Gå til innhold

Takk til dere som blinker når det er fartskontroll

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Må bare takke folk som blinker med lysene for å advare når det er fartskontroller. På natt til søndag ble jeg reddet av en helt i Opel Omega, da han blinket på meg når jeg kom i godt sig oppover mot svartskog sør for oslo. Jeg bråbremset ned til fartsgrensen med engang, og i neste øyeblikk ser jeg en kontrollkåt politimann i buskene. De hadde stor fartskontroll kl. 01.00 om natta, men takket være Opel-mannen ( hadde jeg funnet deg skulle du fått et kyss ) slapp jeg førerkortbeslag, stor bot og fengsel.

birthday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare takke folk som blinker med lysene for å advare når det er fartskontroller. På natt til søndag ble jeg reddet av en helt i Opel Omega, da han blinket på meg når jeg kom i godt sig oppover mot svartskog sør for oslo. Jeg bråbremset ned til fartsgrensen med engang, og i neste øyeblikk ser jeg en kontrollkåt politimann i buskene. De hadde stor fartskontroll kl. 01.00 om natta, men takket være Opel-mannen ( hadde jeg funnet deg skulle du fått et kyss ) slapp jeg førerkortbeslag, stor bot og fengsel.

birthday

lungt det se, jeg blinker på alle som har dårlig lys og de jeg kjenner og jeg da.. :D

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med på den "blinke når det er kontroll tingen", Men det værste jeg vet er folk som blinker på deg når du kommer i godt drag på feks e18.. bare fordi du kjører fort.. off.. da bremser mann ned og kjører 5 kilometer i fartsgrensa og er jævelig forbanna fordi mann ikke ser non kontroller.. Hadde man fortsatt i samme farta så hadde mann gjort det på halve tiden liksom :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at noen fortjener en bot og en tankevekker. Men man får bøter av å ligge 10-20km over grensa også, og det er ikke akkurat de som er de største farene i trafikken. Varsler alltid andre om kontroller, og setter utrolig pris på de som gjør de samme! :)

Men hvor langt etter en kontroll mener dere man bør varsle, før det er de som kommer etter sitt "ansvar"?

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor langt etter en kontroll mener dere man bør varsle, før det er de som kommer etter sitt "ansvar"?

Du sier noe. En gang var jeg passasjer i en bil som ble blinket/advart en km før kontroll. Vi skjønte fint lite dumme som vi var, og raste på. Det resulterte i 71km/t i 60-sonen og 2200kr i bot. Så det er ikke så lett å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fådd bot :)

Det håper jeg du gjør, 2000 kr hver gang også..

Slutt med nærlys og spredere! For det første ser det dumt ut og du blender andre, men ikke nok med det! Det er faktisk ikke lov!

I mørket blender du faktisk deg selv også ;)

Så å kjøre med lysa slik er bare dumt..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så blunker jeg som en helt.

Unner ikke disse svina gleden med å skrive ut en bot uansett.

Det er feil folk som blir straffet, kjører jeg 30for fort i 90 så får jeg større straff en en hardbarke kriminell som gjør de værste handlinger.

Har hørt om en som fikk bot for å ha varslet andre med lys.

Han hadde hindret arbeidet til politiet så han måtte svi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt reddet av en sølvgrå 406 taxi.. To ganger.. Første gang var det en hjort som kom ut fra noen busker. Veien jeg kom fra gikk det ikke an å se denne. Han blinka som faen. Så jeg satte ned farten, og der spurta hjorten over veien rett foran meg. Andre gang var det fartskontroll. Akkurat fått 535'en, og med ny bil med plenty pulver går det som kjent fortere enn fartsgrensa;) (og litt til)

Edit: en kompis kom forbi samme kontrollen i 120km/t i 70'en, mens de pakka ned utstyret;) Han ble ikke stoppa!

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg du gjør, 2000 kr hver gang også..

Slutt med nærlys og spredere! For det første ser det dumt ut og du blender andre, men ikke nok med det! Det er faktisk ikke lov!

I mørket blender du faktisk deg selv også ;)

Så å kjøre med lysa slik er bare dumt..

Hmm.. inlegga mine ble borte.. Noen moderatorer som ikke liker at jeg syns råkjørere fortjener å få bot? Er enig at bøtene er høye, selvsagt, og de begynner kraftig tidlig, men folk som kjører som svin fortjener ikke bedre. Da prater jeg ikke om dem som kjører i 70 i 60 sona.

Kjører forøvrig ikke med nærlys og tåkelys. Bruker kombinasjonen park/spredere, og da i dagslys. Dessuten er ikke tålelysa mine noe som blender noen som helst. Dem lyser ikke opp mer enn 3-4 meter foran bilen, så jeg ser ikke hvem det kan blende. Derimot dem som kjører med nærlys og de nyeste typene Hellalykter, rettet rett fram, som gjerne er på størrelsen med en skolesekk har jeg heller ikke så mye igjen for.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... Ble redda av en kar da jeg var ute å kjørte med moppa i sommer:P Var i 50 sona kl 4 på natta lå vel i 80 da en blinka/blonka ;) trudde det var lyset mitt så jeg stoppa opp får å ta en titt/små justere litt på dritten :O i det jeg axxer opp rundt svingen står Purken der. Full Rutine kontroll med laser og hele pakka . blir vinka inn der de seff spør om trim lapp og om jeg har drekke sier nei på alt å får kjøre videre igjen :P var lett over at de ikke tokk no alkis test hadde nemelig drekki 4 bayer tidliger på kvelden :/

Lappen kommer :/

bilen kommer :/

i oktober 05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... Ble redda av en kar da jeg var ute å kjørte med moppa i sommer:P Var i 50 sona kl 4 på natta lå vel i 80 da en blinka/blonka ;) trudde det var lyset mitt så jeg stoppa opp får å ta en titt/små justere litt på dritten :O i det jeg axxer opp rundt svingen står Purken der. Full Rutine kontroll med laser og hele pakka . blir vinka inn der de seff spør om trim lapp og om jeg har drekke sier nei på alt å får kjøre videre igjen :P var lett over at de ikke tokk no alkis test hadde nemelig drekki 4 bayer tidliger på kvelden :/

da er du idiot!! Du kjører ikke etter du har drekki!!! ikke noe men!!

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du aldri har drukket øl, aldri har blitt tatt i fartskontroll med trimmet moped og aldri har hatt samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider