Gå til innhold

Gatebiler om 20-30 år

Ranger emnet

KennethA

Anbefalte innlegg

Nå som gatebilinteressen er på topp, driver veldig mange å bygger opp reindyrka "gatebiler" av 20-30 år gamle biler. Gjerne gamle rallybiler. Ribber alt, sliper ned, sveiser rust og bygger opp og lakkerer på nytt, og bygger motor og understell -> Perfekt karosseri + Grom motor og understell.

Biler som folk legger i alt fra 50,000 - 500,000 + kr.

Alt tyder på at dette ikke er en interesse som kommer til å dabbe av med det første, og mange av oss kommer sikert til å få "avkom" som arver interessen når de ser grombilene som står lagret på loven eller i garasjen.

Hvilke "dagens" karosseri (1995-2005) kommer disse folka til å bruke tror dere?

Hvilke karosseri egner seg best? og hvilke ser best ut om 20- 30 år?

Selvfølgelig kommer Evo-bilene til å være populære, og Impreza og de fleste bilene gutta kjører med i WRC, men er det noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Akkurat som mange nå bygger på 15 - 20 år gamle Golfer vil vel fortsatt nåtidens nye Golfer være populære om 20 år.

Men ettersom de fleste nye biler begynner å ligne på romskip blir det et trist syn framover. Finnes da mye brukbart innimellom, men enkelte biler ser litt for mye ut som romskip, og det stopper sikkert ikke med det nå.

Vel, andre biler ja... Nissan 350Z, Honda NSX, S2000 osv... alle gromme uoppnåelige biler nå blir kanskje mer dagligdags i fremtiden.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som mange nå bygger på 15 - 20 år gamle Golfer vil vel fortsatt nåtidens nye Golfer være populære om 20 år.

Men ettersom de fleste nye biler begynner å ligne på romskip blir det et trist syn framover. Finnes da mye brukbart innimellom, men enkelte biler ser litt for mye ut som romskip, og det stopper sikkert ikke med det nå.

Vel, andre biler ja... Nissan 350Z, Honda NSX, S2000 osv... alle gromme uoppnåelige biler nå blir kanskje mer dagligdags i fremtiden.

word!

men trur mere "vanlige" biler blir brukt, som f.eks en 2005 modell audi a4 om 20 år, som er fikset på, kommer til å bli det samme som om hvis vi ser en utrolig gjennomført gammel audi 80 f.eks som er 15/20 år gammel. Så ergo, det vil gå mange fine biler om 20 år, flere rånere som har biler med "rundere" former, hvis dere skjønner, værtfall min teori.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte tenkt på dette selv.

Jeg tror man tar med seg nåtiden videre. Akkurat som gamlingene hører på musikken fra sin tid selv idag.

Altså at vi kanskje kommer til å kjøpe dagen uoppnåelig morro-biler til en billig penge og pusse dem opp for å realisere guttedrømmene våres :)

Også kommer selvsagt neste generasjon om 20-30 år til å synes at det er galskap å bruke så mye penger på gammle vrak ;)

Håper dere skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. HVILKEN biler, hmm...

Kan se for meg Evo'er og STi'er som lekebiler for vinteren, og dagens M3/5- og RS/S-modeller som banebiler selvsagt sammen med slitte Skyline's og NSX'er osv. :)

De gammle bilene forsvinner jo tross alt etterhvert også, når det dessverre ikke er mer å hente ut av dem...

Tenk å finne en strøøøøøøøøøken første generasjons Porsche 911 Turbo fra 1974, helt første liksom, også bare parkerer man den og tar vare på den og tar den ut igjen om 30 år. En så strøken nostalgisk perle ville ytet mer respekt og misunnelse og begeistring enn de aller fleste av datidens elektronikk-brakker :D:D:D:D - Ufattelig deilig tanke som jeg leker med, men dessverre ikke har råd til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden av livet når jeg kan pusse opp en Golf II for rundt 200.000 kroner, da er jeg fornøyd!

Jeje...

Tror at det kan bli triste tider fremover. Stort sett alle merkene lager jo "romskip" nå. Mange av dem kan ikke bli fete uansett hva du gjør.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 20-30 år så er nok bensin prisene så høye at man bare kan glemme å kjøre på bane med dagens gatebiler...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa dem sikkert for 30 år siden også :D

Ja men med den teknologien dem hadde for 30 år siden var ikke like god som den vi har i dag, så jeg tror nok dagens "spådommer" er en del mer nøykatig enn de våre foreldre fikk da de var små..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta vare på Golfen min til jeg dør, så kan jeg fortelle mine barnebarn om at det var sånn vi gjorde det før i tiden, mens barnebarna suser rundt i små romskip.

Men da ler de sikkert og sier, "Men den har jo ikke vinger engang!"

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo 20 år gamle biler i dag ganske enkle greier, mens å ta en av dagens biler om 20 år sikkert vil være værre, med all elektronikken og slikt, blir nokk ike like lett for hvermansen å ribbe å mekke på en 2005 mod, enn en 85mod Golf eller noe...

Og om en tenker realistisk så ser vi jo at de gamle grombilene er skjeldne, slik vil det sikkert bli med STi'er og Evo'er også... Mens Golf II som er utrolig vanlig å stelle med, var en enkel konebil som ble solgt i syke opplag. :P

Jeg tror BMWs E36 blir mye leket med fremover, det er de jo allerede, men poenget er at det finnes sinnsvakt mange av disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 20-30 år så er nok bensin prisene så høye at man bare kan glemme å kjøre på bane med dagens gatebiler...

om 30 år så brukes ikke bensin lenger.. om 30 år kobler du bare til stikk-kontakta til bilen om natta for å lade den til neste dag. doh

og om 30 år har jeg vel kanskje råd til den nye rs4`n som kom nå... :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider