Gå til innhold

volvo 940R

Ranger emnet

-EKS-

Anbefalte innlegg

• Svar 450
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har importert et par biler. En mercedes 1993 mod coupe og en volvo 242 75 mod nå nylig. Fordelen med veteranen er at du da får laveste engangsavgift og detm koster deg ca 6000 å ta inn bilen til landet i tollavgifter. Sett at du momser av ca kjøpssum på 6000,-

Når det gjelder biler som ikke er veteraner så gjelder satsene som han andre her skreiv. Og da kan du ca regne importavgifta som det samme som du gidde for bilen ca. Dvs gir du 40 000 så kommer den på 80 000 inn til landet (om det ikke er en super spesiell bil som har sykt masse hester etc?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Fronten er hentet i dag og er snart ferdig tilpasset.. og snart klar til sending til lakkering..

940R__S90__8.jpg940R__S90__7.jpg

Jappse potta fra Usa kom i går, loffen ble for liten gitt sombrero

940R__S90__9.jpg

Skal også begynne med og tilpasse de nye s90 listene på dørene..

Neste før hel lakkering er å kjøpe inn nye skjørter og ny underdel til front spoileren..

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5" den potta eller?

Er det skilt på 940'n din E-K?

Var i TBG i går å så en 940 med Eiker, emblemløs grill å helt lik farge som din....deg eller bare en wannabe?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo-Lars:

Er 5" eller 5 1/2" har ikke målt..

Det er skilt på tralla nå ja, men jobbet i hele går på go kart banen etter skolen.. så var nok en wannabe.. så den var helt lik? bra jeg bygger om nå da.. sombrero

kommer nok på "døyne" i Tønsberg neste helg hvis fronten sitter sikkelig på..

Mvh

E-K Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo-Lars:

Er 5" eller 5 1/2" har ikke målt..

Det er skilt på tralla nå ja, men jobbet i hele går på go karten etter skolen.. så var nok en wannabe.. så den var helt lik? bra jeg bygger om nå da.. sombrero

kommer nok på "døyne" i Tønsberg neste helg hvis fronten sitter sikkelig på..

Mvh

E-K Racing

Helt lik farge, senka, emblemløs grill med den kromme ramma og eiker felger.

si i fra når du skal på døyne a.....må titte litt på grombilen din:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxis:

Takk, det er jo takket være deg maxis at jeg gjør det da :)

Satt og bare tenkte på det igår skjønner du, så kom jeg fram til at jeg bygger til en visker og 960 panser..

Men hvordan i homperæva får man ordnet hengselne? bytte til 960 a-stolper?

Mvh

E-K Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxis:

Takk, det er jo takket være deg maxis at jeg gjør det da :)

Satt og bare tenkte på det igår skjønner du, så kom jeg fram til at jeg bygger til en visker og 960 panser..

Men hvordan i homperæva får man ordnet hengselne? bytte til 960 a-stolper?

Mvh

E-K Racing

En kjenning har nettop bygd om sin 740,og han bygde om til 960 panser/a-stolper.det å få dit hengslene er litt av en jobb etter hva jeg forstod..Du må kappe ut en bit irundt hengseln ifra en "langpanserbil" og tilpasse den/gjøre plass for biten/hengseln inne ved ruta på din 940.

a-stolpene borrer du løs og flytter over,dette er kun snakk om det ytre laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har importert et par biler. En mercedes 1993 mod coupe og en volvo 242 75 mod nå nylig. Fordelen med veteranen er at du da får laveste engangsavgift og detm koster deg ca 6000 å ta inn bilen til landet i tollavgifter. Sett at du momser av ca kjøpssum på 6000,-

Når det gjelder biler som ikke er veteraner så gjelder satsene som han andre her skreiv. Og da kan du ca regne importavgifta som det samme som du gidde for bilen ca. Dvs gir du 40 000 så kommer den på 80 000 inn til landet (om det ikke er en super spesiell bil som har sykt masse hester etc?

som den 960'en jeg sikler på i usa nå.. litt under 20 000kr for bilen.. og ca 130 000kr i avgifter! heia norge (kan ikke si noe positivt om den avgiften egentlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

locked:

Ferdig med det un-topic tema nå :coplight :deng

Update:

Driver og plaster og pusser på front spoileren, også skal den få litt større luft intak.. sombrero pga. ny og front-mount intercooler kommer..

Mvh

E-K Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider