Gå til innhold

Ripe i lakken

Ranger emnet

prizma

Anbefalte innlegg

hei, jeg har fått laget en ripa i lakken til en "kompiss."

- det er en volvo 240 og ripen er på døren på passasjersiden.

noen som har noen tipps til å fikse ripen? - tror den går nesten ned til plåten, og er ca 30 cm lang.

- hvordan kan jeg fikse det på best mulig måte, uten å lakke hele døra igjenn på nytt?

er det noen som lakker døra for meg her, om jeg ikke skulle fikse det på noen annen måte? - er volvo rød, orginalfargen.... eller om noen har en strøken dør til meg...... - har nemmelig ikke penger til dette...

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ehh...du kan prøve og polere døra. blir kanskje litt mindre synlig. polering tar bort mindre riper:)

ellers så må du nok lakkere døra på nytt eller evt bytte døra(finn en på hogger'n);)

edit: du kan prøve og fylle ripa med lakk fra en pensel og så polere....

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ehh...du kan prøve og polere døra. blir kanskje litt mindre synlig. polering tar bort mindre riper:)

ellers så må du nok lakkere døra på nytt eller evt bytte døra(finn en på hogger'n);)

Tror ikke polering går gett. Den er for dyp den ripa.. og fargen er heler ikke orginal.. så jeg er vell fucked..

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå med en q-tip å fyll igjen med lakk... så rubber du til det blir jevnt lag så polerer vi littegranne:D Så blir det sikkert skille på døra og resten av bilen.. så polerer du hele skiten, så blir han så glad at han ikke ser noen riper i det hele tatt :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakk prisen er på 1000,- for bare ripa, med kalrlakk.

fargen er ikke orginal, menmen.

Du skreiv jo at fargen var orginal i første posten.

Skaff deg en boks multona lakk i riktig farge ( de har det meste) Så sprayer du nedi in liten kopp / bruskork, og dypper en kutips eller en TYNN pensel neddi, og stryker over ripa.. Hvis det ikke holder så må du pusse og sparkle først..

Evt bite i det sure eplet og sette det bort til et verksted..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skreiv jo at fargen var orginal i første posten.

Skaff deg en boks multona lakk i riktig farge ( de har det meste) Så sprayer du nedi in liten kopp / bruskork, og dypper en kutips eller en TYNN pensel neddi, og stryker over ripa.. Hvis det ikke holder så må du pusse og sparkle først..

Evt bite i det sure eplet og sette det bort til et verksted..

ja, skrevi det, fant ut i går at det IKKE var det.. :|

- setter det bort jeg, så det blir bra 1000,- hehe, menmen, har jo skada bilen hanns da sååå...

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for en kjip kamerat du har. Uhell skjer

hva hadde du gjort da? om kompissen laga ripe i lakken din?

vi sto parkert, mitt førervindu mot hanns passasjervindu, så skulle jeg rygge, og vi sto tett innpå hverandre, så jeg rygga, og dro meg meg speilet hanns, stoppa, og kjørte fra og sa "jeg tok speilet ditt, så jeg dytter det på plass, sees i morgen :D"

- fikk sms senere den kvelden at jeg hadde laga en "jævli stor ripe" i lakken hanns... jaja, må jo gjøre opp for seg da... angry

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for en kjip kamerat du har. Uhell skjer

hehe..

Husker jeg synstest baklukaen 245 til en kompis var så jævli møkkete så vi kødda litt og mente han motte bruke avfetting blandet med motorrens i spylervesketanken sin.. Endte med at jeg vasket bak ruta hans med motorrens.. Vi hadde ikke noe vann tilgjengelig så vi bare tørket med en fille..

Syns det blei reint og pent og tenkte ikke noe over det..

Så etter noen dager merket vi at lakken var borte der motorrensen hadde renni nedover bakluka.. Tilbydde meg å lakke det opp, men han sa at det ikke var så farlig (selv om bilen var ganske pen) Etter 2uker var luka "gjennom" rustet..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Husker jeg synstest baklukaen 245 til en kompis var så jævli møkkete så vi kødda litt og mente han motte bruke avfetting blandet med motorrens i spylervesketanken sin.. Endte med at jeg vasket bak ruta hans med motorrens.. Vi hadde ikke noe vann tilgjengelig så vi bare tørket med en fille..

Syns det blei reint og pent og tenkte ikke noe over det..

Så etter noen dager merket vi at lakken var borte der motorrensen hadde renni nedover bakluka.. Tilbydde meg å lakke det opp, men han sa at det ikke var så farlig (selv om bilen var ganske pen) Etter 2uker var luka "gjennom" rustet..

haha, da var det godt du ikke lakka da doh, men håper gutten fikk ny luke :D

Mvh. prizma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere ganger noen har ødelagt noe på bilene mine, men jeg bryr meg ikke noe om det sånt jevner seg ut etterhvert. Har for eksempel en som knakk en grenrørsbolt i den nye toppen min, enda jeg sa han hadde skrudd til hardt nok. Han tilbydde seg å betale men jeg sa at det ikke var så farlig

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider