Gå til innhold

2.5" vs 3" eksos til 1.6l...

Ranger emnet


Spiffy

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis jeg var deg hadde jeg dritet i hele greiea... er det noe morro med fjortislyd... skaff deg noe under pansret slik at lyden kommer forfra ikke bakfra... 2" på ascona 2,2 i... det høres helt teit ut...[/quote

 

hvem f..n har prata om ascona da??!!

å kunne du vennligst utdype dette me "fjortislyd"??

 

å nei! jeg dropper ikke detta, visst jeg kan få et par hester ekstra eller bedre bunndrag av å sette på effektanlegg så gjør jeg d, ikke på grunn av lyden! den er bare en bonus...

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j spurte fordi j lurte på hvor denne info kom fra..ikke noe annet..

er ikke mulig å spørre uten at dere slosskåte folk hisser dere opp...

 

har ikke lov til å spørre her eller chicken angry :fingers:

 

Vel, for det første så går det an å ordlegge seg annerledes slik det ikke blir uklarheter om hva du vil. Det innlegget ditt det du "spurte" virket helt klart som et angrep og som om det med at eksosen ble kald var totalt feil.

 

Mener forøvrig at jeg har lest om nedkjølingen av ekos selv, men har ikke noe å tilføye på akkurat. Men det er nok noe i det.

 

Og en ting til, ta den blinklysfetishen din inn i skapet igjen (selv om dette sannsyneligvis er en av ytterst få poster du nevner blinklys) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan lage seg en regel... hvertfal på sugemotorer. En fordel har alltid en bakdel, og i effektsammenheng på motoren din (en 1,6), så vil et 2,5"+ gi deg sikkert en bra effekt på 5000rpm+. Bakdelen er at du har elendig bunndrag.

 

Mindere anlegg har det omvendt, godt bunndrag, og dårlig effekt på høyt turtal. (sier seg selv... mer gass = mer eksos+ lite rør = høyere motstand=lavere effekt)

 

Har et eksempel på dette. En BMW 318I E36-94 modell m/automat, monterte et 2,5" simons anlegg på bilen sin, og erstattet cat med "raka rør". Etter monteringen gikk bilen elendig...rett og slett.. Elendig! orket ingen ting, fordi kassa giret jo likt som før den :) men effekt-kurven var snudd på hodet..!

 

Endte med at han solgte anlegget, og satte på orginal-anlegg igjen, for å slippe å justere girkassa... :p Luktet dyrt :P

 

Så, som konklusjon er at det passer best med 2" til bilen din.

 

-Lars

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j spurte fordi j lurte på hvor denne info kom fra..ikke noe annet..

er ikke mulig å spørre uten at dere slosskåte folk hisser dere opp...

 

har ikke lov til å spørre her eller chicken angry :fingers:

 

Da må jeg jo bare beklage! Du virket som du var så på høgget på de andre postene at når du sa hvor i all verden har osv. så trodde jeg du prøvde å provosere! Men da tok jeg feil! Sorry!

 

Men jeg husker ikke hvor jeg leste det forresten..!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første så er dette angrep mot folk som ikke kanskje ordlegger seg etter deres meninger..

 

Det kan jeg forsåvidt se meg enig i, men du bør være klar over at det er mange som irriterer seg veldig over dine innlegg om blinklysolje og dens fortreffelige egenskaper. Det virker som om det kun er for å ødelegge tråder.

 

Drekk blinklys olje det er det eneste som hjelper for en god helse... sombrero :fingers: :fingers: :fingers:

 

Du får ta deg en god slurk da og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i allverden har du funnet dette...........

 

sugmotorer trenger mindre eksos diameter for å få fart på avgasser.....

da et freeflow er best men det må være avpasset slik at avgassene kan få høyest mulig fart.....

 

er bare dieselmotorer som trenger motstand....

og 2 taktere

 

 

kjører 2" hele veien på min med kun en bakpotte.. 1.6 liter!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å d funker bra??

åssen er bunndraget/effekten, merka du no forskjell??

 

 

jeg merka kun at den ble mye kvassere på 1 og 2 gir pluss at lyden ble bare utrolig bra.. ikke noe brumming! har også filter noe som hjelper utrolig mye på MONO-jet injektion vis du vet va det er!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår