Gå til innhold

Min Golf Gti G60 - Prosjekt ombygging!

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Har fått laget meg ny hatthylle. Ikke ferdig med logo'n enda. Må tenke litt på hva som skal gjøres der treverket kommer fram.

 

Hattehylle.JPG

 

6x9" skal byttes ut med noen bedre etter hvert.

 

Fine bilder Cchris :)

 

Hatthylla ser bra ut så langt den:) Du kan jo gjøre noe som han her har gjort:

IM000310.jpg

 

Tråden ligger på VACN forumet, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=21370&highlight=trekk

 

Hadde jeg sett den tidligere hadde jeg selv gjort det slik, blir fint. Har ikke gjort noe mere ennå jeg med stereo bygginga, bilen er tilsalgs så får vente til jeg får kjøpt ny før jeg begynner stort med stereo, begynt å handla inn einast :)

 

Bilen din hadde blitt utrolig fet med 9x16" felger :) Brock eller noe :) Jon Erik vurderte å kjøpe noen en gang i tiden når han fant et sett til salgs, men ble aldri så han gjorde det :/

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hatthylla du fant, så ikke dum ut! Men jeg tror jeg vil ha vw merket istedet for rf. Vil ikke ha noe merkebestemt reklame med tanke på anlegg enda. lol

 

9x16 ja.. Drømmen det! Har mulighet til å få kjøpt noen 9x16 borbet b1 felger (trur det var noe sånt de heter) Men jeg syns ikke de er like fine som brock. Venter bare på noen den rette anledningen så slår jeg til med noen fete felger. Så bruker jeg de gamle som vinterfelger eller evt selger de.

 

En annen ting jeg har tenkt litt på til høsten er å sette bilen i garasjen for vintern. Fikse litt diverse på den og stelle litt med den. Så slipper jeg det salthelvete her nede også. Men det er bare en tanke. Først må jeg skaffe en bil som går til 2-3000 kr! :D hehe

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hatthylla du fant, så ikke dum ut! Men jeg tror jeg vil ha vw merket istedet for rf. Vil ikke ha noe merkebestemt reklame med tanke på anlegg enda. lol

 

9x16 ja.. Drømmen det! Har mulighet til å få kjøpt noen 9x16 borbet b1 felger (trur det var noe sånt de heter) Men jeg syns ikke de er like fine som brock. Venter bare på noen den rette anledningen så slår jeg til med noen fete felger. Så bruker jeg de gamle som vinterfelger eller evt selger de.

 

En annen ting jeg har tenkt litt på til høsten er å sette bilen i garasjen for vintern. Fikse litt diverse på den og stelle litt med den. Så slipper jeg det salthelvete her nede også. Men det er bare en tanke. Først må jeg skaffe en bil som går til 2-3000 kr! :D hehe

 

Hehe, var ikke at du skulle bruke rf merket jeg mente, men fylle med grå trekk der treverket vises:) det kan bli bra :)

 

Borbet b1 er fine de også, men brock er finest :)

 

Å sette inn bilen for å fikse litt er jo ikke dumt :) Arti å overraske når snøen kommer bort å man kan ta sin første tur i vårsola:) Salt er kjipe greier, at vegvesenet ikke vet det. kom på noe annet lurt i stede for rustfremkaller :)

 

Men sengetid nå, seint ble. VW Audi Nordmøre treff i molde i morgen :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden jeg har skrivi noe her nå.

Jeg driver og snuser litt på en ny motor. Kom tilfeldigvis over en komplett motor med ledningsnett og girkasse

Info:

- 1989 Volkswagen Golf GTi Turbo Intercooler motor.

- Profesjonelt bygget av VW i sin tid! (Har vel vært noe samarbeid med Oettinger)

- Alt av papirer og slikt medfølger.

- Motor skal visst ha 180 ca hestekrefter.

- Skal også runde 200 hestekrefter får man tilleggsinnspruten til å fungere.

- Digifant 2 innsprut.

- Garret AiResearch Turbo.

- Stor tilleggsdyse.

 

Det jeg da lurer på er: Iogmed at jeg har gti 8v fra før, kan jeg da bruke det eksisterende ledningsnettet som er i bilen? Isåfall er det ikke altfor store jobben og får dette til å gå? Og godkjenning? Større bremser er et must, men noe mer?

 

Moro hadde det vært!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye tyveri?.. hmm..

 

må holde deg til VW ja ;) Golf er gode biler, er kjempefornøyd med min i allefall:) Lurer på å selge, driver å konkurrerer med Jon Erik om sprekest bil:P

Han har VR6 med effektanlegg og chip. Så jeg får litt lyst på VR6 syncro da bare for å være jævel:) alltid vært slik med oss 2 :)

 

Men trur jeg får beholde gti'n litt til:) Verkstedtime på tirsdag, mye som skal gjøres, skifte av clutch og en del utskifting av slitedeler osv.. blir ei stor regning kan jeg tenke meg, men da blir bilen skikkelig bra også, nesten vært å ha den ;)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye tyveri?.. hmm..

 

må holde deg til VW ja ;) Golf er gode biler, er kjempefornøyd med min i allefall:) Lurer på å selge, driver å konkurrerer med Jon Erik om sprekest bil:P

Han har VR6 med effektanlegg og chip. Så jeg får litt lyst på VR6 syncro da bare for å være jævel:) alltid vært slik med oss 2 :)

 

Men trur jeg får beholde gti'n litt til:) Verkstedtime på tirsdag, mye som skal gjøres, skifte av clutch og en del utskifting av slitedeler osv.. blir ei stor regning kan jeg tenke meg, men da blir bilen skikkelig bra også, nesten vært å ha den ;)

 

Mye tyveri og hærverk i det siste ja. Og da blir man lei etterhvert.

Ja, klar at VW er tingen. Han har lovt meg en tur med VR6'n, men det har ikke blitt noe av enda. Kanskje like greit med tanke på at jeg da måtte skaffa meg en VR6. Hehe.. kjøp VR6 syncro! Hadde vært morro å sett hva han hadde gjort da :).

 

Faktisk så har jeg din bil som et alternativ. Eneste jeg så i annonsen var at den måtte byttes clutch på, og at fangeren var litt sprekt. Når jeg skal ha meg ny bil nå, så vil jeg helst slippe å begynne å skru med en gang. Men nå sier jo du at clutch og sånt skal byttes da.. hehe. Blir som sagt enten GTI eller VR6 på meg får en håpe.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) han kommer nok til å montere turbo så kjapt som mulig tenker jeg :) Alt for å ikke bli frakjørt av lillebror:P hehe:P

 

 

ja, var bare det som var minuset med min:( men nå skal den jo inn på verksted så nu blir clutchen osv fikset ganske fort:) får jeg penger nok i løpet av tiden så blir det ny front også:)

 

Blir Ruudskogen 16. - 18. september, må komme du også :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår