Gå til innhold

Nyhet|| Mazda MX-5

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den eneste saken jeg ikke får til å stemme som sagt er fronten. Frontlyktene koblet med frontfangeren gir et litt merkelig uttrykk på bilen, men det kan hende dette er bare en ren vanesak.

 

Det finnes jo biler som faktisk vokser ganske kraftig på deg (BMWs nye designfilosofi med f.eks. BMW Z4 og BMW 5'er fronten er eksempler på dette i mine øyne).

 

Ellers har den fått mer formen noe som gjør at den fremtrer som litt mer av en muskelbunt enn sine forgjengere som manglet hofter og former på f.eks. hjulbuene.

 

Interessant også at veltebøyler nå er standard tydeligvis. ;)

 

Det jeg egentlig er spent på å få vite er hvordan vekta på bilen er samt hva slags motor som kommer til å bli brukt. Antar at Mazda kommer til å fortsette deres 1.6 og 1.8 liters MX5 varianter...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ubekreftede rykter fra et svensk forum:

 

1,8 liter, 126 hk/2,0 l 170 hk

Virdmoment ??/185 Nm

Rödstreckningen börjar vid 6700

Variabla ventiltider ("VTEC")

Variabel insug

Lättviktssvänghjul

Sexväxlad "paddellåda" som extrautrustning

Femlänkad bakhjulsupphängning från RX-8

Justerbar ratt

Motor monterad längre bak och lägre

Ökad styvhet i chassi/kaross

 

Vikten är gissningsvis 2600 pound, alltså knappt 1200 kg

 

Motoren blir duratec som har et hyggelig trimmingspotensialet.

De tar ut 270hk uten turbo fra 2.3 literen som etter alt å dømme er direct fit ,

Den finnes allerede i turboversjon i Mazda 6 MPS.

Som jeg nevnte i en anne tråd kommer denne bilen til å bli et yndet tuningobjekt med masse potenialet. Akkurat slik NA og NB versjonene har blitt.

RX8 drivlinje som tåler juling.

Det er spennende å se hva Flyinmiata eller BRP plukker frem av turbo/kompressorkit til den nye modellen.

 

Hva koster en ny S2000 ?

 

Ganske lik egentlig

 

MX5:

Exterior_1_4s.jpg

 

S2000:

s200004_08.jpg

 

Og her er den tyske dildon:

usa_2005_BMW_Z4_cvt_2_x_exdrvrsd_x.jpg

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de er ikke veldig like hvis man ser fra fronten... Derimot i profil bakfra skal jeg være enig i at flere ting ser ganske likt ut. S2000 er nok bittelitt større også. Panseret på S2000 er jo tilnærmet like langt som hele MK1 Miataen var... Eller sånn det føles iallefall... :)

 

Uansett, er spent på MX5'en ettersom jeg har hele tiden hatt sans for disse... Måtte Mazda bare sørge for å tilby bilen med fine motorer...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barchetta?

 

Cmon, gimme a break!

 

Den konkurrerer om ikke annet kun på prisnivå i mine øyne... Fint eksempel på en mislykket bil forresten. Den SER til og med mislykket ut (noe italienere SJELDEN gjør)...

 

Eller ser du ting som ikke jeg ser, Kebab? ;) OT: Spent på tirsdag eller?

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barchetta?

 

Cmon, gimme a break!

 

Den konkurrerer om ikke annet kun på prisnivå i mine øyne... Fint eksempel på en mislykket bil forresten. Den SER til og med mislykket ut (noe italienere SJELDEN gjør)...

 

Eller ser du ting som ikke jeg ser, Kebab? ;) OT: Spent på tirsdag eller?

den selger som F*** og er likt match med krefter .. men hey .. den er møkk og ser ut som det den er .. en fiat (mange mener den er nydelig.. men den ser jo ut som .. møkk)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår