Gå til innhold

volvo's tdi-motor...??

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

tdi-motorene i volvo.. tenker på 850/v70

er de mye ulik motorene fra bensinmotorer?? tenker da på motor-fester ol

er det mange forskjellige størrelser? har ikke funnet noe teknisk data på de :rolleyes:

noen som vet HK og nM? ahr noen bilder av de?

ble spurt om de gikk ann å senke ned i en volvo 240... ettersom det er endel som senker ned 850-motorer i 240'er:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den motoren som sitter i V70 D5 har 165 hk orginalt og 390 nm. chipper du den har du 220 hk og 500 nm. ( Onkels bil har detta, min onkel da, om purken har det vet jeg ikke, den slapp på alle 4 i 80 når jeg ga pedal to the metal ( AWD ) kjempe bra respons.)

Men om du får den nedi en 240? usikkert, men siden motoren er tverstilt ( correct me in om wrong but dont hang me ) så trur jeg det er litt mye mikkmakk. Men har du lyst har du lov.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den motoren som sitter i V70 D5 har 165 hk orginalt og 390 nm. chipper du den har du 220 hk og 500 nm. ( Onkels bil har detta, min onkel da, om purken har det vet jeg ikke, den slapp på alle 4 i 80 når jeg ga pedal to the metal ( AWD ) kjempe bra respons.)

Men om du får den nedi en 240? usikkert, men siden motoren er tverstilt ( correct me in om wrong but dont hang me ) så trur jeg det er litt mye mikkmakk. Men har du lyst har du lov.

Mvh Erik

vet de går ganske godt;) åsså bruker de ikke så mye drivstoff heller:D

tenkte at det må da vel gå an å få de ned i en 240 ettersom såpass mange senker 850-motorer (som er tverrstilte) :rolleyes: i 240'ene sine....

kunne faktisk tenkt meg noe slikt jeg også, når jeg tenker meg om.... pga: lite forbruk + masse effekt/nm = masse morro:D åsså er det vell ikke så mange som har sluppet ned en diesel i 240:rolleyes:

noen som vet hva en slik motor vil koste i sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert vet er dette en Audi motor. Volvo kjøpe audi-motorer.

Motorkoden er AEL (Audi).

Syns draget er helt greit (kjører en A6 2.5 TDI ikkequattro) og godt med moment.

det viste jeg ikke, vi får se hva som byr seg etterhvert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden en audifemmer ikke er spess volvoaktig kan du jo like godt gå for en V6 TDi på 150/180hk gammel/ny. Girkasse og clutchhus må du uansett strule med.

Bedre vektfordeling og ENDA mer moment og ENDA ENDA mere godlyd. Seks er mer enn fem. Capiche? sombrero

Et 1.9L TDi 90hk vrak koster i det store utland 10-20K.

Et 1.9L TDi 110hk vrak koster i det store utland 15-30K.

Dette var for 2 år siden og jeg så på 1997-2001mod stort sett.

Disse dieselene har en tendens til å ha gått gørlangt. Og TDK og 90hk faller ikke i god jord hos meg.

Fant dengang et 180hk quattro vrak. Men det kosta kun 199.990,- doh

Søkte litt nå på se.mobile.de og fant 150hk audi tdi fra 21 til over 100 laken.

Se etter en bil som er totalschaden, helst en som er rævkjørt eller taket.

Volvo 850 tdi Kategori: Kombi EUR 2.900

Information: 148.000 km, 103 kW (140 PS), Första registreringsdatum: 03/96.

Volvo s60 Kategori: Limousine EUR 3.900 Förhandlingsbar

Information:120 kW (163 PS), Första registreringsdatum: 02/01,

Denne har brent, men kan jo hende at motoren er bra for det. Kabler tviler jeg ikke på, og det må man jo ha. Men sjekk årsmodell.

Volvo V 70 D5 S Kombi Voll !!!! Kategori: Kombi EUR 4.250 Avdragbar moms

Information: 40.000 km, 120 kW (163 PS), Första registreringsdatum: 10/02,

Volvo V 70 D5 S Kombi Kategori: Kombi EUR 5.250 Avdragbar moms

Information: 40.000 km, 120 kW (163 PS), Första registreringsdatum: 09/02,

En annen bonus er at du ofte med med diggbare seter og diverse dilldall du kan bruke eller selge :) Er mange karosseriverksteder som bruker brukte deler på "eldre" biler. Vil nå ikke kalle en 2002 V70 gammel, men du får solgt airbagger(fint med kvitton ;)) dører seter lamper osv... Felger sitter det på de fleste biler og.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider