Gå til innhold

VW boble motor selges! 1915cc

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge motoren min, til fordel for noe større dævelskap..

Motoren er opprinnelig bygget av Jan einar Svendsen og den ble lovet å yte 130-140hk med 40mm forgassere. Nå har den gått ca 150mil, så den er bare såvidt innkjørt..

Toppene mangler, derfor selges den som en shortblock, men ved interesse kan den selges med nye topper montert! topper etter eget ønske selfølgelig.

Jeg kjøpte motoren til prosjektet mitt, så jeg har ikke brukt motoren selv. Forrige eier var vwcarconsult..

Planene mine for denne motoren var å montere en Engle W125 kam,(denne har jeg liggendes), og bruke 044 Wedgeport topper med 42*37,5 ventiler. 10-10,5:1 i kompresjon. Og så avslutte dette med noen 48IDF forgassere. Dette skulle da gi ca 170hk etter hva jeg har blitt fortalt av motor-guruer rundt om kring!

Longblock kan selges ferdig montert med Specs'a ovenfor også! Ved interesse.

Shortblocken består forresten av:

AS41 blokk

Smidd 69mm motvektsveiv

orginale råder

mahle stempler og sylindre

Kraftigere oljepumpe

blokka er borret ut til full flow

skrudde vippearms-akslinger med 1,25 vippearmer

Det er en Scat C35 kam montert nå, tror det er en 286 graders kam..

Letta svinghjul. Uvisst hvor mye den er lettet..

Gene Berg deepsump. tror det er 1,5liter.

Sitter også en kennedy steg2 trykkplate på, som muligens kan følge med.

Siden det er velrenomert motorbygger som har satt sammen motoren, regner jeg med at rådene vektjusterte og alt er satt sammen balansert og skikkelig.

Det er sikkert noe jeg har glemt også å ramse opp også..

Vuderes solgt til 11.000kr (shortblock.)

Kan som sagt selge den som Longblock, med wedgeport toppene og den andre kam'en. Hva prisen blir da vet jeg ikke, men kan tippe på en 20.000++...

Befinner seg på Kongsberg!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...

Hei fra Molde...

Skal etter hvert ha en motor av dette slaget til mitt 59 Karman Ghia prosjekt. Må finne noe som yter mer enn "originalen", men trenger slett ikke være av de kraftigste på veiene. Ideelt sett ønsker jeg en fiks ferdig motor for direkte innmontering og oppstart. Hvor kommer jeg med din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider