Gå til innhold

Mystisk Maskintrøbbel + eksosklemmer på vw???

Ranger emnet

kremkar

Anbefalte innlegg

min golf 2 med 1,8 i maskin. begynte plutselig en dag å koke. dampen og vann sto ut av ekspansjonstankens overflow hull.

jeg fyllte på med vann og det samme skjedde igjen. uten at den var noe særlig varm.

tok av påfyllingslokket i topplokket å såg det var kvit graut der:(

slepet bilen hjem å holder på å skifte toppakning nå.

det såg ikke ut som den gamle var sprengt noen plass og det er ikke olje i kjølevannet!! skifter pakning nå å håper det er bare det som er galt.

noen som har opplevd noe lignende? kan det være noe annet?

når jeg skulle montere skiten sammen igjen så stoppet det opp ved monteringen av eksosanlegget til manifoilen. for der har vw kommet på en syk patent med to "klemmer" som er helt umulig å få på igjen.

noen med erfaringer ang dette?

*river meg i håret*

på forhånd takk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min golf 2 med 1,8 i maskin. begynte plutselig en dag å koke. dampen og vann sto ut av ekspansjonstankens overflow hull.

jeg fyllte på med vann og det samme skjedde igjen. uten at den var noe særlig varm.

tok av påfyllingslokket i topplokket å såg det var kvit graut der:(

slepet bilen hjem å holder på å skifte toppakning nå.

det såg ikke ut som den gamle var sprengt noen plass og det er ikke olje i kjølevannet!! skifter pakning nå å håper det er bare det som er galt.

noen som har opplevd noe lignende? kan det være noe annet?

Dumt spørsmål, men du er sikker på at det er nok frostvæske på og at den tåler kuldegradene du måtte ha hos deg?

Glemte nemlig det med bilen min før vinteren kom og endte med samme problem som deg. Slapp å bytte topp pakning da.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan gjøres er at du legger en liten kloss på innsiden som tuppen av skrujernet hviler på når du har stikket den igjennom klipsen, slik at du får høyere løft. da er det gjort på noen få sek :)

Om du får så guffen olje, så bytt den, da har du nok fått vann i den.

Nå du hadde av toppen, sjekket du sylinderveggene ? Hvordan så de ut ?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider