Gå til innhold

B23FT erfaring

Ranger emnet

exoticman

Anbefalte innlegg

noen av dere som har erfaring med B23FT motoren i trimmings sammenheng og ellers.

hva er + og - med denne motoren.

har tenkt og trimme den litt til sommern / vintern og hadde vert greit med litt info.

MVH Bjørn

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jau.. større turbo, større IC, data-sprut, smidde stempler/råder evt. bearbeide stemplene/rådene, altså dreie stemplene "kortere", fjerner material fra baksiden. og rådene er det vekt å fjerne nede ved delingen. topplokket kan jo skiftes, ellers demonterer du det helt, fjerner du markerte "utsstikk", som hindrer "flowen", og gir u-jevn fordeling. effektanelegg fre ferrita.se , chip fra bsrab.se / autopower.no. ellers kan du se på http://www.kgtrimning.com for info og en del priser på det jeg nevnte tidligere. som du vil finne ut er mulighetene enorme, finn bøker om trimming, mitt råd er noe nytt, men finn også noe gammelt, der var "ekspertene" mye bedre på å fjerne vekt, noe som ofte blir neddysset nå. men husk..så lenge du har turbo, trenger du ikke legge like mye vekt på porting av toppen, som på en suge-motor..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker , dette kommer godt med :)

Skal nok kjøpe chip hos BSR, i første omgang.

Skal prøve og at ut 300hk til neste år , hvis pengene strekker til. doh

MVH Bjørn

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hvorfor ikke hele innlegge ikke ble posta..men det jeg vile si var at mitt råd til deg, er les! les så mye du kommer over om biltrimming, men som sagt, ikke glem de gamle bøkene heller! jeg er snart ferdig me ei bok fra '79, ca halve boka var driit kjedelig, men den andre halvdelen var sinnsykt lærerik! alt det jeg har funnet ut om letting(vektfjerning av bevegelige motordeler) og friksjons-minskning er helt enormt i forrhold til det jeg har funnet ut av nyere bøker! jeg kunne jo skrevet en jævlig stil om ditt å datt,men det verken gidder jeg(hehe) eller tror jeg du har særlig utbytte av i stede for å lese selv. men leg ut bilder underveis!?!? *gleder meg!

forresten, http://www.sellholm.com, der har de mye grommt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i alle dager sier folk B23FT, når de heter B230FT!? Argh... høres ut som folk lever i tidlig 80'åra enda ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i alle dager sier folk B23FT, når de heter B230FT!? Argh... høres ut som folk lever i tidlig 80'åra enda ;)

Hmmm, kanskje du som ikke sitter med nok kunskaper om de forskjellige Volvo motorene da.....

B23Ft satt i 760 Turbo -84 mod, hadde 160Hk og har fordeleren fremme.

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, kanskje du som ikke sitter med nok kunskaper om de forskjellige Volvo motorene da.....

B23Ft satt i 760 Turbo -84 mod, hadde 160Hk og har fordeleren fremme.

Der lærte jeg noe nytt!;)

Trudde alle volvo-FTmotorer var generelt en 89-> motor på 740 og 940. da heter den jo tross alt B230FT..hehe

takker;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider