Gå til innhold

Hei,Noen som kan/vil hjelpe?

Ranger emnet

tswracing

Anbefalte innlegg

Når parklysa lyser samtidig med tåkelysa så er det vel ingen grunn til å gjere endringar. Er jo akkurat det eg er ute etter. Hadde difor vore artig å vite korleis dette er kobla på bilane som dokke har! Opp med panseret gutta.... :)

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når parklysa lyser samtidig med tåkelysa så er det vel ingen grunn til å gjere endringar. Er jo akkurat det eg er ute etter. Hadde difor vore artig å vite korleis dette er kobla på bilane som dokke har! Opp med panseret gutta.... :)

Snakka med en kar på Mazda etter at jeg var innom her sist også. Han sa at det var noen biler som de hadde solgt som hadde bare grøftelysa på. Noen med park også. Han kunne ikke svare på hvorfor det var forskjellig.

En jeg kjenner i Oslo, har en 1992 V6, sølvgrå, han har også park og grøft når han starter bilen. Han fortalte meg i dag at i Tyskland, (han har bodd der) de hadde en egen bryter for å slå av og på grøftelysa.

Så dere vet det. :)

Og Java, jeg har faktisk ikke sett i boka selv, men en Mazda kar sa til meg at det stod der. Hvis du sier at det ikke gjør det så tror jeg deg jeg. Det jeg er nyskjerrig på nå er hvorfor det varierer. Det er jo tydelig at bilene er "kobla" forskjellig. En teori er vel at noen kanskje fikk lysa i Japan mens andre fikk de montert etterpå.

Noen som kan si noe om det? Og en ting til, dere tok litt feil..... :) Men jeg har ikke helt rett jeg heller. Skal vi si 1 - 1 ... Ikke fatter jeg hvorfor de ikke kunne være konsekvente på en så enkel ting som lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke liker på min bil. RATTET.

Tynt og "fislete" Dårlige greier. Liker mye bedre det som står på 1994 og fremover modellene. Med airbag i. Det er tykkere.

Noen som vet om det går ann å skaffe et sånt ratt og sette det på min bil? Ikke får å få airbaggen til å virke, men bare få et tykkere ratt.

Kanskje et dumt spørsmål????

Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettopp med en kar på teknisk hos Mazda Norge. Han hadde tidliger jobbet hos Kolberg. Han husket faktisk dette surre med lysa. :)

Han sa følgende:

" Mazda fabrikken i Japan endret oppsettet av lysa flere gang. Fram og tilbake og fram enda en gang.... og tilbake. Det var også forhandlere som koblet om lysa når de fikk bilene levert. Det er vel egentlig ingen av delene som feil eller riktig. Men biler som er produsert i en periode, eller skift, har andre lys en neste periode eller skift osv."

Så da vet vi det gutter! :)

Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte på en mazda forhandeler og de sa at grøftlysene var godkjente som kjørelys.. er jo bare på mazda 626 jeg har hørt at det er det.. har også sett noen 323 med det samme oppsettet på lys

Fekk samme beskjed hos min lokale forhandlar. Dei sa at sidan det var orginalt montert slik så var det godkjent som køyrelys. Men eg synes det ser mykje bedre ut med kombinasjonen av tåkelys og parklys!

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk samme beskjed hos min lokale forhandlar. Dei sa at sidan det var orginalt montert slik så var det godkjent som køyrelys. Men eg synes det ser mykje bedre ut med kombinasjonen av tåkelys og parklys!

Personlig liker jeg at parken og kurve lyser. Ser så pent ut at. :) Men det spiller jo ingen rolle. Står det ikke i boka at det er bilens kjørelys da. Altså for meg med park og kurve og for dere bare med kurvelys. Tror det skal stå der. Jeg mener jeg snubla over det engang, inni boka....

Vet dere hva jeg oppdaget for noen dager side? Litt pinlig å si det etter å ha hatt bilen i 4 år, men da jeg tok i dørhåndtaket for å se at bilen var låst, (gikk bare forbi den) så tente det et lys over tennings hullet inni bilen. Grønt lys. Det hadde jeg ikke sett før. Slokket etter 20-30 sekunder, tenker jeg.... ;)

En ting til, de to små runde greien som er i gjørne på dashbordet, er det høytalere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider