steinar Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hei, Er det noen som vet hvordan bombrikkene til politi / buss / utrykningskjøretøyer fungerer? (de for å åpne alle bommene i Oslo som sperrer veier ved bomringen) Jeg kan jo tenke meg at de sender ut et radiosignal på en gitt frekvens. Ved å lage en detektor bak bilen som fanger opp dette signalet vil det ule straks du har en bil på halen. Og hvis du ser at det ikke er en buss eller sykebil så bør du roe ned kjørestilen. Noen med mer kunnskaper om dette her? Trykker de på en knapp på en sender for å åpne bommen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Hei, Er det noen som vet hvordan bombrikkene til politi / buss / utrykningskjøretøyer fungerer? (de for å åpne alle bommene i Oslo som sperrer veier ved bomringen) Jeg kan jo tenke meg at de sender ut et radiosignal på en gitt frekvens. Ved å lage en detektor bak bilen som fanger opp dette signalet vil det ule straks du har en bil på halen. Og hvis du ser at det ikke er en buss eller sykebil så bør du roe ned kjørestilen. Noen med mer kunnskaper om dette her? Trykker de på en knapp på en sender for å åpne bommen? Ja de trykker på en knapp for å åpne bommen. Ihvertfall av hva jeg kan huske sist gang jeg satt på buss forbi en bom Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dj_LoVeHeArT Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 niks! du trykker ikke på en knapp.. har en lignende jeg:D det er akkurat som vanlig bombrikke... du kjører nær bommen..og simsalabim..så er den åpen=) Siter BooM BooOOOm, Brooom=p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 niks!du trykker ikke på en knapp.. har en lignende jeg:D det er akkurat som vanlig bombrikke... du kjører nær bommen..og simsalabim..så er den åpen=) så er det noen år siden jeg bodde i oslo :P Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Ja de trykker på en knapp for å åpne bommen. Ihvertfall av hva jeg kan huske sist gang jeg satt på buss forbi en bom Nei, de har en radiosender under bussen. Den virker også på lyskryssene som ligger inne på ruten bussen kjører. Skal du ha den på bilen din må du sørge for at den får 24v Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 Hei, Er det noen som vet hvordan bombrikkene til politi / buss / utrykningskjøretøyer fungerer? (de for å åpne alle bommene i Oslo som sperrer veier ved bomringen) Jeg kan jo tenke meg at de sender ut et radiosignal på en gitt frekvens. Ved å lage en detektor bak bilen som fanger opp dette signalet vil det ule straks du har en bil på halen. Og hvis du ser at det ikke er en buss eller sykebil så bør du roe ned kjørestilen. Noen med mer kunnskaper om dette her? Trykker de på en knapp på en sender for å åpne bommen? Ingen dum idè, har du frekvensen og mye elektronikk kunnskap skal vel det funke... Men finnes det ikke en slik Politiradio detektor da? Hvis noen har sett noen Filmer fra Gumball så har jo noen av de en duppedings som Uler selv når en Politi bil kjører i motsatt kjøre felt i motsatt rettning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andrè Jonassen Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 noen som vil ta opp denne tråden??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mai 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2012 Er ikke noe problem å jamme ut slike bommer. Bare kjøp en slik og du kan kjøre snarveier gjennom boligstrøk alt du orker (pluss at mobiltelefonen din mister dekning). Men på den seriøse siden, så er det vel noe lignende garasjeportåpnere de bruker, men på en annen frekvens. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg