Gå til innhold

Nyhet|| Mazda MX-5

Ranger emnet

andrej1

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den er gay .... super gay! .

den er faktisk mer gay enn dagens!

og det sier litt

her er faktumet.. den er for "soft" forran.. og har samme baklykter som alle de før (begge) har hatt..

den er BORING

og på en så populær bil hadde jeg regnet med at de ville fått pottene til å se litt finere ut ..

er jo en del som har funnet ut at man kan redde baken på en bil ved å integrerer bakpottene med bakfangern... (eks: MarkX)

myye finere ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bilen var stilig, riktignok mener jeg at de har bommet ganske bra i fronten da frontlyktene og frontfanger ikke helt rimer i mine øyne.

Bakparten og formene på bilen ser mer riktige ut enn MKII MX5. Interiøret ser også mye bedre ut.

En annen sak som skuffer litt er at de ikke har beholdt fler av de originale smådetaljene på MX5/Miataen.

Jeg er litt spent på hvordan den vil bli priset, og til syvende og sist, er jeg litt skuffet at ikke det var mer RX8 over fronten enn dette (hvis dette nå er det endelige resultatet)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en tråd om dette i off topic: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=65854

denne tråden er eldre .. så det så!

faktumet er at bilen er for soft..

og det virker som de ikke vil konkurere mot konkurentene .. noe som er rart..

greit det er en "safe" bil å selge .. de får solgt en del av de bare på navnet.. men må da ffs lage en bil som kan konkurere mot konkurentene ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er vel heller at de ikke tør å endre altfor mye på den, nettopp fordi de faktisk ønsker å beholde statusen som mest solgte roadster? Hadde de laget designet mer spesielt hadde nok en mengde kunder falt av, uansett om de hadde gjort det på den ene eller den andre måten.

Uttrykket Never change a winning recipe har vel sjelden kommet til sin rett slik som her.. Og jeg tror faktisk jeg må si meg enig med Mazda her, som legger en ny MX5 tett opptil forgjengeren (som jo har vært en sinnsyk suksess målt i salgstall) men allikevel oppgradert nok til at det blir en moderne bil. Jeg tipper denne vil selge minst like mye som forgjengeren, nettopp fordi den er nøytral, men allikevel pen nok til at de fleste liker den..

Og ja, jeg har alltid synes at MX5 har vært en fin bil, og det gjelder denne også.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden er eldre .. så det så!

faktumet er at bilen er for soft..

og det virker som de ikke vil konkurere mot konkurentene .. noe som er rart..

greit det er en "safe" bil å selge .. de får solgt en del av de bare på navnet.. men må da ffs lage en bil som kan konkurere mot konkurentene ..

Hvem er disse konkurrentene du snakker om ?

Spesifiser.

Hvis denne bilen havner i samme prisklasse som MK1/2 ser jeg ikke helt hva du mener med at den ikke kan "konkurrere mot konkurrentene".

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MX5'en i mine øyne har ingen helt direkte konkurrenter da modellens stilling i markedet er ganske særegen, noe som jeg tror kommer til å fortsette...

Man kan f.eks. trekke inn Toyota's MR2 som en konkurrent, og dermed har man to relativt like biler. Jeg for min del ser mange likheter ved disse to bilene, og ønsker gjerne at Herr Kebab klargjør hva han mener med at de ikke konkurrerer med konkurrentene.

Mazda har ikke et behov for å konkurrere slik de andre må, nettopp pga. det er MX5/Miata som er "benchmark" i de små, sporty roadsterne til under 400k.

Biler som S2000, Z4, Boxster osv. kommer i en annen prisklasse, derfor ikke reele konkurrenter til MX5 kundene.

Det skal et virkelig genuint, og genialt konsept av en bil til en jævla rimelig penge hvis den skal kunne utfordre Mazdas lille roadster i salg/prestisje. Ingen av de andre japanske konkurrentene kommer i nærheten hvis man ser på pris, kvalitet, popularitet og prestisje. Ingen tvil om det finnes bedre japanske roadstere, men de er i høyere prisklasse.

Og når det gjelder tyskerne kommer de ikke engang i nærheten...

My two cents... sombrero

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si ..

Mazda MX-5 sine 2 største konkurenter er MR bilene Toyota MR2 og MG TF og .. den stiller sterkt mot begge :p var litt surrete.. S-2000 kom nemlig med et godt poeng.. de jeg egentlig mente var selvsagt mye dyrere :rolleyes:

Jeg mener bla at fronten burde være mer lik RX-8 i fronten.. ville gitt den mer... stil

her er Modem dreperen :D

Legg merke til "Flappy paddels" på automatkassa :D

ok anlegg.. er ikke Mark Levinson .. men det holder :p

må seriøst si at jeg er skuffet over setene .. ikke hva jeg kaller sportsseter..

MODEM DREPEREN! :P

1.jpg

64640.jpg

Exterior_1_1s.jpg

Exterior_1_2s.jpg

Exterior_1_3s.jpg

Exterior_1_4s.jpg

Exterior_2_1s.jpg

Exterior_2_2s.jpg

Exterior_2_5s.jpg

Exterior_3_2s.jpg

Exterior_4_1s.jpg