Gå til innhold

Min Golf Gti G60 - Prosjekt ombygging!

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HEisann.... eg skal bygge om til g60 no. Men hadde du corrado instrument o golf dashen eller tok du heile corrado dashen??? har du noken bilder av dette?? men ellers, var det mykej problem å få til G60 ledniongsnettet og kopla alt riktig slik at kjørekomputer, speedo og slik virka!

 

og så bytta du vel lysnettet og, når du måtte skifte til G60 sikringsboks!

 

Hei. Jeg har brukt corrado instrument i golf dashen. Litt modding måtte til, men jeg fikk det til å passe. Corrado instrumentet er jo mye større/lenger enn golf instrumentet. Måtte lage meg ny ramme til alt sammen også. Bilder skal jeg få lagt ut så fort jeg har mulighet.

 

Det skal ikke være noen store problemer med å koble ledningsnettet, men jeg støtte på et problem som det står mer om litt lenger bak i tråden. Mitt problem var jo også litt spesiellt, men du trenger nok ikke å tenke på det.

 

Siden jeg valgte å bruke corrado instrumentet, så var alt plug'n play. Har du et instrument fra golf g60 så skal dette også passe, men det kan hende at du må sette på en wire til speedo'n. Uansett så er det årsmodellen som spiller inn. Etter det jeg fant ut, så passer ikke instrumenter fra andre golfer som f.eks 16v instrumentet.

 

Måtte bytte lysnettet også ja. Bare å klippe ledningene før frontlyktene og skjøte inn de gamle koblingene så de passer på golf lyktene. :thumb

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til eg glemte å spørre om. brukte du den orginale tenningslåsen, eller måtte du ta den fra corrado også?

 

og.... gearoverføringa. den er lik til G60kasse også?? har hørt rykte om at en må skifte gearstanga og heile sulamitten:)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til eg glemte å spørre om. brukte du den orginale tenningslåsen, eller måtte du ta den fra corrado også?

 

og.... gearoverføringa. den er lik til G60kasse også?? har hørt rykte om at en må skifte gearstanga og heile sulamitten:)

 

Jeg brukte tenningslåsen fra corradoen. Og ja.. du må bytte hele giroverføringa. Er jo wireoverføring på g60'n. :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for tipsa:)

da håper eg du får tatt noken bilder fra dashen din, så eg får sjå om eg skal gå for den samme løsning, eller corrado dash!

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
strøøøøkent mann!!! :respect :thumb

 

Takker! :D

Fin lyd fra luftfilteret også.. hehe..

Den er foresten enda mer ferdig nå da, med deksel over vannkassa osv.

 

Men... Blir dårlig med skilter i år. :hmmmmmmmmm: Kun prøveskilter et par ganger til nå, før den settes inn for vinteren igjen.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :D

Fin lyd fra luftfilteret også.. hehe..

Den er foresten enda mer ferdig nå da, med deksel over vannkassa osv.

 

Men... Blir dårlig med skilter i år. :hmmmmmmmmm: Kun prøveskilter et par ganger til nå, før den settes inn for vinteren igjen.

 

 

høres bra ut :)

Har du rallye utblås på g-laderen? eller bruker du rs-utblås? i tanke med rørstrekking til cooler.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jaja.. En måned siden siste innlegg. :wonder:

 

Bilen har det ikke skjedd så mye med. Bare brukt den litt på dager med fint vær. Har blitt noen kroner på prøveskilter også. :D Men nå er det ikke lenge til bilen settes inn for vinteren igjen. Bare kjøpe skilter et par ganger til.

 

Prosjektet fortsetter!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår