Gå til innhold

89' modell Golf 1,6

Ranger emnet

cokeloop

Anbefalte innlegg

Hei! nå har jeg endelig funnet meg en golf jeg tror jeg skal gå for, var å så litt på den igår kveld.. tenkte jeg kunne få høre deres meninger osv før jeg tar kontakt med banken om et lite lån :rolleyes:

Bilen er en 89' modell Golf 1,6 liter, som har rullet 290 000 km.. Syntes dette var litt i det lengste laget, men jeg merka ikke noe da jeg prøvekjørt den. Forutenom litt lakkrust så var bilen nåkså strøken, iallefall etter min oppfatning. Bilen har fulgt alle servicer og har kun hatt 2 eiere, begge godt voksne, så den er vel ikke dasskjørt eller noe.

Det eneste var at girene var nokså tunge, og clutchen hadde lang vandring, noen som vet hva en mulig grunn til dette?

Uansett, her er noen bilder: (stakkars dere med modem ;) )

golf1.jpg

golf2.jpg

golf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

km stand har egentlig ikke så mye å si så lenge servicer er fulgt og den går som den skal, vi snakker jo om en seig tysker her ;) få noen som har skikkelig greie på bil til å ta en grundig sjekk! ta den gjerne over en smøregrav for å sjekke under og!

6000 er ikke så gæernt hvis den er så hel og pen som den ser ut til..eneste minuset er at det er 2 dører for mye da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 høres jo ut som en ok pris. Har den fullt servicehefte? Det er jo i så fall en liten sensasjon, jeg ville sjekket når clutch, reg.reim og lignende sist blei bytta, så du slipper å få slike reparasjonskostnader med det første. Du bør også være klar over at hvis du en gang skal selge den (og da har den sikkert gått 300+), vil du nok få slikk og ingenting for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonte: har ei månedsinntekt på 10k, og bor borte, så derfor lånet.. har ikke kronasje nok på konto til å betale alt cash +overleve til neste lønn.. :p

clutch osv blir det sikkert til at jeg bytter selv en gang når jeg føler for å mekke +++, skal jo ikke regne med at alt slikt er i skjønneste orden. Skulle vel egentlig hatt 2dørs ja, men er jo likesågreit å begynne med 5 dørs så får jeg heller gå til anskaffelse av en 2 dørs i fremtida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har vært å sett på bilen nå, og fikk låne med meg den hjem til imårra (bor 5 km unna)..

Har dere no tips til hva jeg kan se over når jeg først har bedre tid? :D

Var oljelekkasje tydeligvis da pariet under toppdekslet var grisete, En del lakkrustflekker her og der, motorfestet fremme var litt grisete (tyder på at det er defekt`?) og batteriet satt løst, men ellers så det greit ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider