Gå til innhold

Outlander Turbo


main_man

Anbefalte innlegg

Vil tippe at de billigeste hestene sitter i bedre kjøling av IC og større luftintak.

men siden en 125 kg lettere bil, med sansynligvis levere luftmotstand enn Outlanderen (bortsett fra flyvingen bakpå, da ;)) bruker nesten 10% mere bensin enn outlanderen, er det vel større endringer ;)

Vil i utgangspunktet anta at det er mere enn "chip" som skal til for å komme opp i Evo8 ytelse, med tanke på hvordan de to bilene er bygd.

Med tanke på drivverk er 125 kg mye ekstra bil å dra på, så selv om det er samme girkasse/drivverk som på Evo vil slitasjen være større.

 

Tipper du må ut i verden for å få et konkret svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjernen er forskjelig mener jeg , jeg mener også å ha hørt at det er samme motor å driv verk som evo , det er jo også samme motor i vanlig outlander men uten turbo , samme motor sitter også i galant fra 98- men , også vanlig outlander har vell noe av d samme som turbon mener å ha hørt at det er samme oppheng med mer som er tatt i fra evon å plassert over på outlandern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror jeg kan hjelpe på litt å svare her..

 

Det kan UMULIG være samme motor og driverk som sitter i både Outlandern og Evo'n.. Fordi Evo'n har en 4G63T 2liters motor, mens Outlandern's minste motor er en 2.4liter. Mener å ha hørt at den nye turbo motoren på outlandern er bygd på 2.4litern men =P

 

Og ja, da stemmer det at Outlandern har den samma motoren som sitter i galant ->98, fordi da kom 2.4litern !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du må oppdatere kunskapen din Vincent ;)

 

Outlander kommer i tre effektversjoner:

 

en 2.0 på 136 hk

en 2,4 Soch på 160 hk (var det Soch eller 8v?? finner ikke det beskrevet på web'en, var en "kiipere" motordesign enn 2.0)

og på topp en 2.0 Turbo på 202 hk

 

http://www.mitsubishi-motors.no/modeller/outlander/teknisk/

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt mere info:

 

http://presse.mitsubishi-motors.no/p_artikkel.asp?id=382

Outlander Turbo er konstruert for å gi høy ytelse i et smakfullt design til et kresent publikum. Den supplerer Outlanders velkjente egenskaper gjennom et attraktivt design og tilbyr god dynamikk. Selv om Outlander Turbo gir føreren et adrenalin-kick som få konkurrenter kan oppvise maken til, så er fokuset fra Mitsubishi Motors designere vært å gjøre små kosmetiske og funksjonelle endringer på det særpregede designet. Den er diskret modifisert (runde tåkelys, luftinntak på panseret, fargeavstemte støtfangere og beskyttelses lister) og kan skilte med samme face-lift som alle øvrige 2005 Outlander versjoner (nye hovedlys, indre grill, støtfangere, haleparti, bakspoiler, side skjørt, lettmetallfelger, osv). Outlander Turbo har også eksklusive seter i sort skinn/Alcantara som standard.

 

Motoren i Mitsubishi Outlander Turbo er den samme som benyttes i Mitsubishi Lancer Evolution VIII - en 2,0 liter, 4 sylindere med 16 ventiler DOHC, turbo og intercooler som yter hele 202 hk.

 

Outlander forener det beste av to segmenter; stasjonsvognens plass og kjøreegenskaper med SUV'ens fremkommelighet, kjørestilling og bakkeklaring:

 

- Lengde: 4,545 mm

- Bredde: 1,750 mm

- Høyde: 1,620 mm (1,670 mm med takrails)

- Akselavstand: 2,625 mm

- Bakkeklaring: 195 mm

 

Outlanders lave tyngdekraftsenter og permanent firehjulsdrift med skivebremser på alle fire hjul, multi-link på bakre hjuloppheng og 215/55R17 dekk, gjør at bilens ytelse kan utnyttes til det fulle. Den har permanent firehjulstrekk som er utviklet på erfaringen fra Lancer Evolution systemet. Outlander’s mekaniske firehjulstrekk benytter en viskosekobling som gir trygge egenskaper under ulike føreforhold. Den verken understyrer eller har den typiske 4WD bremseeffekten som er typiske med konvensjonelle firehjulstrekk systemer.

 

 

3 forskjellige motorer

 

- 2.0 Liter: Ved lansering i mai 2003 kom Mitsubishi Outlander først med den velprøvde 1,997 cc (85.o x 88.0) 16 ventiler DOHC ECI-MULTI 4 sylinder motoren som utvikler 100 kW (136 hk) @ 6,000 omdreininger og 176 Nm (17.9 kg-m) @ 4,500 omdreininger. Den har en 5-trinns manuell girkasse, toppfart på 192 km/t og akselerasjon fra 0 – 100 på 11,4. Denne motoren leveres både til 2WD og 4WD variantene.

 

- 2.4 liter MIVEC: I November 2003 kom den helt nye 2.4 liters motoren som yter 117 kW (160 hk) @ 6,000 omdreninger, 214 Nm @ 4,000 omdreininger med en toppfart på 203 km/t - 0-100 km/t på 9,9 sekunder. MIVEC er en forkortelse for “Mitsubishi Innovative Valve timing and lift electronic Control system”.

 

- 2.0 liter Turbo : Motoren i den helt nye 2005 Outlander Turbo er en variant av motoren som sitter i gateraceren Lancer Evolution VIII. Motorvolumet er på 2-liter og den har 4 sylindre, 16 ventiler med DOHC turbo & intercooler ECI-MULTI 4G63. Den yter hele 202 hk @ 5,500 omdreininger og trekkraften er på hele 303 Nm @ 3,500 omdreininger. Dette resulterer i helt unike prestasjoner (0-100 km/t på 7,7 sekunder og en toppfart på 220 km/t), mens bensinforbruket tilsvarer 2.4 MIVEC motoren (kombinert kjøring: 10.0l / 100 km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår