Gå til innhold

volvo 940R

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

assman Update:

 

Hentet bilen på svensen eksos igår.. gikk inn, ba om den gamle lamdazonden og litt av down pipen som den satt i..

spurte hva det kom på, så slo de sammen hva de hadde brukt på det, og sa: "Det kommer på 3400,-.." "MEN! landazonden var jo ødelagt så da blir det på 5137,-.."

 

Betalte og sa ikke en dritt mere til de.. startet, ble grei nok lyd tok og ventet til motoren hadde varmet seg opp.. kjører i gang litt rolig mot travbanen (parkering) så gir jeg på litt for og høre på lyden.. det var jo greit og bremset ned og kjørte for og kjøpe mat på mix der.. lot den stå på tung gang i 3-4 min.. så begynner jeg og se litt røyk, og mere røyk og gjett hva? enda mere røyk.. hele bilen er borte av røyk..

 

sjekker i motor rommet, ingen tegn til skader eller noe lekarsje der, skrur av tenningen... sjekker under og ser om det er noen feilkoder..

 

ikke noe feil og finne, mest sannsynelig så har ventil tettingene, topp pakningen, turbon eller noe annet kødd skjedd i motoren.. så har bestil komplett overhaling sett så den blir klar til rudskogen..

 

rart at når man leverer noe så er det iorden så når man får det tilbake så er det et vrak.. :rolleyes:

 

på den possetive siden ble røret lagt veldig pent, men jappse potta for langt ut og ned.. men det skal jeg fikse selv.. hehe.. ikke noe mere eksos verksted for meg..

 

Jeg tok jo med lamdazonden hjem, tok 24 fast nøkkel... litt muskel kraft.. og se det.. den løsnet jo... her har de brukt nesten "hele" dagen på en zonde jeg brukte 3 min på og få av.. føler meg litt sterk da.. hehe..

 

så nå driver jeg og skal porte 531 toppen, sende den til planing... ny kam.. bytte alt av tettninger og pakninger.. slipe ventilene... porte eksos grenrøret.. og montere fabrikk ny R turbo.. også kjøper jeg chippene fra Poffs.. da burte jeg vel klare noen stabile gamp..

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 450
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

assman Update:

 

Hentet bilen på svensen eksos igår.. gikk inn, ba om den gamle lamdazonden og litt av down pipen som den satt i..

spurte hva det kom på, så slo de sammen hva de hadde brukt på det, og sa: "Det kommer på 3400,-.." "MEN! landazonden var jo ødelagt så da blir det på 5137,-.."

 

Betalte og sa ikke en dritt mere til de.. startet, ble grei nok lyd tok og ventet til motoren hadde varmet seg opp.. kjører i gang litt rolig mot travbanen (parkering) så gir jeg på litt for og høre på lyden.. det var jo greit og bremset ned og kjørte for og kjøpe mat på mix der.. lot den stå på tung gang i 3-4 min.. så begynner jeg og se litt røyk, og mere røyk og gjett hva? enda mere røyk.. hele bilen er borte av røyk..

 

sjekker i motor rommet, ingen tegn til skader eller noe lekarsje der, skrur av tenningen... sjekker under og ser om det er noen feilkoder..

 

ikke noe feil og finne, mest sannsynelig så har ventil tettingene, topp pakningen, turbon eller noe annet kødd skjedd i motoren.. så har bestil komplett overhaling sett så den blir klar til rudskogen..

 

rart at når man leverer noe så er det iorden så når man får det tilbake så er det et vrak.. :rolleyes:

 

på den possetive siden ble røret lagt veldig pent, men jappse potta for langt ut og ned.. men det skal jeg fikse selv.. hehe.. ikke noe mere eksos verksted for meg..

 

Jeg tok jo med lamdazonden hjem, tok 24 fast nøkkel... litt muskel kraft.. og se det.. den løsnet jo... her har de brukt nesten "hele" dagen på en zonde jeg brukte 3 min på og få av.. føler meg litt sterk da.. hehe..

 

så nå driver jeg og skal porte 531 toppen, sende den til planing... ny kam.. bytte alt av tettninger og pakninger.. slipe ventilene... porte eksos grenrøret.. og montere fabrikk ny R turbo.. også kjøper jeg chippene fra Poffs.. da burte jeg vel klare noen stabile gamp..

 

Mvh

E-K Racing

du er dumsnill som betaler overpris for jallajobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir rått E-K:D:D

 

 

Du sier du jobber på volvo....jeg ska hente no deler der i dag...jobber du i verkstedet eller?

 

 

Sjekka du Km-standen på bilen før du leverte den? Skakke se bort i fra at noen på svendsen har vært å "testa" bilen din.....hørt at detta har skjedd før..

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo-Lars:

 

Jeg jobber på verkstedet ja.. men ikke i helgene..

 

Glemte og gjøre det, men de må jo ha gjort noe.. motoren får jo ALT for mye olje ett eller annet sted.. når jeg dro så sa han jo "Litt av et prosjekt du har begynnet på.." men men, tar det med et smil..

 

Planen var og komme på døynet idag men blir ikke noe av det nå.. :rolleyes:

 

locked:

 

Er nok det ja, men han runnet det jo ned til 5000! ;) hehe.. de er helt ville :scared

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

assman Update:

 

 

rart at når man leverer noe så er det iorden så når man får det tilbake så er det et vrak.. :rolleyes:

 

 

Jeg tok jo med lamdazonden hjem, tok 24 fast nøkkel... litt muskel kraft.. og se det.. den løsnet jo... her har de brukt nesten "hele" dagen på en zonde jeg brukte 3 min på og få av.. føler meg litt sterk da.. hehe..

 

 

 

det er IKKE akseptabelt det med lambdaen, dra tilbake å spørr hve dem har å si for seg..

 

og det med at bilen bruker olje etterpå burde du også skjekke opp. lukt på eksosen å kjenn hva det lukter. er det olje må de ha gjort noe med turboen. lukter det diesel har de kødda med deg ;) hehe..

 

tviler på at jeg hadde akseptert det. (bedre å gjøre ting selv, så blir det ordentlig gjort) :(

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

 

Sant det, men driter så ehm i den nå.. orker ikke og smelle ut til noe som ikke blir endret :)

 

hehe, er nok olje.. er nok noen ventil tettninger som har gått.. turbon er iorden ;)

 

Bytter som sagt til porta og renovret 531 topp til tirsdag / onsdag :)

Bytter det meste på motoren om igjenn.. :rolleyes: men bil er morro! ;)

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Supraguy-:

Takk takk.. ikke lenge igjenn nå.. :D

 

---

Update:

 

Nye skjørter på plass, ikke fått tatt listene enda så nå er det listenes tur nå neste..

etter lakkering så kommer "Maxis" senkinga på.. og 19" felger ;)

 

940R_(S90)_19.jpg940R_(S90)_20.jpg

 

Også et kvalitets bilde som det kalles..

200x200ACFAVAqOaGOj.jpg

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom:

Håper det blir bra.. tviler på det blir noe premi bil, men en grei bruks bil må det vell kunne bli..

 

Mambo:

takk takk.. hatt litt lite tid pga. jobber og litt annet men nå har jeg mye tid til og bygg..

 

---

 

Har forresten begynnet på front fangeren, må korte den inn 5-10cm.. også er det masse plast sveising igjenn..

men tanken på og ligge breit med en S90 på rudskoen så skal nok det gå greit..

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår