Gå til innhold

Å kjøre en III'er med poly foringer?!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Jeg har kun bytta 1 og 2 (om du ser på det bildet ditt)

Planen er å bytte 7 før våren... resten bytter jeg etter det er utslitt

Jeg fikk en til å hjelpe meg, han gjorde dette uten kvitering :)

(ta en tur opp til Hamar så skal jeg ordne med kviteringsfri montering, garanterer du blir fornøyd)

Hørte litt rundt på verksteder her i byen, det billigste jeg fant var vel 1500.- eller noe slikt + mange som ikke ville gjøre det pga. uorginale og litt skeptiske til slike foringer.

Preika litt med nevøen til en nabo av oss, og han skulle visst ha rundt 6 lapper for både jobben og for delene, altså foringene.. Med andre så sa han 3 lapper for foringer, og dette var da ikke Poly foringer.. Koster de så mye orginalt? uhhmmwhat? Og dette var da svart arbeid da..

Zoom: Noen billigere??

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...og en ting til!

Er det virkelige store forskjellen på Poly foringer og orginale foringer? Er et stort "pris-hopp" selvfølgelig, men etter det jeg har forstått som er riktig, er at Poly foringene lever lenger, mindre slitasje(?), stivere understell ++? Disse foringene egner seg vel til senk også har jeg hørt...

Kan da vel ikke koste så mye som 3 lapper for orginale foringer vel? :knob:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisliste på foringer klippet fra mekognomen:

Forstilling:

Foring bærearm fremre vs/hs nedre 08-80882 64:-

Foring bærearm bakre vs/hs nedre 08-80883 139:-

Foring stab.stag vs/hs mot karosseri 08-80533 50:-

Bakstilling:

Foring bærearm fremre vs/hs ikke stv, medgår 1st per side 09-80319 465:-

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De i bakstillinga koster rundt 1000,- for begge 2, og de er 2 delte, så jeg tror det skal bli en grei sak å få i de nye. har fått låne meg spesial presse med braketter til denne jobben så den blir nok grei, har byttet tidligere med denne og da gikk det som en lek, 3 timer fra vi begynte til vi var ferdig med helle jobben.

Resten av foringer til bilen kjøpte jeg av "orph" her på forumet og betalte 1500,- for et sett i fra bahn brenner motorsport, her er det til bæreamren fremme, disse er også 2 delte, toppen på demperen bak, stabstag foringer om man er så heldig å har slikt, og noe bumper stopp greier. og ett eler anna som jeg ikke vet eller skjønner hvor skal :rolleyes:

Skal dere gjøre dette selv, er jo pressa på biltema til 1300,- en grei innvestering, og den har man jo til seinere opprasjoner, enten det er lager eller foringer man skal til med, også bruker du bare en pipe eller 2 som stykke til å presse tinga ut.

Har enda ikke fått på annet en polyforingene på topen av demperen bak men planlegger å jobbe en del på bilen i påsken, så kan komme tilbake da med evnt. erfaringer.

PS: VR6r hadde polyforinger på sin bil, hør med han da.

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info her :)

Leste nettop på vortex: Get Audi TTs for the rear bushings in the front control arms...much better than oem or poly for the application because they flex appropriately and do not squeak..

Fant også noen poly-kit her

Er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe, men finner vel ut av det etterhvert.. Spørs jo på om disse foringene er superharde eller bare litt hardere enn de orginale..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info her :)

Leste nettop på vortex: Get Audi TTs for the rear bushings in the front control arms...much better than oem or poly for the application because they flex appropriately and do not squeak..

Fant også noen poly-kit her

Er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe, men finner vel ut av det etterhvert.. Spørs jo på om disse foringene er superharde eller bare litt hardere enn de orginale..

Prothane foringene selger "orph" her på forumet, og dem er hardere en org, og ikke mjuke som gummien. men om dem er hardest av det som er på markedet har jeg ingen oversikt eller erfaringer med.

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post her om du finner ut av det, har tenkt til å ta samtlige jeg og.. Hvis du finner noe du ikke vil poste her, så send meg en pm ;)

Har du funnet ut noe Zoom? HVa slags foringer skal du gå for? Funnet noen som kan gjøre det billig? :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mye rundt, men er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe, siden jeg ikke vil ha en kjempestiv bil, jeg vil ha litt kjørekomfort, selv om bilen skal sitte godt på veien. Er mulig jeg kjøper ett helt sett, men må finne noen som er passe, og ikke for dyre.. Har lest en del bra om Prothane på vortex, så mulig jeg sjekker om Orph har noen.. Evt Audi TT-foringer på steder, som postet om.. Har du funnet noe bra?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mye rundt, men er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe, siden jeg ikke vil ha en kjempestiv bil, jeg vil ha litt kjørekomfort, selv om bilen skal sitte godt på veien. Er mulig jeg kjøper ett helt sett, men må finne noen som er passe, og ikke for dyre.. Har lest en del bra om Prothane på vortex, så mulig jeg sjekker om Orph har noen.. Evt Audi TT-foringer på steder, som postet om.. Har du funnet noe bra?

Visst du ikke vil ha en stiv bil så kjører du orginalt på foringer, enkelt og greit, også kjøper du deg et skikkelig senkesett. f.eks med gule koni dempere der du kan stille hardheten. og noe skikkelige dekk og felger, henger lenge og bra nok på veien med det, men etter min erfaring så vil mye ha mer, og det gjelder det meste, så hvorfor ikke ta den helt ut med en gang.

Kjørekomfort er for eldre folk, ikke for ungommer i sin beste alder :titties:

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørekomfort er for eldre folk, ikke for ungommer i sin beste alder :titties:

mvh

Jeg vil ha en litt stivere bil, og så har jeg slitte foringer uansett, så da tenkte jeg på å oppgradere, uten å kjøpe foringer som gjør at bilen blir ubehagelig å kjøre. Kollevold har foringer fra http://www.polybush.co.uk, som ser ut til å ha tre forskjellige hardhetsgrader, touring, dynamic og performance.. Fant forresten monteringsinstruksjoner på siden deres

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en litt stivere bil, og så har jeg slitte foringer uansett, så da tenkte jeg på å oppgradere, uten å kjøpe foringer som gjør at bilen blir ubehagelig å kjøre. Kollevold har foringer fra http://www.polybush.co.uk, som ser ut til å ha tre forskjellige hardhetsgrader, touring, dynamic og performance.. Fant forresten monteringsinstruksjoner på siden deres

Kjøpe sammen eller? Kanskje det er muligheter for rabatter? Hmm, hvem veit? :) Lurer på om jeg skal gå for dynamic eller performance..:D Er det lik pris på alle 3?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kjøper sammen sparer vi iallefall på frakten.. Er sikkert ikke lik pris på dem, men finner veldig få typer biler i shoppen deres, selv om foringene deres er til veldig mange biler ifølge kollevold.no.. Skal se mer på det når jeg har ferie, er masse midteksamensstyr og sånt nå..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kjøper sammen sparer vi iallefall på frakten.. Er sikkert ikke lik pris på dem, men finner veldig få typer biler i shoppen deres, selv om foringene deres er til veldig mange biler ifølge kollevold.no.. Skal se mer på det når jeg har ferie, er masse midteksamensstyr og sånt nå..

Frakt? Henter vel dem selv på Lier, gjør vi ikke? :) Er da ikke lange biten fra Oslo det.. Fått forhørt deg med noen som kan gjøre jobben for deg da..:)?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakt? Henter vel dem selv på Lier, gjør vi ikke? :) Er da ikke lange biten fra Oslo det.. Fått forhørt deg med noen som kan gjøre jobben for deg da..:)?

Etter det jeg ar hørt er ikke kollevold mye higen på å senke prisene selv om du kjøper 2 sett av ett eller anna, de prisene han har er de prisene han leverer ting til, eller så er det bare å finnne seg noen andre lev, er det intrykket jeg har fått av ham, men det er jo alltids lov å prøve seg ja.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å få VACN rabatt, men det fikk jeg ikke :(

Må si jeg var fornøyd med servicen jeg fikk der. Først fikk jeg vwG2 foringer bak og disse passa da ikke på min bil. Sendte foringene tilbake og noen dager seinere fikk jeg penger + frakta på min konto

På Kollevold sa dem at de ikke hadde/fantes foringer til vwg3 sin bakstilling (1,8 90hp)

Er det noen som har hørt noe annet???

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider