Gå til innhold

Drifting-tiltak Trøndelag!

Ranger emnet


Heimegut

Anbefalte innlegg

http://www.wheelie.no/produktavd.asp?avdID=8

 

 

Hittil (på to dager) har 20stk skrevet seg opp på liste og de ønsker

å være aktive medlemmer. Hvor mange som kommer til å satse på drifting

er jo erfaringsmessig uklart. Men ut i fra det baneiere, klubber og NBF sier

så blir det ikke gjort noe før utøvere selv viser interesse (logisk...).

 

NBF gidder ikke å forhaste seg med å tilrettelegge for noen få utøvere, men er interessen stor skjer det nok ting!

 

Her er det håp om å trene:

Lånkesenteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.wheelie.no/produktavd.asp?avdID=8

 

 

Hittil (på to dager) har 20stk skrevet seg opp på liste og de ønsker

å være aktive medlemmer. Hvor mange som kommer til å satse på drifting

er jo erfaringsmessig uklart. Men ut i fra det baneiere, klubber og NBF sier

så blir det ikke gjort noe før utøvere selv viser interesse (logisk...).

 

NBF gidder ikke å forhaste seg med å tilrettelegge for noen få utøvere, men er interessen stor skjer det nok ting!

 

Her er det håp om å trene:

Lånkesenteret

 

Jeg har var på lånke å prøvde å drifte litt i fjor høst på BMW treff, tøff bane til drifting, litt mindre dumper hadde gjort seg. Fikk forresten premie for lengste kjøretur til treffet. 5-6 timer fra Oslo, kommer gjerne opp igjen å kjører på Lånke, så jeg kan jo skrive meg inn på siden.

 

Edit: Vi skulle ikke samla medlemmene i http://www.dcn.no da? som allerede har mange medlemmer, tror ikke det er noe lurt å "splitte" norsk drifting i flere organisasjoner. ?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har var på lånke å prøvde å drifte litt i fjor høst på BMW treff, tøff bane til drifting, litt mindre dumper hadde gjort seg. Fikk forresten premie for lengste kjøretur til treffet. 5-6 timer fra Oslo, kommer gjerne opp igjen å kjører på Lånke, så jeg kan jo skrive meg inn på siden.

 

Edit: Vi skulle ikke samla medlemmene i http://www.dcn.no da? som allerede har mange medlemmer, tror ikke det er noe lurt å "splitte" norsk drifting i flere organisasjoner. ?

 

Er enig med at banen er litt humpete, men det gir jo også litt utfordring...

Oppsett på bil vil jo ihvertfall skape hodebry. Forøvrig er det jo en ganske morsom bane med variasjoner og bakker opp og ned.

(jeg har sett mange filmer fra japan der banene er underlegne i forhold til Lånke). Japsene stiller jo opp med S15'er og skyliner selv på slike baner.

 

Nå er det slik at det ikke er noen aktivitet i særlig grad på asfaltdelen på Lånke, så den har ikke blitt prioritert. Det har riktignok vært en del gatebiltreff der o.l., men det er ingen som driver motorsport av noen særlig grad på asfaltdelen. Det kan jo være håp om utbedringer, men da må det foreligge et økonomisk grunnlag for det, enten i form av driftsinntekter eller i form av støtte. Kan man vise til at dette er et positivt tiltak for ungdomer kan jo sistnevnte faktor mulig bli aktuelt.

 

Angående ditt spørsmål om DCN. Jeg er selv medlem i DCN og ser gjerne at klubben får til arrangementer som driftdays oppvisninger osv, men vi ønsker nå å drive driftetrening i vårt nærområde, som f.eks. Lånke.

Skal vi få gjennomslag for det MÅ vi organisere oss gjennom en organisasjon tilsluttet NBF! Alt annet vil være omveier å gå.

 

Årsak:

1. Baner som Lånke prioriterer å leie ut til klubber tilsluttet NBF, andre får stille seg i kø for å leie på helgedager (9000 eks.mva per dag).

Er man organisert gjennom f.eks. KNA stiller saken seg annerledes (ihvertfall på Lånke)

 

2.KNA har innad i klubben folk med erfaringer fra arrangering av bilcross-,rallycross- og rallyløp og som kan være løpsledere, banegodkjennere osv.

Med tanke på at vi som driftere kan være interesserte i å få til løp og oppvisninger på f.eks. parkeringsplasser (flytte motorsport til dit publikum er istedet for omvendt) kan det være lurt å ha kvalifisert personell med erfaring i klubben. Dessuten har f.eks. KNA rutiner og støtteapparat for gjennomføring av arrangementer.

 

3. Det er viktig å vise NBF at en klubb som KNA er interessert i å ta inn denne sportsgrenen i organisasjonen og at vi nå vil bli tatt seriøst og får sporten opp og frem. Jeg har erfart at det nytter ikke å stå med lua i hånden og spørre "kan ikke vi få lov til å drifte litt da, vær så snill..."

 

4. Kan det være mulig å få midler til å lage egne driftebaner (gjerne kombinert med gokart og supermotard) slik som de har i Japan? I såfall bør man tenke etter hva kan man gjøre for å det til? Hvem skal man samarbeide med, hva kan gi innflytelse på det og hvem sitter på pengesekken som kan la det bli en realitet....

 

 

Jeg tror at de aller fleste er interessert i mest mulig driftetid og variasjon på baner. Det spiller ikke så stor rolle hvordan det blir gjenomført, bare det skjer!

Jeg for min del kommer til å fortsette å være medlem i DCN, hvis det gjør at jeg kan få mulighet til å drifte. Samtidig er jeg og mange i Trondheimsområdet veldig interesserte i å trene så ofte som mulig uten å måtte bruke alt av fritid på å reise.

 

Lar det seg f.eks. gjøre å få til treningstider på fredagskvelder (og da vet mange at det gjerne kan være gatebiltreff på Lånke på lørdager/søndager= driftetid...?) så vil jo vårt engasjement kunne bidra til at tilreisende kan få glede av dette. I hovedsak ønsker man nå å tilby noe for trøndere.

For min del ønsker jeg å kunne delta på treninger andre steder i landet hvis noen tilrettelegger det.

 

Med tanke på hvem som skal arrangere konkurranser etc. tror jeg ikke det er så relevant enda i og med at nivået og antallet utøvere gjerne må økes først.

 

Mvh

Sølve Bønå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fortalt av noen i nordmøre gatebilklubb, at lånke banen hadde blitt forbedret til i år? At langstrekket var endret litt på, og at svingen etter langstrekket ikke var riktig så offroad preget..

 

Stemmer dette?

 

Håper det, så kan det jo hende bunnpanna overlever en runde eller to :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som Sølve sier. For å arrangere offisiell trening eller løp etter bilsportreglementet må man som klubb være tilsluttet NBF. NBF består i dag av KNA, NAF, NMK, Amcar og MA om jeg ikke husker feil. Å få DCN inn under NBF paraplyen har vært et tema, men kommer til å ta tid. Derfor er et slikt opplegg som Sølve skisserer veldig fornuftig.

 

Dersom flere lokale klubber tilknyttet en av hovedorganisasjonene får sin egen driftinggruppe så er vi langt på vei til å få til noe.

 

Når det gjelder DCN så er dette en landsdekkende, kommersielt drevet klubb som skal fungere som et slags samlingspunkt og en informasjonskanal, samt markedsføre drifting. Selv om det har vært litt stille i vinter, var DCN veldig aktive i fjor, og takket være en meget god dialog med NBF kom vi bl.a. frem til et regelverk, samt en aksept for det vi holdt på med. Som oftest er dette den største bøygen. Vi vil fortsette å jobbe videre med dette, slik at KNA, NAF og andre arrangører har et regelverk å forholde seg til. Etterhvert som lokale klubber engasjerer seg og tar får en rutine på trening og konkurranser vil DCN's konsentrere seg om markedsføring og administrative oppgaver av mer generell karakter. Det vi ser fra vanlig motorsport er at de lokale klubbene har full kontroll på alt som har med arrangement etc. å gjøre, men at sporten mangler et felles organ som kan jobbe mer ut mot publikum og sponsorer. Det er der vi håper at DCN kan gjøre en jobb.

 

Med andre ord er det rom for alle :)

 

"Formannen"

Drift Club Norway

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Skjer det noe her da?

 

 

Synd med den bulkinga på Lørdag Sølve.. men det er vel slikt man må regne med av og til.. =)

 

 

Deilig med litt battlescars...Nå kan jeg jo bruke bilen uten bekymringer.

 

Ja jeg gjør absolutt det jeg kan + mye mer (presser andre til å mase for meg...)

 

Vi har bestemt oss for å prøve å få til dette ved bruk av Autoslalåmreglementet. Det vil med andre ord si at vi må drive mye teknikktrening (jeg trenger ihvertfall det...) og kanskje ikke forvente de helt høye hastigheter.

 

Jeg tror ikke NBF vi komme med noe godkjent reglement for drifting med det første, dessuten må isåfall baner godkjennes for grenen hvis man kommer så langt.

 

Det ser ut til at man må ha registrerte biler for å kunne kjøre på Lånke enn så lenge.

 

Evnt. skaffe seg en bilcross/rallycrossbil og håpe på at Lånkesenteret får ny godkjenning for det (i fjor var det faste treninger annenhver tirsdag for disse).

 

Kommer tilbake med mer info senere.

 

PS! Har funnet mange bra spots for drifting i Trondheim, har du lyst har du lov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all det blir satt i gang tiltak som gjør at vi kan få gode driftere internasjonalt.. I japan er det like vanlig at folk drifter som vi i Norge går på ski eller spiller fotball.. Drifte trening hadde vært en ting...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Morten sa noe om at man kunne kjøre uregistret på lånke hvis alle som var på banen samtidlig var uregistrert...?? Er det kanskje vanskeli å få t?

Bør jo ha en bil å drifte med da :rolleyes: Sugen på en tur til Uk`en utpå sommeren?

Nå: BMW 520 -97

Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo

Nå: -95 Corsa B 1,4i

EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd

Ex: -89 Vectra A 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir vel vanskelig å rygge hele banen å:)

Frister veldi med en runde ja toms.. Men da blir det kun en uregga bil for min del, iallefall til å begynne med. Derfor er det jo kjekt å vite på forhånd om det blir mulig å kjøre med det.... Får jo kurant bil for 10k jo:)

 

Hvordan bil er det man får til 10k som man kan drifte med på asfalt? Det er noe jeg kunne tenkt meg å vite. sombrero

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bil er det man får til 10k som man kan drifte med på asfalt? Det er noe jeg kunne tenkt meg å vite. sombrero

Nissan 200sx S13 fra rundt 1990 Med "rattet på feil side" og ikke betalt reg/skilt avgift.

Men dette kan du både lese om og diskutere i "kjøp bil fra uk" tråden et annet sted her i driftingforumet, så ikke mer offtopic.

 

Tiltaket her dog er meget meget positivt! Og lånkebanen er en av norges bedre baner for drifting, og jeg har testa alle :)

Det humpete underlaget gjør at man kan få til nogenlunde bra drifting selv med originalt understell og ikke alt for mye power.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår