Gå til innhold

Handle fra EBay for første gang...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har funnet en bil-del på Ebay i USA som jeg vurderer å legge inn bud på. Selger skriver i payment options at han aksepterer "money orders,western union transfer or cashiers check only"

Hva innebærer dette for meg egentlig? Hva er å anbefale av disse 3 betalingsmetodene mht risiko og ekstra kostnad?

Selger har en positiv feedback rating på 98,3% og har ca 800 kjøp/salg totalt på EBay.

Er klar over risiko med all slik handel. Bil-delen vil koste ca 150$.

Jeg har en mailbox hos Jet Carrier, Mangum.no som jeg hadde tenkt å oppgi som leveringsadresse dersom jeg får tilsalget i auksjonen.

Tips og råd mottas med takk

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt tonnevis med bildeler på ebay. Jeg foretrekker paypal, da dette er en hurtig, sikker og enkel betalingsmåte med sporingsmulighet. Om ikke selger aksepterer paypal har jeg som regel styrt unna. Av de gjenværende alternativene er WU transfer det enkleste for din del.(de andre er nesten umulig for en som ikke bor i USA) Du bruker da bidpay.com, og betaler med VISA. Ettersom selger har såpass bra feedback er det nok trygt. Men det anbefales ikke å sende større beløp med bidpay til en du ikke kjenner. Det er nesten ikke mulig å spore denne typen overføring.

Om selger går med på å sende direkte til Norge(USPS air mail) er det som regel billigere enn å betale for Jetcarrier sin tjeneste. Ofte går det fortere.(luftpost kommer av og til på så lite som 4 dager). Jetcarrier tar minst en uke fra de mottar pakken.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en internasjonal "postanvisning" som du får kjøpt på posten. Det har jeg gjort ved flere anledninger når folk har krevd en Money order, og det har ikke vært noe problem. Det koster litt da, som vanlig særlig hvis du ikke er kunde i Postbanken. Tror jeg betalte rundt 200kr for å sende en betaling på ca. $1000. Dette var uten å vite mottakers kontonr. Tror det var noe billigere om man fikk kontonr. - men ikke forvent å få det fra noen der borte ;)

Denne betalingsmetoden er det samme som der borte kalles en Postal Money Order.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt tonnevis med bildeler på ebay. Jeg foretrekker paypal' date=' da dette er en hurtig, sikker og enkel betalingsmåte med sporingsmulighet. Om ikke selger aksepterer paypal har jeg som regel styrt unna. Av de gjenværende alternativene er WU transfer det enkleste for din del.(de andre er nesten umulig for en som ikke bor i USA) Du bruker da bidpay.com, og betaler med VISA. Ettersom selger har såpass bra feedback er det nok trygt. Men det anbefales ikke å sende større beløp med bidpay til en du ikke kjenner. Det er nesten ikke mulig å spore denne typen overføring.

Om selger går med på å sende direkte til Norge(USPS air mail) er det som regel billigere enn å betale for Jetcarrier sin tjeneste. Ofte går det fortere.(luftpost kommer av og til på så lite som 4 dager). Jetcarrier tar minst en uke fra de mottar pakken.[/quote']

Takker for innspillet begge to.

Jeg har allerede sendt en mail til selger hvor jeg spør om han aksepterer PayPal.

delen det dreier seg om er ei bakluke til 34 Ford Roadster (bare innerste "halvparten"). Denne vil nok veie ca 20kg og er jo noe omfangsrik. . Om frakten tar 1 uke eller 2 måneder spiller ingen rolle. Tenkte derfor det var billigst med Jet Carrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket fraktpriser tidligere på pris fra en forretning i USA (Real Steel) og direkte hjem, kontra samme kolli fra samme forretning, via Jet Carrier og hjem. Jeg sparte over 2000kr på å ta det via Jet Carrier.

USPS (det amerikanske postvesenet) har jeg dårlige erfaringer med. Dvs det var ikke USPS som rotet, men Tollvesenet, Posten Norge og de sin representant som videreformidler alle varer fra USPS.

Siden jeg satser på å bruke Jet Carrier løsningen har jeg ikke sjekket om selger nekter å sende til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider