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crxman Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 motoren skal tåle opp til 1 bar uten modifikasjoner... skal du ha 1,3 som er maks på turbo`n så må du ha ny intercooler... så jeg vil bare ha trykket litt opp jeg... så jeg får litt mere gjøys...bilen er utrolig festlig... men jeg vil ha mere :P jeg skal bare kjøre fra civic`er på gatebil jeg. Da må du nok gjøre mer enn å skru tubo opp i 1 bar regner med at turboen din er liten også og flow`er lite. 1 bar=ingen betydning det er hvor mye luft turboen din flow`er som teller og selvølgelig hva du har gjort videre med motoren.. skal du knuse de civicene som antagelig kommer på gatebil må du gjøre mye mer.. har hørt rykter om 500whp............................... Siter Vag???HAHA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Da må du nok gjøre mer enn å skru tubo opp i 1 bar regner med at turboen din er liten også og flow`er lite. 1 bar=ingen betydning det er hvor mye luft turboen din flow`er som teller og selvølgelig hva du har gjort videre med motoren.. skal du knuse de civicene som antagelig kommer på gatebil må du gjøre mye mer.. har hørt rykter om 500whp............................... Hva har vi lært i dag ? - 1 bar har ingen betydning... - Alle civicene på gatebil har kanskje 500 hk... Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimlings Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 jeg har en Renault 5 GT turbo...forgasserturbo :P hvordan kan jeg finne ut av bensin/luft blandinga da? er det noe apparat jeg kan få tak i? eller må jeg bare vente å se på pluggene hvordan de blir? bare justere til det høres greit ut? Mye har du gitt for denne Renault 5 GT turbon din? Siter X: Golf gti 16v Stjålet Kartleser på Golf 1 G60Turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Hva har vi lært i dag ? - 1 bar har ingen betydning... - Alle civicene på gatebil har kanskje 500 hk... jepp lurer på hvordan men har kommet fram til det, kansje litt mye notin Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Kamelonpetter har vel drekki opp resten av blinklysolja han hadde igjen etter å ha fylt på bilen sin for å fikse blinklysa. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Da må du nok gjøre mer enn å skru tubo opp i 1 bar regner med at turboen din er liten også og flow`er lite. 1 bar=ingen betydning det er hvor mye luft turboen din flow`er som teller og selvølgelig hva du har gjort videre med motoren.. Stemmer det, har en Colt Turbo med en TD04 org snurre som er org 0.5bar, og skrudd opp til 0.65 bar og ytelsen var ikke noe merkbar :rolleyes: men regner med en snurre oppgradering mot sommeren, en T25 kansje ? :titties: Sleng opp noen bilder og info om R5T'en din da? Små bil = Morro Bil sombrero Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 jeg ga 15 for den.. å har brukt like mye på å få den pen... helt orginal da.. å så er den bare gått 75k km.. ei gammel dame fra halden som har hatt den fra 88 og frem til jeg kjøpte den. så den var ganske full av småbulker og rulla fremdeles på orginal sommerdekka fra 1986!... men nå har en kompis av meg lånt bilen, kjørt den i grøfta.. så jeg må ha ny front og skjerm.. å uka etterpå så var det innbrudd i bilen å den ene døra ble ødelagt for en cdspiller til 1000spenn... jævli ok... så nå er den parkert for vinteren å så hadde jeg tenkt å bruke litt tid og penger på den til sommeren igjen. jeg driver å bygger leilighet nå så tid og penger er det knappt med... så hvis noen har en phase1 front liggende... helt hvit :D send meg en pm så skal du få en klem og penger :D Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 skru av ventilen.,..maks bar trykk jeg har sett og lest litt rundt om kring.. å funnet ut att det er wastegaten som slipper eksos forbi turbo`n å att dette kan justeres slik att mere eksos går inn i turbo`n og mere trykk oppnås.. å mere morro... er det noen som har noen bilder eller DIY sider til å justere wastegaten? evt noen som har gjort det?nå er det 0,6bar... men jeg har lyst til å ha den opp i 1... noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 nah.. fjerne alt.. da blir det vel max trykk å det er 1,3.. å da ryker intercooleren... å jeg har ikke tenkt å bytte den med det første... hadde bare tenkt å få den fra 0.6 til 1.. å få no mere bensin inn... men det virker som om jeg må få folk til å gjøre det.. har lest ganske mange historier om disse motorene som går varme og dør.. å det tror jeg att jeg tar på sikt.. så jeg får se om jeg finner noen som har vært å pillt på sånne biler før.. si i fra da hvis du er en R5 Gtt fantom :D Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.