Gå til innhold

Noen her som har cleandoors? godkjent?

Ranger emnet

PenetraTor

Anbefalte innlegg

Hei.

lurer bare på om det er noen her som VET hvilke bestemmelser det er med godkjenning av cleandoors, jeg holder på å montere el. døråpnere på rekorden min så jeg får fjernet alle dørhåndtak, så har jeg ordnet slik at jeg har manuell nøkkelåpning på førerdøra, rekker dette til godkjenning?

Takker for alle fornuftige svar!

M.V.H

Tor Erling Hopmark.

Toyota Supra MKIII Turbo

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være noe lover mot dette?

Når brannmenna skal hente deg ut av bilvraket og sånne ting f.eks.? :rolleyes:

Da klipper de deg ut.

Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften)

§ 17-2. Inn- og utgang på bil

2. Dører som på lukket bil gir adgang til førerplassen må kunne låses på en sikker måte. I fører- eller passasjerrom med flere dører må minst to av dem alltid kunne åpnes fra innsiden selv om de er låst utenfra. Når dørene i tillegg er låst med ekstraordinær låseanordning som må aktiveres spesielt (tyverisikring), bortfaller kravet om innvendig åpning.

Med andre ord, det er kun krav til sikker låsing og at de skal kunne åpnes fra innsiden.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører en gull mercedes her i sandefjord (på sommern man ser den mest riktig nok) denne har clean doors, bilen var til salgs og jeg var å så på den, strøkent eksemplar forresten, den var vist godkjent, hverken nøkkelhull eller dørhåndtak på døren, trykket på en knapp og døra poppet opp. Men vinter er nå en sak, hva gjør du hvis mekanismen fryser, hehe varm garasje er vell egentlig eneste løsning der..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider