Gå til innhold

93 mod. Bmw Alpina B6 2,8 sedan selges

Ranger emnet

Audi quattro turbo

Anbefalte innlegg

Skal sjekke ut intressen for bilen til sjefen min som skal ha seg stasjonsvogn pga. familie-forøkelse.Bilen har kun hatt en eier i Norge som er nåværende eier.Bilen er ombygd hos Alpina i Tyskland så den er en orginal Alpina-bil med nummerplate i bilen.Kvitteringer for alle deler brukt til ombygging foreligger.Bilen har det meste av utstyr og er basert på en Bmw 325 som er trimmet.Motor er borret til 2,8 liter,grenrør,effekt-anlegg,portet topp osv osv osv. 286 hk og 0-100 på 6,0 sek. Bilder og mere info kan mailes/sendes hvis intressert.Pris-antydning cirka 210 tusen.Dette er en av svært få om ikke den eneste orginale Alpina B6 2,8 sedan i Norge.

Kun seriøse henvendelser takk :) tlf. 92 21 63 63 (Meg)

PS! Bmw`en skal byttes ut til fordel for en Audi Allroad 2,7 biturbo såklart :D :D :D :D :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er Alpina-lilla med org. Alpina-dekor striper på sidene og foran og emblemer bak.Sommer-felger er 17" BBS med to nye dekk,mye nye deler,bla. nye Alpina Bilstein dempere foran,hjullager bak osv. Sjefen min bablet noe om å selge den for 180 tusen idag men det er jeg ikke sikker på om han mente seriøst eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått det bekreftet!! Bilen skal selges for 180 tusen,det er ikke mye mere enn du må gi for en 325i.Dette er en bil som ikke finnes mange av og er mye mere kjøreglede og hk i (286 hk og 0-100 på 6,0 sek.) Løp og kjøp gutter.....dette tilbudet finner du ikke andre plasser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b6-20.jpg

Mener ikke å være vanskelig, men en e36 B6 har en 2,5 forstørret til 2,8 liter med sportkammer, høyere komp og sportseksos, yter 240hk/293Nm og gjør 0-100 på 6,4.

Veldig lettkjørt og rask bil med en perle av en motor, i tillegg må denne være temmelig sjelden i norge - for det er den ute i verden også. Fader, skulle hatt penger nå :)

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

b6-20.jpg

Mener ikke å være vanskelig, men en e36 B6 har en 2,5 forstørret til 2,8 liter med sportkammer, høyere komp og sportseksos, yter 240hk/293Nm og gjør 0-100 på 6,4.

Veldig lettkjørt og rask bil med en perle av en motor, i tillegg må denne være temmelig sjelden i norge - for det er den ute i verden også. Fader, skulle hatt penger nå :)

Ehh,jeg blandet litt sammen med en annen bil jeg tenkte på!!Til den prisen får du en bil som er råere enn 325 og billigere enn M3.Sånn midt imellom med andre ord.Det som er spesielt med den bilen er at den er bygget om hos Alpina i Tyskland og ikke noe skjøtet eller garasjeombygd i Norge.Sjefen min har kvitteringen for ombyggingen hos Alpina,70 tusen d-mark kostet det i sin tid.Står listet opp alt som er gjort og skiftet,bl.annet lakkering,el. sportstoler,sperrediff osv osv osv osv. Fargen på bilen på bildet er identisk med sjefen sin bil forresten.Meget pen farge........:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina er helt unikt, litt snillere å kjøre men like gjennomført som en M3 og enda mer eksklusiv. Og så ser man med en gang at det er alvor, og ikke ikke en 316 med M3 plast!

Ville heller hatt en Alpina enn en BMW :D Skal lure på hvordan forsikringen er, det har vel ikke vært smelt særlig mange slike i Norge..?

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Alpina er helt unikt, litt snillere å kjøre men like gjennomført som en M3 og enda mer eksklusiv. Og så ser man med en gang at det er alvor, og ikke ikke en 316 med M3 plast!

Ville heller hatt en Alpina enn en BMW :D Skal lure på hvordan forsikringen er, det har vel ikke vært smelt særlig mange slike i Norge..?

Hehe,jeg ville ikke hatt noen av delene jeg :D :D :D :D :D De trekker jo kun på to hjul også er ikke de tvangsfora!!Turbo og 4wd er et must.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Km. stand?

Kan sjekke opp eksakt km-stand og hva som er av ekstra-utstyr.Mener på å huske at det er det aller meste inkl. aircondition og el. stoler foran.Tror faktisk den bilen var den siste i byggerekken av B6 2,8 E36.Står iallfall en slik "plate" fra Alpina med byggenummer på,bilen har også Alpina rammenummer,ikke Bmw rammenummer :) :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For seriøst intresserte har jeg en drøss med bilder av bilen både utvendig og innvendig.Kan også få mailet all dokumentasjon fra Alpina.Prisen er som nevnt før 190 tusen.Bilen har ALT utstyr,el stoler,el vindu,klima-anlegg,takluke,største kjørecomputeren osv osv osv osv osv osv................Ved eventuelle spørsmål ring/sms på 92 21 63 63

Lenke til kommentar
Del på andre sider