Gå til innhold

hvor sitter strammebolten/skruen på servoen?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Må jeg få spørre hva denne "stramme skruen" gjør ??

Har litt problem med min at den er treig når den er kald.. men oljen er gammel da. men sunst det er litt rart at den blir treig når den er kald bare av den grunn.

Sorry for offtopic) :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett sitter bolten under pumpa. blir nesten som å stramme en dynamo. Rett meg hvis jeg har feil...

Er ikke så lenge siden jeg monterte en men gullfisk minnet slår till igjen. er jo bare å løsne boltene til pumpa og se hvordan den reagerer.

God servo olje er jo alfa omega.

Dårlig gammel olje er ikke akkurat bra medisin for pumpe og systemet.

Hvis oljen har samme farge som den på nye flasker er den bra.

Hvis den er grå og missfarget er det nok på høy tid å skifte.

Man trenger ikke merke noe forskjell på rattet men pumpa merker det nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme skruen gjør at man kan justerer strammheteten på reima.

På F.eks noen Audier er dette veldig viktig å sjekke for den sitter i samsvar med bremse kraft forsterker faktisk.

Jeg kjørte som Faen etter en BMW i vaterlands tunnelen og plutselig var det en jævlig muskel servo og stein harde bremser. Dette var en Audi coupè.

Var reima som hadde røket.

Er nok bare selvmords kandidater i tyskland som konstruerer sånt.

Det kan bli litt for spennende for en som liker litt fart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååja.. er det slik stramme det er snakk oM ?

Trodde det var en skru man stilte på for å stille på servoen om den skulle være lett og slikt jeg..

Men det å stramme reima til pumpa, vet jeg nå.. Jeg må faktisk gjøre det på min, kan flytte reima nesten 3 cm :D

Mvh.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider