Gå til innhold

volvo 940R

Ranger emnet


-EKS-

Anbefalte innlegg

s90r:

Det kan jeg bromme på.. her skal det vises at Ford suger heste tisser.. Hardt!.. :D

 

har jeg kasse til det så øker jeg lade trykk + bremsing.. lurte på 2bar++ damndamn Fuck Ford :thumb

 

Mvh

E-K Racing

 

Hvis det er til 242´n, så vil jeg anbefale Tremec TKO. Bunnsolide! Men til 940´n, så tror jeg ikke den passer med tanke på hullet til girspaken:( Girkassa blir for 10 cm for kort. Det er ihvertfall det jeg har målt meg frem til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 450
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Texascom:

 

Raske fakta:

-T5 blokk

-V. smidde stempler

-SPM Råder

-Nye lager pakninger

-Betong fylt (V.S Motor)

-Planet og honet osv.

-Doble ventil fjærer

-Hi Flow porting

-Custom grenrør [begge sider] (hi flow)

-Datasprut

-Stor Garret T04 føner

 

Og masse masse mere..

 

Oppsette skal tåle stabilt 700-800hk

 

Mvh

E-K Racing

:wave :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom:

Var innom et dekk-senter idag, for var en bil som skulle ha 22".. det kan ikke vi legge om på jobben så måtte til et dekk senter..

Når jeg var der så spørte jeg smilene:

"Heisann, skulle hatt noen greie dekker.. ikke noe spess dyre for de skal bare spinnes ut.."

"hehe" ler han glsende bak disken, og blar opp på 14"-15" sidene..

så sier han "hvem dimmensjon?"

"235/35-19" sier jeg glisende

skulle sett han ble lang i masken.. :D

 

så han skulle ringe til noen forrhandlere for og fikse en pen pris til meg.. :thumb

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom:

Var innom et dekk-senter idag, for var en bil som skulle ha 22".. det kan ikke vi legge om på jobben så måtte til et dekk senter..

Når jeg var der så spørte jeg smilene:

"Heisann, skulle hatt noen greie dekker.. ikke noe spess dyre for de skal bare spinnes ut.."

"hehe" ler han glsende bak disken, og blar opp på 14"-15" sidene..

så sier han "hvem dimmensjon?"

"235/35-19" sier jeg glisende

skulle sett han ble lang i masken.. :D

 

så han skulle ringe til noen forrhandlere for og fikse en pen pris til meg.. :thumb

 

Mvh

E-K Racing

 

HAHAHAHAHAHAHA, EVIG RÅTT! KAN IKKE BLI BEDRE !!!! :pray :pray :pray

 

Hva skjer egentlig om dagen? -Du må lage egen tråd til 242'n! Skjønner ikke helt hva du driver med jeg? -T5 i 242'n og rødblokk 4'er med snurre i 940'n??? Stemmer det, eller er det bare pappen (skallen) min som tror det? -Er 940'n bruksbil, og 242'en "rudskogen-edition" da? eller...?

 

Må ta meg en tur innom deg når jeg skal nedover til tønsberg hvis jeg får lov! Må bare få bytta pakning på vannpumpa, justert tomgangen og stilt opp ladetrykket på 740'n. Kjørte med 0,9 her om dagen, uten I/C, siden den gamle originale driten sprakk. (Liten antydning til tenningsbank, så det blei lite kjøring). Og etter at jeg monterte den nye, så var det et lite trykkfall, kan du si, så nå ligger den på 0,7 helpme ...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: Den Tremec'en er jævli bra! Mange som bruker sånne kasser innenfor motorsport, inkludert ruud-racing :P koster vel ca. i underkant av 20laken for en slik en tror jeg. hakke undersøkt så mye selv, for det står ikke på prioriterings-lista mi.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom:

Var innom et dekk-senter idag, for var en bil som skulle ha 22".. det kan ikke vi legge om på jobben så måtte til et dekk senter..

Når jeg var der så spørte jeg smilene:

"Heisann, skulle hatt noen greie dekker.. ikke noe spess dyre for de skal bare spinnes ut.."

"hehe" ler han glsende bak disken, og blar opp på 14"-15" sidene..

så sier han "hvem dimmensjon?"

"235/35-19" sier jeg glisende

skulle sett han ble lang i masken.. :D

 

så han skulle ringe til noen forrhandlere for og fikse en pen pris til meg.. :thumb

 

Mvh

E-K Racing

 

Evig rått :D Fått no pris i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut pris hos forhandlere er ca. 24000,- Men husker jeg rett, så var det en som tar inn sånne som solgte de for rundt 15000. Må sjekke litt der...

Hvis du skal ha den på T5 motoren så bruker du clutch- hus fra en automat kasse til 960, og får lagd en adapterplate mellom clutch huset og girkassa.

Til en 230 motor så bruker du huset fra en M45 el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

Driter ikke penger da :D skal kjøpe data-sprut, nylonforinger, dempere, fjærer og shit nå også kasse til våren.

 

Har mulig fått en svin billig M90h kasse intlill videre :) men blir nok en Tremec til Gatebil :cool:

 

blir arti og se hvordan den vil virke.. om det bare spinner eller om jeg får litt krefter til bakken.. well

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår