Fjøslukt Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Hei.. Ser på batteriet mitt at rundt polene ligger det mye "hvitt støy." Har mange ganger skrapt det vekk, men det kommer igjen. Hørt noen råd om at jeg skal ta det vekk, og deretter ta litt silikon på batteripolene. Er dette lurt? Mvh. Frank Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Det hvite støvet kommer fordi det eirer. Sjekk at jordingen din er skikkelig. Og du kan pusse deg vekk med sandpapir f.eks. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Det hvite "støvet" er kopperens svar på rust og kalles for irr. Dette er bare å pusse bort også ha på batteripolfett, så slipper du at det kommer tilbake. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Det beste å fjerne irr på batteri er med varmt vann. fyll opp ei flaske å tømm på, da skal det bli borte. Smør så på silikon på polskoene, og polene. Ikke smør på silikon under polskoene, det er ikke så lurt. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Ikke bruk silikon, bruk syrefri vaselin. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Du kan også bruke Cola... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Cola er vel en typisk mcgyver løsning, men ikke gjør det. Er så mye sukker i det, så det blir bare kliss å snart vil masse dritt feste seg til sukkeret å du vill sikkert få kryp strøm ! Sandpapir går vell som best, og smør på litt kopperpasta.. lykke til Niclas Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg