Gå til innhold

ombygning

Ranger emnet

Vagga

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan fortelle meg ekstakt hvor mye arbeid det er å bygge om fra b230k motor til b230f motor? Hva må man gjøre? mye å bytte ut av ledningsnett? bensin retur? hva med tenninga? har jo sånn delvis elektronisk tenning, med føler på svinghjulet osv.. kan jeg bare flytte over sensoren og det svinghjulet jeg har? eller må jeg få tak i komplett tenning å?

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen kan fortelle meg ekstakt hvor mye arbeid det er å bygge om fra b230k motor til b230f motor? Hva må man gjøre? mye å bytte ut av ledningsnett? bensin retur? hva med tenninga? har jo sånn delvis elektronisk tenning, med føler på svinghjulet osv.. kan jeg bare flytte over sensoren og det svinghjulet jeg har? eller må jeg få tak i komplett tenning å?

Hvis du skal kjøpe deg en b230f å sette inn så sørg for at du får en komplett motor med alt av ledningsnett..

Da er det bare å rive ut alt som hører med den gamle motoren.. Så setter du inn alt du fikk med på den nye..

Må legge opp til retur av bensin også ja.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at det ikke er snakk om å bygge om en K-motor til en F-motor? Det ville i så fall betydd bytte av topp og stempler. Hvis det du vil er å bytte ut K-motoren med en komplett F-motor, sørg som nevnt allerede å få en komplett motor med styringsenheter og alt. Ledningsnett og tenning er nokså forskjellig. Du kan jo studere forskjellene her, du finner begge motorene hvis du ruller deg litt nedover:

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

(Skjemaene dekker riktignok 740 av 1989-modell, men det meste er likt med 240.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider