Gå til innhold

Bilder: VW Phaeton fabrikken i Dresden

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Ganske imponerende anlegg det der. Men å bygge noe så dyrt for å produsere en bil som de færreste(?) som handler bil i det markedet ville kjøpt syns jeg er galskap.

Assembly_Line.jpg

Helt enig, Phateon-fabrikken er eksklusivitet på Maybach-nivå, men VW får dessverre ikke en salgssuksess (ikke overrasket, egentlig) ved å bruke folkevogn emblem i grillen... Lite stas når naboen tror du har kjøpt deg en Passat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har pengene og liker bilen så driter du om hva det står i grillen (I en viss grad), og hvertfall om hva naboen syns. Bil for kjennere...

Galskap eller ikke, utrolig fett uansett ;)

Slike biler blir ofte kjøpt av folk som vil ha status, status, status og riktig gjetta, status! Volkswagen er ikke status... Men jeg syns den er stilig, bare ikke i kjip standard mørkeblå :)

notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har pengene og liker bilen så driter du om hva det står i grillen (I en viss grad), og hvertfall om hva naboen syns. Bil for kjennere...

Galskap eller ikke, utrolig fett uansett ;)

Om jeg hadde hatt pengene ville det vært mye jeg ville kjøpt før en VW Feiten. BMW 7-serie, Jaguar XJ, Maserati Quatroporte brukt Bentley Arnage, Mercedes S-klasse, Range Rover etc.. For ikke å snakke om VAGs allerede etablerte luksusbil Audi A8 som jeg ville vurdert leeeenge før en Phaeton. Tror kanskje til og med jeg liker Cadillac Seville bedre enn den der.

Men for all del, imponerende fabrikk. Blir nok et fint musem eller noe etterhvert.. :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt pengene ville det vært mye jeg ville kjøpt før en VW Feiten. BMW 7-serie, Jaguar XJ, Maserati Quatroporte brukt Bentley Arnage, Mercedes S-klasse, Range Rover etc.. For ikke å snakke om VAGs allerede etablerte luksusbil Audi A8 som jeg ville vurdert leeeenge før en Phaeton. Tror kanskje til og med jeg liker Cadillac Seville bedre enn den der.

Men for all del, imponerende fabrikk. Blir nok et fint musem eller noe etterhvert.. :op

nei ass, å kjøpe BMW 7-serie fremfor Phaeton er bare TULL!!! puke 7-serien er såååå stygg, æsj. Ser bare ut som en svær torsk rett og slett! Phaeton ser ut som en oppblåst Passat, men som vi alle veit så er jo Passat en ganske fin bil. En ting har du rett i, hadde kanskje vurdert å kjøpe A8'en før Phaeton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Phateon-fabrikken er eksklusivitet på Maybach-nivå, men VW får dessverre ikke en salgssuksess (ikke overrasket, egentlig) ved å bruke folkevogn emblem i grillen... Lite stas når naboen tror du har kjøpt deg en Passat.

Volkswagen satser på store luksusbiler for å prøve å ta opp konkurransen med Mercedes i dette segmentet som et slags "svar" på at MB prøver å konkurrere med Golf med A-klassen etc...

Det er veldig vanskelig å kapre slike nye markeder fordi det er så etablert og det tar tid å få kundene til å vurdere andre merker enn de eksisterende (MB, BMW, Audi etc etc) Derfor må suksessfaktoren ses i sammenheng med dette. Phaeton har til nå kostet mer enn det har smakt for VW, men de ser på dette som et fremtidig satsingsområde og lærer underveis. F.eks så lykkes de veldig godt med Touareg, som også faktisk er en atypisk dyr og eksklusiv VW.

Og en ting til, for å være ærlig så tror jeg de som virkelig har god råd til bil her i landet (ikke de som er blitt nyrike på TP5C :)) bryr seg mindre om hva som står i grillen, de er opptatt av kvalitet, kjørefølelse og komfort.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi synes jeg er luksus bilen i VAG konsernet, men passat er UTEN TVIL en utrolig fin bil. Interiøret i den er noe av det stiligste jeg har sett og du skal lete lenge etter en bil som klarer å holde så god stil som phaeton. Den er ikke modernisert for mye og den holder lekre linjer. Hadde det vært plassert maserati merke på den hadde alle synes den bilen var utrolig vakker. Samme med Volkswagen Touareg, den er utrolig fin inni.

Skoda har jo en stund vært omtalt dårlig, men nye Octavia er utrolig pen!! Men jeg ville selvfølgelig gått for audi som den audi fan jeg er:)

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, stilig...

Men Folkevogn er Folkevogn mener jeg. Allikevel er det sikkert mange som vil ha en av verdens beste biler uten å briske seg for mye med merkevare. For de er Phaeton perfekt.

En ting er iallefall sikkert. Skulle jeg kjøpt en bil i den klassen der, skulle jeg hatt nær kontakt med fabrikken for å få alt absolutt slik jeg ville ned til den minste detalj. Også skulle jeg kjørt den hjem selv ;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider