Gå til innhold

Drifting-tiltak Trøndelag!

Ranger emnet


Heimegut

Anbefalte innlegg

Både jeg og tomas har blitt litt gira på 200 fra england, men da blir d jo uten skilt.. derfor kjipt med de nye reglene:(

 

Ja, er dumt de reglene.. når jeg hadde fått meg arbeide med stabil lønn (er i amryen, begynner på skole) så hadde jeg kjøpt en 200 til 10k tvert for å ligge brett med.. Da er det liksom ikke så farlig om det ryker noe eller at det går litt dritt. så kan man sikkert selge bilen til en rar person med 200 forminst det du ga for bilen... Håper for all del at den regelen ikke varer lenge.. for det er utrolig mange biler som er fete på bane som ikke har skilter...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, er dumt de reglene.. når jeg hadde fått meg arbeide med stabil lønn (er i amryen, begynner på skole) så hadde jeg kjøpt en 200 til 10k tvert for å ligge brett med.. Da er det liksom ikke så farlig om det ryker noe eller at det går litt dritt. så kan man sikkert selge bilen til en rar person med 200 forminst det du ga for bilen... Håper for all del at den regelen ikke varer lenge.. for det er utrolig mange biler som er fete på bane som ikke har skilter...

 

 

En 200sx til 10k må gjerne påplusses 20-30lapper for å bli et bra driftejern.

Man kan også innkalkulere overhaling av en slik motor, hvis den ikke har vært åpnet før.

Det vil koste ca. 15 lapper i deler og mekanisk arbeid.

 

Dette er en grei oppskrift/kalkulering for å få en bra 200SX:

Bil 10 000,- (?) + frakt, mva etc?

Overhaling motor 15000,- + arbeid

Coiloverkit fra kr. 9000,-

Diffbrems 10000,-

3" eksos fra turbo ca. 10 000,-

Mapping ca. 7000,-

 

Sum: 61 000,-

 

Evnt. bytte stag/foringer +3-10000

Førerstol: fra 2000,-

 

 

Jeg vil ikke anbefale å kjøpe en 200sx etter et budsjett på 10-15000.

Kjøp da heller en Ford Sierra 2,0 IS, sveis sperre, kjøp ok understell og

ha den på skilt, eller gå for en Bilcrossbil!

Det vikstigste er å drifte, ikke skru/spare penger.

 

Det kan være muligheter for banekjøring på Lånke også om vinteren, helgromt.

Jeg kommer til å kjøpe meg en ny Sierra utpå høsten som SKAL brukes opp i løpet av vinteren (1000$ driftclub).

Her blir det Jamex 40mm senkesett med dempere og sveiset sperre,nye dekk, kanskje også innkjøp av rattnav så jeg kan bruke favorittrattet mitt fra AE86'en. hEMLAGA STyLiNg av takplater etc.

Planen er å flytte over utstyret på en ny sierra vinteren etter. I så måte vil budsjettet per vinter være prisen av bilen + omreg. (max 1000$) + det jeg bruker/ødelegger av dekk og felger. Årsavgift blir ikke betalt, da bilen vrakes innen 15. mars.

Regninger fra legevakta og reperasjoner av bilen (ikke kosmetisk) får trekkes fra sprit-/byrundebudsjettet.

 

 

Reglene er sånn fordi NBF ikke vil ha prøveskilter på banen og fordi NBF ikke har fått til et reglement med tilhørende banegodkjenninger for den type aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 200sx til 10k må gjerne påplusses 20-30lapper for å bli et bra driftejern.

Man kan også innkalkulere overhaling av en slik motor, hvis den ikke har vært åpnet før.

Det vil koste ca. 15 lapper i deler og mekanisk arbeid.

 

Dette er en grei oppskrift/kalkulering for å få en bra 200SX:

Bil 10 000,- (?) + frakt, mva etc?

Overhaling motor 15000,- + arbeid

Coiloverkit fra kr. 9000,-

Diffbrems 10000,-

3" eksos fra turbo ca. 10 000,-

Mapping ca. 7000,-

 

Sum: 61 000,-

 

Evnt. bytte stag/foringer +3-10000

Førerstol: fra 2000,-

 

 

Jeg vil ikke anbefale å kjøpe en 200sx etter et budsjett på 10-15000.

Kjøp da heller en Ford Sierra 2,0 IS, sveis sperre, kjøp ok understell og

ha den på skilt, eller gå for en Bilcrossbil!

Det vikstigste er å drifte, ikke skru/spare penger.

 

Det kan være muligheter for banekjøring på Lånke også om vinteren, helgromt.

Jeg kommer til å kjøpe meg en ny Sierra utpå høsten som SKAL brukes opp i løpet av vinteren (1000$ driftclub).

Her blir det Jamex 40mm senkesett med dempere og sveiset sperre,nye dekk, kanskje også innkjøp av rattnav så jeg kan bruke favorittrattet mitt fra AE86'en. hEMLAGA STyLiNg av takplater etc.

Planen er å flytte over utstyret på en ny sierra vinteren etter. I så måte vil budsjettet per vinter være prisen av bilen + omreg. (max 1000$) + det jeg bruker/ødelegger av dekk og felger. Årsavgift blir ikke betalt, da bilen vrakes innen 15. mars.

Regninger fra legevakta og reperasjoner av bilen (ikke kosmetisk) får trekkes fra sprit-/byrundebudsjettet.

 

 

Reglene er sånn fordi NBF ikke vil ha prøveskilter på banen og fordi NBF ikke har fått til et reglement med tilhørende banegodkjenninger for den type aktiviteter.

 

Er mye man kan gjøre med en slik bil selv. Kan man skru litt så er ikke motor overhaling det vanskeligste i verden.

*10000k for 3" eksos synes nå jeg var en veldig stiv pris.

*Coliover kit får man for rundt 7k.

*Er ikke dyrt å få ut 250hk ut av den bilen.

*Letting av bilen er helt klart en ting som er med på å få det til å gå bedre.

*tror du får en rimelig grom 200 for 60k ja.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skulle fått til bra bil for 30k å jeg da men... Ikke alle som har råd til å bygge ferdi bilen på en helg veit du sølve:) Tror jeg hadde satset på coiloverkit til å begynne med og det hadde vært d:)

Jeg får vel fortsatt komme på wheelie i kveld????:(

 

Men det å lette bilen ved å ta ut interiøret osv... er ikke vanskelig, og du får ned vekten på bilen en goddel ved å gjøre det..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bil er det man får til 10k som man kan drifte med på asfalt? Det er noe jeg kunne tenkt meg å vite. sombrero
'

 

Min kosta ikke mer enn 10k den.. Er ingen perle, men i meget bra teknisk stand. Hvis du ser bort fra en foring som er gåen;) Er konge bil til drifting det, men sørg for å få deg en med manuellkasse...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for all del at folk vil gå for biler som S13, men vil bare advare om at det kan komme til å koste mer enn beregnet.

 

 

Hilsen en som nettopp har bygd en forholdsvis rimelig S13 driftebil, og som har opplevd motorras i de jeg har sittet bak rattet i.

Bilen fungerer utmerket nå, det er sjåføren som må trimmes...

 

Men nå foreslår jeg at den diskusjonen fortsetter under en annen tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

 

Min kosta ikke mer enn 10k den.. Er ingen perle, men i meget bra teknisk stand. Hvis du ser bort fra en foring som er gåen;) Er konge bil til drifting det, men sørg for å få deg en med manuellkasse...

 

Hehe.. Foringer er vel forbruksvare vis man skal drifte. Manuellkasse er jo en selvfølge, drifte med automat blir ikke helt det store..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Foringer er vel forbruksvare vis man skal drifte. Manuellkasse er jo en selvfølge, drifte med automat blir ikke helt det store..

 

Det går akkurat;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg sier man må skaffe seg en med manuell;)

 

ok :) kjørte en 325i dag med automat.. det var ekkelt å legge ut... automat kassa levde sitt eget liv, mens jeg ville leve mitt liv ved å legge den breit sombrero

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår