[kj] Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Hey hey. sitter her med en 2e motor i passaten min jeg, så lurte litt på hva som kan gjøres med den for og få litt psssst på ;) har lest litt om folk som dytter på noe 16v topp etc, men blir liksom ikke helt klok på dette... er det noen som hadde giddi og tatt seg litt tid og kommet med noen forslag (skrive med teskje, så jeg forstår), og legge på noen ca priser, så jeg vet hva det eventuelt ville koste...?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Enkleste ville vel kanskje vært å dytta nedi G60, for så å turbokonvertere denne. :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Veldig enig med det.. :titties: Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Veit forresten om en som skaffer veldig billige G60 motorer. Og så strøken som den motoren som sitter i din nå, så får du sikkert igjen en del penger, eller man kan bytte :) Skaffer du en G60 motor uten G-lader, så er det stort sett manifold, turbo, ic og rørene du trenger :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Bare beklage at jeg ikke har fått vært så aktiv her i det siste... :( men hvordan er muligheten for og hive en turbo på motoren slik den er nå da??? var en som skulle selge en manifoil som vist passet alle 8v motorene...?? Tar imot alle tips og råd meg stor takk!! Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Du må senke kompen din..Vil uansett ikke kunne lade noe spesielt.. Tror nesten det vil bli dyrere enn å skaffe G60 motor.. Aldri noen enkel vei til turbokonvertering dessverre :( Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 hmmm.. hva er ideel komp da?? hehe skal ikke være lett og fikse turbo nei... Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Tja..bør vel ned på 8,5:1 ca... Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Med orginal komp kan du få litt ekstra effekt med hjelp av blåse og samtidig beholde motorens egenskaper. Men du må da være nøye med å kun kjøre 98 oktan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 jeg har også selv tenkt meg et lite Turbo Prosjekt på min 2E maskin iløpet av sommeren, men har vært litt usikker på hva jeg må gå etter og passe på. T25 var planen, men ser ut som at folk ikke anbefaler denne motoren (2E). Vet dere at den ikke er god til dette eller er det bare noe dere sier? Vil gjerne vite litt mere om dette... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 På din bil har vel du en komp på mellom 12:1 og 13:1, ideell turbokompressjon er et sted mellom 7.5:1 og 9:1, med andre ord er som nevnt 8.5:1 helt kurrant. Dette betyr at du må skifte stempler(minst!) for å få ned kompen din. Topp-pakningen din er ikke laget for turbo, og den koster nok en smule den og.. så hvis du har mulighet som nevnt til å skaffe deg en G60 motor så er nok det smart. Da begynner vi å snakke krutt i en passat! G60 motoren tåler mye juling,men G-laderene har som kjent en lei tendens til å takke for seg. Dyre er det også. Alt ettersom hvor mye du vil bruke av brukte deler kommer prisen til å ligge på alt fra 5000 og oppover. Dette er for turbo, manifoil, bunnpanne og intercooler.. Men du kan jo bruke original G60 cooler! Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.