Gå til innhold

LE-jetronic problemer...

Ranger emnet

TMB

Anbefalte innlegg

(2,2i i Ascona B)

Har litt problemer med en insprøytning som ikke er helt sammarbeidsvillig.

Problemet var til å starte med at et rele skrek noe så j.. Fant ut at det var rele for div ting på insprøytninga. vidre feilsøking i dag har ført meg inn på den konklusjon at det hr med styringa av bensinpumpa ol å gjøre. Kobla ut pumpa når jeg skulle feilsøke, (gikk hele tiden mens tenninga står på) Men så når jeg skulle prøve pumpa igjen ville den ikke gå. Fant så ut at hvis jeg kobla ut en av kablene som kom ut igjen fra "lednings virrvarret" under dash bordet så gav rele seg å ule. men pumpa vil ikke gå i det hele tatt... angry

(det var den forje eieren som koblet opp insprøytninga, den har fungert feilfritt frem til nå, eneste har vært hvis motoren kvælte seg, så gikk pumpa fortsatt, men det var det eneste,

Er det noen som kan slikt? Eller som veit åssen en kobler opp til pumpa igjen slik at det vil fungere... Tegninger og lednings kart mottas med takk....

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i bunn og grunn 4 ledninger som skal kobles opp og har direkte med insprut'n og gjøre.

samt et par til på tenninga.

Disse har forskjellige fargekoder når de sitter i samme bilen,

kobla til samme motorn som de gjorde da de forlot Opels fabrikk i Rüsselheim en gang på 80-tallet.

Men!

Når motorn flyttes over til andre biler, har disse ledningene en lei tendens til og forandre farge, klippes av, bli oversett, kobla feil, osv...

De hadde en gang i tiden disse fargene:

Ledning til bensinpume: hvit

Ledning til + på coil/starter: svart

Ledning til inslaget på startern: Svart m/rød stripe

Leding til - på coilen: grønn

Her er et skjema en kompis har tegna:

http://rabagazt.coolfreepage.com/ombygg/Rekord2,2iKoplingavpluggeriinnsprutsnettogtenningsnettet.JPG

de i det store stikket har med inspruten og gjøre, de andre med tenninga.

men de er selvfølgelig avhengig av hverandre til en hvis grad

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider