Gå til innhold

lakk i motorrom..

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Skal pusse rust og lakke dekselet på reg reima.. Men her blir det jo litt varm ved kjøring og på lakkboksen min står det at temp ikke skal overstige 50 grader. Kan det bli mer en femti her? Dekselet er jo i direkte kontakt med motor som ofte blir litt varm.. Skal ogsp lakke vistehuset som er montert på radiatoren. Her er det jo også ganske varmt!

Noen erfaringer?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pusse rust og lakke dekselet på reg reima.. Men her blir det jo litt varm ved kjøring og på lakkboksen min står det at temp ikke skal overstige 50 grader. Kan det bli mer en femti her? Dekselet er jo i direkte kontakt med motor som ofte blir litt varm.. Skal ogsp lakke vistehuset som er montert på radiatoren. Her er det jo også ganske varmt!

Noen erfaringer?

skaff deg varmebestandig lakk (type slik som brukes på calipere)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lakkerte også det dekslet på golfen jeg hadde da jeg bytta reg reim, holdt nå så lenge jeg hadde den, er vel mere grunarbeidet før du lakkerer som avgjør om det holder!

det som er viktigt er at du pusser rusten vekk.

når eg holdt på med mitt så pussa eg vekk all rust, grunna med rustomvandler, på med coroless rustspray, 4 lag med billakk og 6 lag med klarlakk.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fekk mitt glassblåst første gang. men eg grunna det ikkje, daeg fekk beskjed at det var unødvendig. lakka på med biltema svart motorlakk. vart veldig fint men etter to dager var rusten der.:):):):):):):):)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke for lang tid i fra du glassblåste til det ble lakkert da? Muli det kan danne seg rust da...

Godt muli biltema lakken er gullegod(?), men jeg er litt skeptisk til den etter å ha brukt den på flere ting uten det helt supre resultatet....

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke for lang tid i fra du glassblåste til det ble lakkert da? Muli det kan danne seg rust da...

Godt muli biltema lakken er gullegod(?), men jeg er litt skeptisk til den etter å ha brukt den på flere ting uten det helt supre resultatet....

den var ganske fersk fra maskina nå eg lakka den. men biltema sine lakk produkter styrer eg unna. tåler ingenting. etter min effaring. lakka min grilllista med biltemalakk. 3-4 lag med lakk og 3-4 lag med klarlakk. alt biltema. etter 2 måneder så vaska eg bilen med biltema shampo. spylte godt av og satte bilen ut i sola for å tørke til polering. eg satt og såg at grilllista begynnte å bli kvitare og kvitare. da sa eg til meg sjølv " no skal eg fa.. meg slutta å kjøpa det he...... biltema fi... lakken. dei kan ta å stappa den jæ... lakk produktet lagt opp i ræva si"

Lenke til kommentar
Del på andre sider