Gå til innhold

Nyhet|| Mazda MX-5

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne godt tenkt meg en slik en! Men jeg må innrømme at jeg liker den gamle fronten bedre.. Tar nok ikke lenge før man får mkII frontkit som styling til disse, tror jeg.

 

Men en ting jeg har venta på lenge nå: Når skal mazda gi oss en RX5? Hadde vært helt rått med wankel i mx5'n!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her er mine inntrykk av denne bilen:

 

Duratec = Ford. Jeg liker ikke ford. Hvorfor ikke BP-motor eller B6? Billige, og trimmvennlige. Og ikke minst ultra-driftsikre.

 

Detaljer : Synes altfor mange små detaljer er tatt med fra den gamle. Noen ganger kan det virke "nostalgisk", men jeg synes det bare virker kjipt av Mazda i den nye NC. Akurat som om dem ikke hadde penger til det(-noe de sikkert ikke har).

 

Fronten har ett "rart uttrykk". Kanskje en tilvenningsak?

 

Alt i alt, må jeg være enig med en over her om at den grommeste MX-5 i mine øyne er en delt 1'st plass mellom NB Turbo, og NB 10'th ann.

 

Og en annen ting; 6 trinns kassa i RX/MX er alt annet enn skuddsikker. Den holder til litt trim, men 5 trinns kassa skal visst være vesentlig sterkere.

 

Jeg ville også sett en RX-5. Renesis 10A med kompressor og 160-170 Hk. yummy

 

-og til Arild : Du trenger seriøst en tur i en Wankel-bil. Jeg kontakter deg når anledningen byr seg. ( "-så sa han at dem burde lage FD med wanker-motor. Hørt noe såå latterlig.." ) :)

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og til Arild : Du trenger seriøst en tur i en Wankel-bil. Jeg kontakter deg når anledningen byr seg. ( "-så sa han at dem burde lage FD med wanker-motor. Hørt noe såå latterlig.." ) :)

 

 

Helt enig! *Ler i kor med Mazdafun* MX7? Da er jo sjelen borte... Man skal overhale RX7 hver 60.000 ;) Meeen... Smaken er som baken. Du skal få lov til å mene akkurat hva du vil Arildh.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... nå har jeg trampet ewankelistene på tærne. Heldigvis er de travelt opptatt med å skru i garasjen...

 

Jeg har egentlig sansen for wankelmotorene. Spesielt prinsippet med 3 eksplosjoner pr. omdreining og at kraften som utvikles ikke skal måtte skifte retning x antall ganger i sekundet osv.

 

Det som gjør at jeg er skeptisk er alle motorhavariene man hører om.

Av de RX7 jeg har sett live så har flesteparten stått i deler i en garasje eller stått parkert i depoet med eieren liggende å hulke over panseret.

Håper at dette er tilfeldigheter for jeg kunne gjerne tenkt meg å se flere av disse på banetreff.

Er spent på en viss blå RX7 med tyske bremser :) . Den bør eie så lenge ting under panseret fungerer.

 

Sittepåtur i en RX7 ? ja takk!

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... nå har jeg trampet ewankelistene på tærne. Heldigvis er de travelt opptatt med å skru i garasjen...

 

Jeg har egentlig sansen for wankelmotorene. Spesielt prinsippet med 3 eksplosjoner pr. omdreining og at kraften som utvikles ikke skal måtte skifte retning x antall ganger i sekundet osv.

 

Det som gjør at jeg er skeptisk er alle motorhavariene man hører om.

Av de RX7 jeg har sett live så har flesteparten stått i deler i en garasje eller stått parkert i depoet med eieren liggende å hulke over panseret.

Håper at dette er tilfeldigheter for jeg kunne gjerne tenkt meg å se flere av disse på banetreff.

Er spent på en viss blå RX7 med tyske bremser :) . Den bør eie så lenge ting under panseret fungerer.

 

Sittepåtur i en RX7 ? ja takk!

 

Hei.

 

Det er ikke såå farlig. Vi får ha ett "vekkelses-møte". Med ett par drag hvor wankelen får vist sine ferdigheter og fordeler. Uforståelig snakk, en eller annen gnom med masse gullringer på en scene som skriker om en "gud", og felles bønn mot Hiroshima hvor vi ber mot "de 3 apexer" hører med. Etter ett par timer med dette er du hjernevas...øhh? glad i wankel du også.

 

Halleluja !

 

ha-ha

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er ikke såå farlig. Vi får ha ett "vekkelses-møte". Med ett par drag hvor wankelen får vist sine ferdigheter og fordeler. Uforståelig snakk, en eller annen gnom med masse gullringer på en scene som skriker om en "gud", og felles bønn mot Hiroshima hvor vi ber mot "de 3 apexer" hører med. Etter ett par timer med dette er du hjernevas...øhh? glad i wankel du også.

 

Halleluja !

 

ha-ha

 

Dette hørtes interessant ut! :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt forelsket i denne bilen.. sinnsykt pene linjer osv..

 

Men en ting jeg har venta på lenge nå: Når skal mazda gi oss en RX5? Hadde vært helt rått med wankel i mx5'n!

Mazda RX5 er allerede lagd.. rikitg nok ikke av en MX5, men.. den ble laget fra 1975-1978

MazdaRX5_2.jpg

MazdaRX5.jpg

 

 

info om den nye MX-5'en.. fra et annet forum

All-New Mazda MX-5 Unleashed in Geneva

 

New third generation two-seater signifies another zenith of Zoom-Zoom

 

 

 

Mazda Motor Corporation revealed the all-new MX-5 to the world at a press conference held today at the 75th Geneva International Motor Show (Salon International de l'Auto in Geneva). Updated, improved, and at long last unleashed, the all-new, third-generation Mazda MX-5 is the latest and most-advanced evolution of the world's best-selling lightweight sports car. Takao Kijima, program manager for the new vehicle, said, "Our effort with the all-new MX-5 was to retain the key roadster attributes that made this car famous--the lightweight feeling, the balanced handling, the overall nimbleness of the product--but make the vehicle more useful for a wider range of customers, offering better value, more comfort, and overall higher levels of interior quality."

 

The MX-5 (known as the Roadster in Japan) debuted at the Chicago Auto Show in February 1989, and since then Mazda has relentlessly pursued the fun found in a lightweight, open sports car. The Japanese expression jinba ittai (meaning the oneness of motion, "rider and horse as one") best describes this evolved MX-5's "fun-to-drive" character. Development focused on creating a car that would be enjoyable in any driving situation--whether it is sports driving or just daily use. It was designed and engineered to achieve a dynamic balance between a powerful engine and a more lightweight, compact body.

 

The all-new MX-5 will be launched in global markets in the latter half of 2005.

 

 

All-New Mazda MX-5

 

Evolution of "Jinba Ittai"- lighter, stiffer body

 

- For improved performance, safety, comfort and also to be more useful, Mazda employed a variety of new equipment and technologies to find any possible way to minimize weight and achieve a lighter model. The result: a total increase for the entire vehicle weight of only about 10 kg compared to the previous generation MX-5.

 

- Utilizing advanced materials such as ultra-high-tension steel, the new MX-5's unibody delivers an increase of 22 percent for flexural stiffness and 47 percent for torsional rigidity compared to its predecessor. Moving the engine rearward by 135 mm (5.3 inches) was a major step toward balancing front-to-rear weight distribution and reducing the yaw moment of inertia.

 

 

Delightful Design - Fun and Modern Styling

 

- The low, flowing shoulder lines established in the original roadster are still there. Long associated with being approachable and fun, the new version was further transformed into a lightweight sports car of simple functionality and athletic solidity, both of which remain obvious design DNA attributes. The fender arches are more pronounced for wider wheeltrack dimensions, providing a more athletic stance.

 

- The interior design themes of the new Mazda MX-5 are simple functionality and comfortable openness with high-quality craftsmanship. Four round heating and cooling vents help establish a straight reference line across the front of the cockpit. Several areas of the interior consist of a Piano-black finish that render a modern, high-quality surface. Five round gauges with metal-look trim have glass covers with a coating to reduce reflections and maintain legibility even in direct sunlight.

 

- Eight exterior colors are available. With base models, tasteful black upholstery and a matte-silver metallic finish can be selected. High-grade models offer two choices: a combination of saddle-tan and black leather or black leather in a monotone treatment.

 

 

Improved safety and comfort

 

- Although the new MX-5 is an open car boasting the Mazda Advanced Impact-energy Distribution and Absorption System, Mazda sought--and achieved--higher collision safety performance. Newly developed side airbags protect the torso, and it is also equipped with a larger-volume head protection airbag.

 

- Various types of body statures can comfortably fit in the cockpit driver's seat. New waist-level vents and a mesh-type air deflector mounted behind the seats improve ventilation inside the cabin for an improved sense of open-air motoring.

 

 

Perfected Powertrain

 

- Equipped with a newly developed 2.0-liter MZR engine in all markets, models with a 1.8-liter engine are available for the European market.

 

- Throughout the engine development, work focused on what engineer's call "response", "expansion feel" and "pleasant engine sound." A lighter flywheel and a stiffer drive shaft contributed to realizing the responsive, direct feel of the new MX-5. Also, a 57 percent reduction in intake restriction was achieved. Pressure loss in the exhaust system was reduced 40 percent to keep the engine torque curve nearly level at high rpm. Furthermore, the intake manifold and the intake and exhaust system were tuned, and the engine sound that resulted is one of the pleasant appeals of the new MX-5.

 

- The newly developed 6-speed manual transmission is available in all markets. Shifting gears is a breeze--seems like just a flick of the wrist--when using the triple-cone synchronizers for the first four gears. The gearshift lever can also manually control five-speed manual and advanced six-speed automatic transmissions.

 

 

Predictable, lively handling

 

- Realizing a light-but-stiff unibody that serves as the chassis foundation, a double wishbone front suspension and multi-link rear suspension system with optimized geometry help extract the best that 205/45WR-17 radial tires have to offer. Aluminum was used for some chassis parts to minimize unsprung weight, and attaching the rear cross member directly to the unibody with no rubber isolation enhances chassis rigidity while reinforcing the driver's feeling of oneness with the car.

 

- Unwanted steering and pitch motion of the body during acceleration and braking are tightly controlled by anti-drive, anti-squat geometry. Also, a 65 mm (2.56 inches) increase in the wheelbase helps balance the stable driving.

 

- The rack-and-pinion power steering gears yields low friction, high linearity, and delightfully smooth steering responses. Another significant change that induces improved handling is a 75 mm (3.0 inches) increase in the front track and a 55 mm (2.1 inches) increase in the rear track.

 

- Class-leading level stopping distances are achieved in the new MX-5 because front and rear rotors are increased in diameter and calipers are increased in its stiffness to engineer a precise brake pedal response with a high degree of linearity.

 

 

Mazda MX-5 Major Specifications

 

Dimensions Overall length 3,995 mm (157 inches)

 

Overall width 1,720 mm (67.7 inches)

 

Overall height 1,245 mm (49 inches)

 

Wheelbase 2,330 mm (91.7 inches)

 

Track (front&rear) 1,490 mm/1,495 mm (58.7 inches/58.9 inches)

 

Seating Capacity 2 persons

 

Engines Type MZR 1.8L Inline 4-cylinder DOHC 16 valve

 

MZR 2.0L Inline 4-cylinder DOHC 16 valve

 

Max. output (target) 1.8L: 93kW<126PS>/6,500rpm

2.0L: 118kW<160PS>/6,700rpm

 

Max torque (target) 1.8L: 167N·m<17.0kg-m>/4,500rpm

2.0L: 188N·m<19.2kg-m>/5,000rpm

 

Bore x stroke 1.8L: 83.0 mm (3.3 inches) x 83.1 mm (3.3 inches)

2.0L: 87.5 mm(3.4 inches) x 83.1 mm (3.3 inches)

 

Transmission Type 5-speed MT

6-speed MT

6-speed AT

 

Steering Type Rack and pinion

 

Suspension Front/Rear Double wishbone/Multi-link

 

Brakes Front/Rear Ventilated disk/Solid disk

 

Tires & wheels Tires 16": 205/50R 16 (front & rear)

17": 205/45R 17 (front & rear)

 

Wheels 16": 16 x 6 1/2J (front & rear)

17": 17 x 7J (front & rear)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår