Gå til innhold

Bytte registerreim

Ranger emnet


Amazonracer

Anbefalte innlegg

Har tatt jobben med å bytte topppakning og tenkte jeg skulle bytte reg.reima samtidig... men hva er gangen i å få registerreima av det nederste hjulet (veiva)? mye reimer og reimhjul nederst der og lurte på om noen har en fornuftig fremgangsmåte som er lett å beskrive...

alle svar mottas med stor takk!!!

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt jobben med å bytte topppakning og tenkte jeg skulle bytte reg.reima samtidig... men hva er gangen i å få registerreima av det nederste hjulet (veiva)? mye reimer og reimhjul nederst der og lurte på om noen har en fornuftig fremgangsmåte som er lett å beskrive...

alle svar mottas med stor takk!!!

På min måtte vi skru av det nederste hjulet. Det som er veldig viktig som du helt sikkert vet er at du må markere deg hvordan hjulene står. blir det satt på feil igjen kan det gå galt.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over det men det er en drøss med reimhjul og det jeg ser for meg at jeg må ta av er det som er vanskeligst å komme til, men er det vanskelig å få reima til servopumpa og reima til vannpumpa/dynamoen på plass igjenn etterpå? Dynamoen er grei for den ha en stramme funksjon men hva med servopumpa? noen som har noen stjernetips? litt redd for å plukke det fra hverandre uten å få det sammen igjen...

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over det men det er en drøss med reimhjul og det jeg ser for meg at jeg må ta av er det som er vanskeligst å komme til, men er det vanskelig å få reima til servopumpa og reima til vannpumpa/dynamoen på plass igjenn etterpå? Dynamoen er grei for den ha en stramme funksjon men hva med servopumpa? noen som har noen stjernetips? litt redd for å plukke det fra hverandre uten å få det sammen igjen...

den remma er selv justert. du må bare ta en nøkkel å dra til eller hva det var. husker ikke helt, men mener det var servohjulet som du setter en nøkkel på en av boltene og drar hele hjuet inn mot senter av alle hjula, da er den lett å få på plass. vansklig å forklare

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare sto å så på mens kammeraten min bytta den for meg. men om det er dynamoen eller servopumpehjulet som er justeringa vet jeg ikke. men et av dem setter du en fastnøkkel på og vrir mot venstre mener jeg, så drar hjulet seg opp så det er lettere å ta remma av og på. og med registerremma mener jeg han måtte skru av det nederste hjulet for å få av remma. gikk ganske fort, så jeg fikk ikke med meg alt. men hjulet du må skru av er mest sansynlig festet med umbarcko skruer, var det på min. skjønner ikke hvorfor de skal bruke umbracko!? vi måtte slå inn torks for å få dem løs.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ekke en enkel jobb altså? Møller skal jo ha 5 høvdinger for utskifting av det der... :fingers:

Det er fort gjort, og gratis om en har en kammerat som kan det fikser det for deg. remma koster jo ingenting. det som er det vanskeligste med det er jo å ha hjula i riktig possisjon og stramme den riktig til

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster ikke 5 lapper for å skifte registerreim på golf 3 på møller.

dette må være i sammenheng med annet arbeid.

 

Mente det stod prisoversikt der, og da stod det ca. 4000-5000 for registerreimbytte! Mulig jeg tar feil, men jeg mente jeg leste riktig.. Mye vil du anslå at det koster sånn ca..?

 

Forresten Håkon, CrazyTuning er lagt ned?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det stod prisoversikt der, og da stod det ca. 4000-5000 for registerreimbytte! Mulig jeg tar feil, men jeg mente jeg leste riktig.. Mye vil du anslå at det koster sånn ca..?

 

Forresten Håkon, CrazyTuning er lagt ned?

 

jeg kunne sikkert tatt 1k for det eller no :p

men har ikke noe løftebukk akkurat nå.

 

CT er lagt ned ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne sikkert tatt 1k for det eller no :p

men har ikke noe løftebukk akkurat nå.

 

CT er lagt ned ja.

 

Okey.. Jaja, nå skal du passe deg..er da lov å prøve seg her;) Hehe..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg bytta selv... Er en del som må av, men går fort...

 

Jg greide å stille d ene hjulet litt feil, noe som gjorde at toppfart og akselerasjon sank betraktlig.... Men det lett å få justert d igjen da...

 

Går som ei klokke nå igjen, og betale kun for reima og stramhjulet... :D

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår