PenetraTor Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Hei. lurer bare på om det er noen her som VET hvilke bestemmelser det er med godkjenning av cleandoors, jeg holder på å montere el. døråpnere på rekorden min så jeg får fjernet alle dørhåndtak, så har jeg ordnet slik at jeg har manuell nøkkelåpning på førerdøra, rekker dette til godkjenning? Takker for alle fornuftige svar! M.V.H Tor Erling Hopmark. Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 snakk med rakriste på golf 1 forumet...mener han sa at det er fullt lovlig:) Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hvor fikk du tak i sånne døropnere??? Såg d på Pimp My Ride å vart sugen på slike sjøl... kunne tenkt meg en clean look på kjerra mi å... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Det er veldig tøft, men også veldig upraktisk syntes nå jeg da. Ikke særlig brukervennlig om vinteren heller Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hvor fikk du tak i sånne døropnere???Såg d på Pimp My Ride å vart sugen på slike sjøl... kunne tenkt meg en clean look på kjerra mi å... TSI... http://www.tuning.no Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Må da være noe lover mot dette? Når brannmenna skal hente deg ut av bilvraket og sånne ting f.eks.? :rolleyes: Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 tror det er forskjellig fra plass til plass der de godkjenner...noen sa noe om at du må ha en reserve løsning for å åpne eventuelt en dør notin Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Må da være noe lover mot dette?Når brannmenna skal hente deg ut av bilvraket og sånne ting f.eks.? :rolleyes: "Øy! hand over the keys, please " Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Synd hvis man glemmer å ta av lysene en dag og kommer tilbake til flatt batteri... Da står man der! Dessuten så syns jeg det er kulere med noen pene dørhåndtak! Men jeg skjønner hvorfor folk liker de! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Må da være noe lover mot dette?Når brannmenna skal hente deg ut av bilvraket og sånne ting f.eks.? :rolleyes: Da klipper de deg ut. Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) § 17-2. Inn- og utgang på bil 2. Dører som på lukket bil gir adgang til førerplassen må kunne låses på en sikker måte. I fører- eller passasjerrom med flere dører må minst to av dem alltid kunne åpnes fra innsiden selv om de er låst utenfra. Når dørene i tillegg er låst med ekstraordinær låseanordning som må aktiveres spesielt (tyverisikring), bortfaller kravet om innvendig åpning. Med andre ord, det er kun krav til sikker låsing og at de skal kunne åpnes fra innsiden. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JgrMeistR Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Skjenner heller ikkje heilt at folk vil ha vekk dørhåndtaka. Kanskje på ein utsillingsbil, men ikkje på ein som skal brukes. Åsså fryser det, eller så er det flatt batteri (som nevnt) eller det bare slutter å virke. Nei, gi meg et godt, solig håndtak :D Siter [X] 1989 Mazda 626 2.0I 16v DOHC Coupe (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mds Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 kjører en gull mercedes her i sandefjord (på sommern man ser den mest riktig nok) denne har clean doors, bilen var til salgs og jeg var å så på den, strøkent eksemplar forresten, den var vist godkjent, hverken nøkkelhull eller dørhåndtak på døren, trykket på en knapp og døra poppet opp. Men vinter er nå en sak, hva gjør du hvis mekanismen fryser, hehe varm garasje er vell egentlig eneste løsning der.. Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Vet om en som hadde "cleandoors" som skulle på ferie! Han hadde ganske følsom alarm så han tenkte han skulle være grei med naboene og så koblet han fra batteriet... Når han kom hjem igjen ble det buss... Liker Audi håndtak jeg! :) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 jeg har fixet sånn at jeg har nøkkel som åpning på døra på førerdøra, istede for håndtak. å med tanke på at batteriet kan bli flatt skal jeg ha en kontakt fremmi fangern hvor jag kan sette den på lading! Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 HiHi! Morsom løsning! kiddie Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg