mazdafun Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hei. Er det noen som har erfaring med hvilke forsikrings-selskap som er best på veteran? Som ikke er mega-pirkete på strikt original stand, og har forståelse for at en gammel rice-burner kan være litt sjelden? mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Jeg har litt erfaring. Jeg og en kompis kjøpte en ombygd volvo 142 -68mod. Den er taksenka og karoseriet er senket. For det første så er man nødt til å ha en bruksbil forsikret i samme selskap som man har tenkt å ha veteranbilen. Siden jeg har golfen min forsikra i gjensidige så tok jeg en telefon dit og hørte med dem hvordan det var med forsikring av en ombygd veteranbil. Fikk da til svar at det var umulig, den måtte være i 100% orginal stand, dvs lakk, interiør og alt det andre skulle være slik den var når den trilla ut fra fabrikken. Dette hørtes ikke så aktuelt ut for meg, så da tok jeg kontakt med if, de kunne gjerne forsikre en ombygd veteran bil for 700 i året, men jeg var da nødt til å flytte over golfen til dem noe som ville betydd at jeg hadde mista et ungdomstillegg på 3000,-. Etter et kjapt regnestykke så fant jeg ut at det alle greieste var å holde meg til gjensidige og forsikre volvoen som en "vanlig" bil. Dette skulle dem ha litt over 3000 for i året, hvorav 1000 er ungdomstillegg. Nå må det også nevnes at vi kun skal ha volvoen med skilte noen måneder før vi parkerer den så da fant vi ut at det like vel ikke blir så ille månedspris. Alt i alt så kan jeg oppsumere med at å forsikre en veteran som er ombygd ikke er enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hei. Takk for bra svar ! Mazda REPU'n er helt org (-så langt det går). Jeg har masse forsikringer i Gjensidige, så jeg fikk forsikret Mazdan for ca 500 spenn i året. Men, jeg har en veteran Mercedes også (Camping). Må nok til IF med denne, da den er ett "one-off" bygge. Startet livet som lastebil, med fullt påbygg fra fattern's karrosseriverksted... Bruksbil med forsikring i IF skal vel kunne ordnes. Skal sjekke hvem av dem som er billigst å forsikre hos IF (det er nok ikke RX-7'n eller 323 GT-R :rolleyes: ). B2000 pickup er kanskje den billigste? (Har litt "bruksbiler og ta av..sukk) Årsavgifta er neste post. Masse biler under 30 år gamle, er DYRT. Jeg skal bare skaffe meg veteranbiler etter dette...hater staten for måten de flår alle som bor i dette landet.... angry (Har betalt toll, moms, etc idag, og bare måtte ha det ut :) ) mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hei. Er det mulig å velge reg. nummer selv lenger på veteran? Eller får jeg 2005 nummer? Hadde vært tøft å fått RE 74111, eller RE 13811, eller noe annet. (RE er en gamel serie i Stavanger) mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Årsavgift for veteran er for tiden 180,- i året. Det med kjennemerke vet jeg ikke, men da bilen jeg og en kompis kjøpte ble importert i -99 så fikk den reg nr X19068, og det er jo litt fett da siden det er en -68 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw Digger Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Du kan ikke bestemme skilt nr når bilen er 72/73 modell eller nyere!! Siter 1996 Vw Passat 1,9 TDK 1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Hei. Er det mulig å velge reg. nummer selv lenger på veteran? Eller får jeg 2005 nummer? Hadde vært tøft å fått RE 74111, eller RE 13811, eller noe annet. (RE er en gamel serie i Stavanger) mvh Man kan søke om å få bruke gamle norske nummer, hvis bilen som hadde dem originalt ikke finnes lengere. En kompis som tok inn en mini får nummeret til farens gamle mini fra 70 åra siden det er ledig nå! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Hvordan er det med biler som er ombygd og registrert med større motor? Er det i det hele tatt mulig å få noe billigere forsikring og/eller årsavgift for disse, eller blir det full pris? Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg