cosworth87 Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hei... har regna ut at om man registrerer omega b 2,5 turbodiesel som varebil(import nå) så blir den meget billig... men fikk et lite sjokk da jeg kom til bunnen av siden(tyskland.org) og så det var noen endringer i de reglene.. der stod mercedes E klasse. bmw 5 å Audi A6 oppført som biler som ikke lenger kunne registreres som varebil.... men gjelder dette også omega B? Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Denne bilen får i likhet med A6, E-klasse m.fl ikke plass til "statskassa", og kan ikke regges som varebil. Dette kravet har eksistert siden 2002... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Denne bilen får i likhet med A6, E-klasse m.fl ikke plass til "statskassa", og kan ikke regges som varebil. Dette kravet har eksistert siden 2002... fyyy faen azz! så stor den statskassa komer til å bli etter hvert. får den ikke plass i noen biler.... HVORFOR gjør de sånt? men så jo også på tyskland.org at det var en sak om at noen ville tvinge norge til å senke importavgiftene. kan dette skje? ell vil uretferdigheten seire igjen? Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 HVORFOR gjør de sånt? QUOTE] Fordi staten er griske og vil tjene mest mulig penger, og hindre menigmann i å kjøpe en motorsterk bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 fyyy faen azz! så stor den statskassa komer til å bli etter hvert. får den ikke plass i noen biler.... HVORFOR gjør de sånt? men så jo også på tyskland.org at det var en sak om at noen ville tvinge norge til å senke importavgiftene. kan dette skje? ell vil uretferdigheten seire igjen? De gjør det vel helst for å tette et smutthull. Egentlig er det jo grisehøye avgifter på bil, men ved å godta kun 2 seter kunne folk få seg en helt ålreit bil. Grunnen er at firmaer og slikt, som frakter _varer_ ikke skal trenge å betale så mye avgifter, men dette er jo (heldigvis) blitt "missbrukt" av folk uten barn og slikt som ikke trenger mer enn to seter. Når alfaset auto og slikt gnåler om at de ikke får registrert excursion og slikt som lastebil lenger, så er det jo at smutthullet er blitt borte de klager over, mens det _egentlige_ problemet er de sinssyke avgiftene. Det som skjedde i 2001 (april 2001 tror jeg) var at man økte kravet til "statskassa". Bla. må nissan patrol bygges om for å få _en_ (!!!) cm høyere bagasjerom. Det resulterer i at de skjærer opp taktrekket, tar ut avstiverene, og erstatter disse med tynnere avstivere. Så blir et nytt "tak" montert inni, og vips har man greid kravet om 101cm takhøyde. Toyota yaris verso er et annet eksempel. Det er jo "ingen" som kjøper en sånn bil for å bare kjøre rundt i, men siden den er for liten, er den ikke lenger mulig å registrere som varebil, inntil noen kom opp med en ny bakluke som bygger litt mer ut. Det ser helt jævlig ut, men man slipper i hvertfall 80% av avgiftene. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.