Gå til innhold

Kjøper ting til 1,8 16v

Ranger emnet

Zwixern

Anbefalte innlegg

trudde det bare var 130 eller noe i 16Vene jeg:) jaja, vis du får 30 hk av luftfilter og effektanlegg e jo det supert:) lol...

kanskje det ikke var 160 da. :S 139hk tror jeg kanskje. joda

men uansett må jeg få gjort no mere vil ha 200 :D

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror ikke det er no anna enn effekt anlegg og luftfilter... har ikke helt fått med meg hva som er gjort med den.

Vil få litt mere hk. nærmere 200hk, så kommer jeg til å satse mye på utseneede. Må jeg ha turbo osv for å oppnå 200?

Neida, man må ikke ha turbo for å komme opp i 200, men N/A trim til 200 hk, vil koste mye penger, og føre til at du får en motor som blir vanskelig å kjøre med til vanlig bruk... -> lite kraft i bunnen av registeret, ujevn tomgang, eller veldig høy tomgang for å ikke daue osv... pluss dette, så må innsprutet byttes uansett siden k-jet ikke tåler noe spesiellt mer enn 160hk uten tillegssprut...

Skal du ha en motor på rundt 200hk som er god å kjøre, og som går godt, så er turbo det beste alternativet mener iallefall jeg... Fullstendig mulig å gjøre det uten også, men blir minst like dyrt serru :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man må ikke ha turbo for å komme opp i 200, men N/A trim til 200 hk, vil koste mye penger, og føre til at du får en motor som blir vanskelig å kjøre med til vanlig bruk... -> lite kraft i bunnen av registeret, ujevn tomgang, eller veldig høy tomgang for å ikke daue osv... pluss dette, så må innsprutet byttes uansett siden k-jet ikke tåler noe spesiellt mer enn 160hk uten tillegssprut...

Skal du ha en motor på rundt 200hk som er god å kjøre, og som går godt, så er turbo det beste alternativet mener iallefall jeg... Fullstendig mulig å gjøre det uten også, men blir minst like dyrt serru :)

Okei, da går jeg for turbo. Vet du av no brukt da?

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da går jeg for turbo. Vet du av no brukt da?

He, he.. hele dette 16v turbo greiene er nesten en egen vitenskap innen vw miljøet :) for å si det sånn: når du har kommet så langt at du kan tenke på hvilken turbo du skal ha, er du nesten ferdig :)

Les endel tråder om 16vT her og på vwaudiclub forumet, så finner du ut av hva som må gjøres.. litt for stort prosjekt til å begynne å legge ut om her... regn med rundt 30 000 for 250-300 hk.. kan gjøre det på billige måter også å få omtent 200hk for rundt 15000 vil jeg tro...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. hele dette 16v turbo greiene er nesten en egen vitenskap innen vw miljøet :) for å si det sånn: når du har kommet så langt at du kan tenke på hvilken turbo du skal ha, er du nesten ferdig :)

Les endel tråder om 16vT her og på vwaudiclub forumet, så finner du ut av hva som må gjøres.. litt for stort prosjekt til å begynne å legge ut om her... regn med rundt 30 000 for 250-300 hk.. kan gjøre det på billige måter også å få omtent 200hk for rundt 15000 vil jeg tro...

Har lest endel på de. Ser de kjøper manifolder og ting i hytt og pine :P Men trenger vell mere enn det før den tid. Som feks stempel, porter, kompresjon, kammer etc.

Men hvis du vet av noe som må til for å bygge 16vT så må du si ifra :)

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest endel på de. Ser de kjøper manifolder og ting i hytt og pine :P Men trenger vell mere enn det før den tid. Som feks stempel, porter, kompresjon, kammer etc.

Men hvis du vet av noe som må til for å bygge 16vT så må du si ifra :)

Joda, kan få hele innkjøpslisten av meg hvis du vil... legg vw_vag16@hotmail.com til på msn hvis du har, eller send pm.. så får du vite hva du skal se etter...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider