Gå til innhold

Min Golf Gti G60 - Prosjekt ombygging!

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Bilder av bilen. Sånn ser den ut pr. dags dato.

 

Gti motoren ute.

Garasjen%20002.JPG

 

På plassen sin i garasjen. Man kan også se Mmarius sin Golf Gti 16v forskjerm.

Garasjen%20026.JPG

 

Har fått tak i 88- dører. Her har vi satt den på for å se hvordan det blir. Fint å bli kvitt de gamle dørene :D

Garasjen%20052.JPG

 

G60 Motoren som skal inn. Skal pusses og fikses litt først.

Garasjen%20053.JPG

 

Sånn ser den ut inni.

Garasjen%20058.JPG

 

Vi er altså i full gang med oppussing og ombygging. Håper og få den ferdig til våren. Må jo ut på noen treff og sånt. yummy

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå begynner de å skje ting her:)

hehe, hva skal gjøres?

 

kjøpt meg jeg også nå. ser den i signatur:)

 

Jada.. ting skjer. Hva skal gjøres? hehe.. Masse! :lol

- G60 motor skal inn. Foreløpig orginal 160hk.

- forstilling skal byttes

- muligens noen brembo bremser eller noe som kan stoppe bilen fort.

- skifte ledningsnettet

- corrado instrument og brytere

- litt lettere rustsveising

- Hel- lakkering (samme farge)

- Nye G60 breddere og skjørt.

- Nye dører (88 modell)

+ noen andre små detaljer

 

Fin bil ja. Det blei ikke bilen til Jon? hehe.. Denne skal mye på treff til våren og sommeren eller? Har skriv kommentert i tråden din, men intet svar.. hehe

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. ting skjer. Hva skal gjøres? hehe.. Masse! :lol

- G60 motor skal inn. Foreløpig orginal 160hk.

- forstilling skal byttes

- muligens noen brembo bremser eller noe som kan stoppe bilen fort.

- skifte ledningsnettet

- corrado instrument og brytere

- litt lettere rustsveising

- Hel- lakkering (samme farge)

- Nye G60 breddere og skjørt.

- Nye dører (88 modell)

+ noen andre små detaljer

 

Fin bil ja. Det blei ikke bilen til Jon? hehe.. Denne skal mye på treff til våren og sommeren eller? Har skriv kommentert i tråden din, men intet svar.. hehe

 

Hørest morro ut;) blir den ferdig til våren da tru? Treffa.. :)

Må holde tråden oppe, vis bilder og beskriv:D

 

Trur det var best å kjøpe noe han ikke har hatt for en gangs skyld:P

morro å kjøpe noe som kjører i fra den fisete vr6'n hans også:) Meg ser du nok på treff ja:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest morro ut;) blir den ferdig til våren da tru? Treffa.. :)

Må holde tråden oppe, vis bilder og beskriv:D

 

Trur det var best å kjøpe noe han ikke har hatt for en gangs skyld:P

morro å kjøpe noe som kjører i fra den fisete vr6'n hans også:) Meg ser du nok på treff ja:)

 

Håper den blir ferdig ja. Er mye jobb igjen, men hvis man holder på litt hver dag så blir den jo ferdig til slutt. Må prøve å få med meg noen treff. Alltid like morro det :D

 

Klart det er morro med ny bil. Fått solgt din gamle da?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tid og sånt, så anbefaler jeg deg å pusse all rust og lakke opp motorrommet på nytt...jeg hadde ikke tid til det, så jeg må ut igjen med motoren for å få shinet opp...ikke det at deg gjør så mye, har endel ekstra som skal gjøres, så hadde nok måttet ut med den uansett, men siden du shiner opp motor, er det jo greit at alt er tipp topp med en gang.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tid og sånt, så anbefaler jeg deg å pusse all rust og lakke opp motorrommet på nytt...jeg hadde ikke tid til det, så jeg må ut igjen med motoren for å få shinet opp...ikke det at deg gjør så mye, har endel ekstra som skal gjøres, så hadde nok måttet ut med den uansett, men siden du shiner opp motor, er det jo greit at alt er tipp topp med en gang.

 

Skal helt klart lakkere motorrommet. Motoren er ute nå, så det er klart til å begynne og pusse. Men et sted jeg ikke ser noen grunn i å lakkere, er inni bilen og under tepper og sånt. :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det jo bortkastet å lakkere inni...evt kan du jo lakkere småting med boks...sparer jo endel på å få lakkert kun overflaten utvendig. Jeg er på leting etter noen som kan gjøre det på min, skal ha opplakkert motorrom (gjør det vel selv tenker jeg...) samt stort sett hele bilen utvendig, da jeg skal bygge om skjermer, panser, kanskje hellakkere fangere og breddere...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det jo bortkastet å lakkere inni...evt kan du jo lakkere småting med boks...sparer jo endel på å få lakkert kun overflaten utvendig. Jeg er på leting etter noen som kan gjøre det på min, skal ha opplakkert motorrom (gjør det vel selv tenker jeg...) samt stort sett hele bilen utvendig, da jeg skal bygge om skjermer, panser, kanskje hellakkere fangere og breddere...

 

jaja, jeg kommer jo til å lakkere alt som er nødvendig, men det er en ting jeg lurer på. Hva med takluka? Må jeg skru av den når bilen skal lakkeres? Av med taktrekk og alt?

 

Kjøpte meg G60 breddere her om dagen, men når jeg skulle prøve-montere dem, så virket det ikke som dem passet. Virka litt for store i forhold til golf-skjermen. Er dette noe som må tvinges på eller? :D

 

Alltid morro med prosjekter. Du får holde oss oppdatert du også :)

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du minst må ut med luka og ta av pakningen på selve luka. Så kan du jo sette den tilbake igjen, så den blir lakkert sammen med taket...

 

Bredderne foran på G60 er vel egentlig egne skjermer til, så de virker vel litt romslige på vanlige skjermer...tror jeg:)

 

Joda, oppdateringer kommer så snart delene er i hus og jeg begynner moddingen. Men da oppretter jeg egen tråd om det. Har jo forøvrig en t¨råd om det på VACN...http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=26403&highlight=PROSJEKT%3A+16v

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet å slippe og ta ut takluka og taktrekket, men må man så må man.

Egene skjermer sier du? Trudde det passet rett på vanlig golf skjerm jeg. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

 

Er medlem på VACN jeg også.. Så jeg følger med :)

 

G60 bredderene funker fint på vanlige skjermer, men G60 skjermene er det skåret ut ett stykke i, pluss at det er ett hull hvor en tapp på bredderen går gjennom. Dette er altså foran. Bak tror jeg ikke det er forskjell i skjermen.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 bredderene funker fint på vanlige skjermer, men G60 skjermene er det skåret ut ett stykke i, pluss at det er ett hull hvor en tapp på bredderen går gjennom. Dette er altså foran. Bak tror jeg ikke det er forskjell i skjermen.

 

Har funnet ut hva som må gjøres for at den skal passe nå. Trur ikke det blir så vanskelig.

 

Krazy3en: Har du funnet ut noe mer om de delene du hadde?

 

10000 kroner for full lakkering av golfen og alle deler som jeg ønsker. Er det en upris? Jeg må pusse den ned selv, men han skal gå over og se at alt er pusset bra før han lakkerer.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår