Gå til innhold

forsterker prob.

Ranger emnet

leeny

Anbefalte innlegg

jeg har en poweracoustic g1800 forsterker, 2 kanals. brokobla på en arizona eagle 12" sub. problemet er at forsterkeren ikke skrur seg på via remote fra cd.spiller, har målt, remoten gir 12,8v. når jeg tar ledning rett fra + til remote, slår den seg på, men IKKE når den får strøm fra remote fra cd-spiller...

skjønner INGENTING!

hjeeeeeelp

'92 Honda Civic LSi

x '86 VW Golf 2 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet selv.. eller nesten vertfall

at når jeg hadde forsterkeren på remote så slo den seg av på høyt volum og etterhvert kom den ikke på engang... bare lyste i protection lampa.

så da tok jeg bare å monterte bryter fra den +12v til remoten som du fant yt at fungerte

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du da vil ha det automatisk slik at du slipper stresset med bryter, så kobler du remote spenninga inn på A1 på et relee og A2 til jord, mens du strekker en 12V inn på en NO kontakt og videre fra den til forsterkeren.

Da har du samtidig en rekke andre muligheter der du kan koble inn evnt andre elektriske artikler som skal kun være i bruk når anlegget er på :)

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leeny skrev:
kunne du skrevet litt mer utfyllende og detaljert, skjønte ikke helt det med A1, A2 og NO...

Finnes forskjellige typer relèer, men det mest brukte er "Bosch"-relèet.

Hvordan dette virker ser du her.

Der står det også nøyaktig hvordan du skal koble remote, men enkelt forklart skal det kobles slik:

85 - remote fra spiller

86 - jord

30 - 12V

87 - remote ut

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leeny skrev:
kunne du skrevet litt mer utfyllende og detaljert, skjønte ikke helt det med A1, A2 og NO...

A1 og A2 er styrestrøm. altså A2 er jord og A1 tar du fra remote på spilleren.

NO= Normaly Open (Får den ikke spenning fra Remote så leder den ikke)

NC= Normaly closed (Får den ikke spenning fra remote så leder den)

Ble det noe klarere?

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider