KriegHeim Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Noen som har erfaring med disse to? :) er zrs 10 verdt 2000 kr mer? noen som har erfaringer med disse? er de verd penga? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Noen som har erfaring med disse to? :) er zrs 10 verdt 2000 kr mer? noen som har erfaringer med disse? er de verd penga? Har en kamerat som har 3stk. ZRS10 :) Sykeste jeg har vært borti. Disse driver det meste og litt til :) En ZRS8 holder i lange baner med mindre du har noen relativt ekstreme sub'er du skal drive. (MA-elementene du kjøpte fra meg havner nok ikke i den kategorien ;)) Eneste jeg har å utsette på ZRS10 er viftestøyen. Men, skal vel nevnes at disse vel ikke er beregnet på et oppsett hvor det spilles på moderat volum :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hehehe, nei, saken er at det er like greit å kjøpe en litt overkill forsterker med det samme, så slipper jeg å kjøpe ny de første 5 årene, særlig når jeg får penger til å oppgradere subbene til noe sykere, er mer redd den trekker sykt mye strøm.. zrs10 jeg tenker på da, tror 8 er litt snillere der ;) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hehehe, nei, saken er at det er like greit å kjøpe en litt overkill forsterker med det samme, så slipper jeg å kjøpe ny de første 5 årene, særlig når jeg får penger til å oppgradere subbene til noe sykere, er mer redd den trekker sykt mye strøm.. zrs10 jeg tenker på da, tror 8 er litt snillere der ;) Vi snakker strømtrekk her, ja. Men må det jo også tilkobles noe i andre enden som tåler slik effekt :) ZRS10 er ekstrem, så skal du først bruke såpass mye penger på forsterker, tror jeg nok du kan spytte inn de 2000,- ekstra med en gang. Dumt å kjøpe ZRS8 hvis du tror den kan bli for knapp. Jeg kan garantere deg at du vil bli fornøyd med en slik sak. Hørte på en pickup med 4x WildBeast 12" i portede kasser på 1stk. ZRS10, og det var rimelig sykt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hehe, noen som vet hvor mye den trekker av amper? :D har tenkt å kjøpe inn wild beast om ett lite år eller noe... koster jo litt, så det blir endel sparing før dette, det første blir forsterker, zrs 8 koster jo 8000,- og zrs 10 koster 10 000,-, så jeg tror det er like greit å hoppe rett på zrs 10, den vil jo uansett ikke trekke så mye strøm i starten med 1 cadence flash og 2 ma audio :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hehe, noen som vet hvor mye den trekker av amper? :D har tenkt å kjøpe inn wild beast om ett lite år eller noe... koster jo litt, så det blir endel sparing før dette, det første blir forsterker, zrs 8 koster jo 8000,- og zrs 10 koster 10 000,-, så jeg tror det er like greit å hoppe rett på zrs 10, den vil jo uansett ikke trekke så mye strøm i starten med 1 cadence flash og 2 ma audio :) Iom. effekten er oppgitt ved 13,8v og vi tenker oss en virkningsgrad på rundt 90% (muligens det er noe høyt), snakker vi fort 200A ved full pupp :) Skal mao. ha grei dynamo for å ha nok mat i bakhånd ;) Alt jeg vet er at det ikke sitter sikringer på forsterkeren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 hehe, ja, kan stemme bra det, kommer ikke til å bruke så mye med elemtene som står i nå iallefall :rolleyes: hmm, ingen sikring i forsterkeren? vet ikke hvorfor, men jeg er litt skeptisk til det, er greit med en sikring som redder både lommeboka å kvelden om noe går galt :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Det er ikke sikring i den nei. Du kommer langt med en 150amp sikring på den jeg hadde hvertfall ikke noe problem med at den gikk i stykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superstyling Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Har god erfaring med ZRS 10, den trekker faktisk mindre strøm enn hva man skulle tro. Har selv brukt bare en 130 amp sikring og det gikk helt greit. Brukte den på 2x Wild Beast 12" Dette fungerte helt sykt. Siter - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Har god erfaring med ZRS 10, den trekker faktisk mindre strøm enn hva man skulle tro. Har selv brukt bare en 130 amp sikring og det gikk helt greit.Brukte den på 2x Wild Beast 12" Dette fungerte helt sykt. I så fall kan du jo ikke få mer enn litt over 1000W av den... Max strømtrekk burde jo ligge rundt 250A. Men tror deg gjerne! Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Har testa ZRS 10 Rå forsterker . Har du råd å kjøpe den, er det verdt det :) Mvh frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 I så fall kan du jo ikke få mer enn litt over 1000W av den...Max strømtrekk burde jo ligge rundt 250A. Men tror deg gjerne! Mvh Stian Så du mener det er umulig at denne forsterkeren leverer 2.5 Kw i 1 ohm? hmm, noen som har noen faktiske målinger av denne forsterkeren? :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Så du mener det er umulig at denne forsterkeren leverer 2.5 Kw i 1 ohm? hmm, noen som har noen faktiske målinger av denne forsterkeren? :) Det han mener er at med en sikring på 130A vil ikke forsterkeren kunne levere mer enn ca. 1Kw før sikringen ryker :) Cadence lager seriøse forsterkere, så jeg tror du slipper å bekymre deg for at du har for lite effekt med en slik ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Det han mener er at med en sikring på 130A vil ikke forsterkeren kunne levere mer enn ca. 1Kw før sikringen ryker :) Cadence lager seriøse forsterkere, så jeg tror du slipper å bekymre deg for at du har for lite effekt med en slik ;) Nei, er ikke helt det jeg sier... Var gjerne litt rask med det forrige svaret. Den forsterkeren leverer nok den effekten den skal, så lenge den får nok strøm. Og til musikk vil det ikke være noe problem med strøm gjennom en sikring på 130A. Dette siden sikringen ikke ryker med det samme det går litt mer enn 130A gjennom den... Det tar 1 sek før en ANL sikring på 100A ryker med 400A konstant strøm. Denne kan også lede over 200A i 10 sek, så det sier seg vel selv at det skulle holde til å klare 2500W lenge nok ;) Så jeg vil tippe (kvalifisert gjetting :D) at en 130A sikring vil klare nærmere 300A i 10 sek. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Nei, er ikke helt det jeg sier...Var gjerne litt rask med det forrige svaret. Den forsterkeren leverer nok den effekten den skal, så lenge den får nok strøm. Og til musikk vil det ikke være noe problem med strøm gjennom en sikring på 130A. Dette siden sikringen ikke ryker med det samme det går litt mer enn 130A gjennom den... Det tar 1 sek før en ANL sikring på 100A ryker med 400A konstant strøm. Denne kan også lede over 200A i 10 sek, så det sier seg vel selv at det skulle holde til å klare 2500W lenge nok ;) Så jeg vil tippe (kvalifisert gjetting :D) at en 130A sikring vil klare nærmere 300A i 10 sek. Mvh Stian hehe, ok, men det høres jo bra ut :D Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg