Gå til innhold

S: 2.0 GTI 8v motor +div

Ranger emnet

R|ppeR

Anbefalte innlegg

Det står 8V i topic.... doh . Kan bli riktig morro motor i en Einser:D. Om du allerede har GTI er det nesten som å bygge Lego Duplo (med store klosser som det er lett å skjønne noe av;))

hehe, bra forklaring! Er plugg and play ja :p

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da hiver jeg bare over 16V toppen min osv. da :) Skal sjekke litt rundt nå, om jeg får skrapt sammen noen kroner. Skal ha nye felger også, TSW Volcano 7x17".

16V-topp på 8V-motor er ingen suksess pga. annen form på stemplene (du får helt feil komp. og at oljekanalene er plassert annerledes). Fatter og begriper ikke hva som er feil med den gamle, gode 8V-toppen. Toppen som følger med denne motoren fløder i haugevis til den bruken du skal ha, og garantert bedre enn en urørt 16V. Når du behøver å bytte ut biter (ventiler/løftere/fjærer osv) så kan du regne med halve kostnaden (ettersom det er halvparten av alt kontra en 16V).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Da spørs det om det blir turbo bygge istede etterhvert. Skulle helst ha hatt en 2.0L 16V. Vil bare ha 16V, vet ikke hvorfor men

fordi det er dobbelt så mange ventiler kanskje??

dobbelt så mye prakk? dobbelt så dyrt?

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har på følelsen og av litt erfaring att en 8V går dårligere enn en 16V, men klart en 2.0L 8V vil gå bedre enn en 16V 1.8L org.

det kan ikke jeg uttale meg om, men 8v er så klart tammere en 16 v...

slå til nå =P

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...