Gå til innhold

Senkesett til min GTI

Ranger emnet

SteelBall

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp kjøpt en Golf 4 GTI 2001 mod.

Spørsmålet er hva senkesett jeg skal anskaffe meg.

Så jeg lurte på om noen kunne komme med forslag. Har selv sett på HR sett fra Powerzone, dette hadde en pris på 6500. Det senket 55/40, men om dette er fra standard Golf eller GTI vet jeg ikke, i og med GTI er originalt senket 20mm.

Men jeg har fått hørt at på disse bilene holder det med et sett på 30mm.

Pris som jeg vil betale for et senkesett er maks 6-7000, det behøver ikke å være justerbart.

Håper på noen fine forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R er jo et knall senkesett!!

Det du bør tenke på når du kjøper er at hvis det senker mer enn 40mm foran må du ha nytt stabstag, eller andre lenkearmer, ettersom drivakselen subber i stabstaget... doh

Standard senkesett til Golf senker normalt mer foran enn bak..hvorfor vet jeg ikke, men hvis ikke du skal ha endel vekt bak (Stort stereoanlegg el. lign) bør du kjøpe et som senker ganske likt foran og bak. 55/40 høres ikke dumt ut.

(Bare vær forberedt på at beskyttelsesplata under bilen din kommer til å reise av før du rekker å si "sporete veier"!!! )

Synes 6500,- for et senkesett var drøyt, men H&R er jo dyrt...

Alternativt er jo et justerbart...Satt på et på min bil, men synes det ble veldig stivt...Vurderer nesten å gå tilbake til vanlige senkefjører igjen.

Digg på bra veier, men ikke der jeg bor...Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R er jo et knall senkesett!!

Det du bør tenke på når du kjøper er at hvis det senker mer enn 40mm foran må du ha nytt stabstag, eller andre lenkearmer, ettersom drivakselen subber i stabstaget... doh

Standard senkesett til Golf senker normalt mer foran enn bak..hvorfor vet jeg ikke, men hvis ikke du skal ha endel vekt bak (Stort stereoanlegg el. lign) bør du kjøpe et som senker ganske likt foran og bak. 55/40 høres ikke dumt ut.

(Bare vær forberedt på at beskyttelsesplata under bilen din kommer til å reise av før du rekker å si "sporete veier"!!! )

Synes 6500,- for et senkesett var drøyt, men H&R er jo dyrt...

Alternativt er jo et justerbart...Satt på et på min bil, men synes det ble veldig stivt...Vurderer nesten å gå tilbake til vanlige senkefjører igjen.

Digg på bra veier, men ikke der jeg bor...Uff...

Hvor mye koster det stabstaget/lenkearmene? Jeg skal montere justerbart på min snart, så da trengs det vel å bytte det også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det stabstaget/lenkearmene? Jeg skal montere justerbart på min snart, så da trengs det vel å bytte det også da?

Jeg kjøpte mitt pent brukt fra tyskland og røyk på 1600 inkl frakt...

Lenkearmene fra Weitec koster ca. 800,- Men de er ikke lagret, så vinkelen på de blir veldig skarp med originalt stabstag...

Skal du bare bytte lenkearmene, så kjøp noen med kuleledd i hver ende...!!

Har sett en tråd her inne tidligere, med bilder av disse, tror de kom fra USA..?!

Det er forøvrig et helvette å bytte stabstaget...rene labyrinten oppimellom traversen...Drivakslene må skrus av osv.. doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt pent brukt fra tyskland og røyk på 1600 inkl frakt...

Lenkearmene fra Weitec koster ca. 800,- Men de er ikke lagret, så vinkelen på de blir veldig skarp med originalt stabstag...

Skal du bare bytte lenkearmene, så kjøp noen med kuleledd i hver ende...!!

Har sett en tråd her inne tidligere, med bilder av disse, tror de kom fra USA..?!

Det er forøvrig et helvette å bytte stabstaget...rene labyrinten oppimellom traversen...Drivakslene må skrus av osv.. doh

Hørtes ut som en kjip ekstra utgift for meg, har nok av andre ting å bruke pengene på nå.

Har 19" felger og kw justerbart senkesett, skal ha den så lav jeg kan uten at det rubber i innerskjermene, så jeg må sikkert bytte de lenkearmene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal senke bilen min selv nå. Har sett på H&R senkefjører på Powerzone til 1800 kr. Har ikke planer om å senke mer enn 30mm. Må jeg ha nye dempere da..? Hadde håpet jeg kunne sluppet det siden jeg ikke senker så mye.. :)

Bilen er en 98 Golf IV!

Nei, du trenger ikke å bytte demperne da.

Men kjøp mine ubrukte Weitec fjærer for 1000 kr istedenfor da:)

Ligger i eska, ikke åpnet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider