Gå til innhold

Å kjøre en III'er med poly foringer?!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Har snakket litt med forskjellige folk om hvordan det er å kjøre med/sitti på med en bil generelt med poly foringer, og det er delte meninger om det, men fleste av dem mener at det er ubeskrivelig diggere å kjøre med enn orginale VAG foringer.. Understellet blir stivere, som resulterer til mye bedre veigrep!

Hva vil dere andre si? Har dere poly foringer selv? Anbefales?! Hvordan er det iforhold til orginale? :)

Sett igang og skriv! ;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er og veldig intressert i dette, siden jeg bør bytte foringer snart :) Polyforinger kommer vel i flere forskjellige typer, vennligst skriv hvilke foringer dere har brukt. Gjerne hvor de er kjøpt og :) Håper det ikke ødelegger posten din Oleee

Neinei, seff ikke... Og siden begge bor i Oslo kan vi helt sikkert bytte samtidig, og muligens kanskje, hvis vi er heldig, få en liten "discount" ;) Hehe.. Eller, du bytter kanskje selv? Har hørt fra en del, at det er et rent hælvete å bytte foringer bak, spesielt når man ikke har det rette utstyret...:(

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, seff ikke... Og siden begge bor i Oslo kan vi helt sikkert bytte samtidig, og muligens kanskje, hvis vi er heldig, få en liten "discount" ;) Hehe.. Eller, du bytter kanskje selv? Har hørt fra en del, at det er et rent hælvete å bytte foringer bak, spesielt når man ikke har det rette utstyret...:(

Er litt usikker på om jeg bytter selv, men vi kan sikkert bestille sammen, og dele frakten :) Kom igjen da, ingen her som har polyforinger på golfen sin?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prisoverslag av en på VACN forumet om å skifte ut alle foringene svart seff, og han ville ha 3000,- ! uhhmmwhat? Syns det hørtes dritmye ut jeg, men veit ikke hvordan jobben er så...men har hørt at det er et hælvete i bakstillinga men... assman

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prisoverslag av en på VACN forumet om å skifte ut alle foringene svart seff, og han ville ha 3000,- ! uhhmmwhat? Syns det hørtes dritmye ut jeg, men veit ikke hvordan jobben er så...men har hørt at det er et hælvete i bakstillinga men... assman

Å få ut gamle foringer var ikke noe stress på min golf 2 iallefall..

tok en borremaskin og borret ut det meste av gummien og banket det lett ut deretter

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få ut gamle foringer var ikke noe stress på min golf 2 iallefall..

tok en borremaskin og borret ut det meste av gummien og banket det lett ut deretter

Hva med å sette på nye da? Kjører du med poly?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette på nye da? Kjører du med poly?

kom aldri så langt.. har de liggende..

såg da ikke så vanskelig ut .. i følge siden til produsentene

bruke såpevann til å gjøre det lettere å få på plass.. og koke/varme foringene for å gjøre det lettere å få på plass

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel best å ha tilgang på hydraulik-presse om du skal bytte foringer. Kjenner ikke til poly foringene om de er delte, at man setter polyene inn fra hver sin side før man presser inn hylsen. I så fall er det kosejobb å bytte dem.

Vet at flere 4x4 kjøretøy som deltar i bl.a Camel Troophy (?) har denne patenten på polyforingene så de skal kunne skifte dem selv ute i ørkenen.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel best å ha tilgang på hydraulik-presse om du skal bytte foringer. Kjenner ikke til poly foringene om de er delte, at man setter polyene inn fra hver sin side før man presser inn hylsen. I så fall er det kosejobb å bytte dem.

Vet at flere 4x4 kjøretøy som deltar i bl.a Camel Troophy (?) har denne patenten på polyforingene så de skal kunne skifte dem selv ute i ørkenen.

Det er vel derfor det også koster når man skal få et verksted til å gjøre det sikkert? Har du anbefaling av sted Geir, som gjør slike ting veldig billig? :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilke foringer du skal bytte Ole, om det er samtlige eller bare de som er slitt og har slark, men du kan jo ta en ringerunde til Snap-drive og ikke minst Møller. 3000 for å få det gjort av han på Hamar er ikke avskrekkende pris dersom det er snakk om alle foringene, men så kan det jo hende at Møller gjør det for samme prisen om du har delene selv. Har aldri satt inn bilen på verksted for å få det gjort så jeg aner ikke prisen..

Ring rundt og hør, og post her hva du kommer fram til.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilke foringer du skal bytte Ole, om det er samtlige eller bare de som er slitt og har slark, men du kan jo ta en ringerunde til Snap-drive og ikke minst Møller. 3000 for å få det gjort av han på Hamar er ikke avskrekkende pris dersom det er snakk om alle foringene, men så kan det jo hende at Møller gjør det for samme prisen om du har delene selv. Har aldri satt inn bilen på verksted for å få det gjort så jeg aner ikke prisen..

Ring rundt og hør, og post her hva du kommer fram til.

Det er samtlige det er snakk om...tar alt rundt om når jeg først er igang! ;) Kan ta en liten ringe-runde og høre rundt hva de vil ha for det.. Trur dere noen på Møller tar det svart på kveldstid, eller er kanskje det umulig?

Takker og bukker for forslag..:)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider